پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس یحیی به ریل قهرمانی بازگشت. هر چند روزهای تلخ و سختی را پرسپولیسی‌ها در فراغ از دست دادن دو پیشکسوت خود، مهرداد میناوند و علی انصاریان ، می‌گذرانند اما در داخل زمین در بهترین فرم فصل‌شان هستند؛ چرا که آن‌ها با بردن تراکتور در تبریز موفق شدند برای اولین‌بار در لیگ بیستم به دومین برد متوالی دست یابند، اتفاقی که بخاطر فراز و نشیب‌های زیاد در نتایج‌شان، تا این هفته تجربه نکرده بودند. ضمن آن‌که این سه امتیاز باعث شد تا آن‌ها با یک بازی کمتر نسبت به سایر مدعیان، در جایگاه چهارم جدول قرار گیرند و فاصله‌شان با صدر جدول به دو امتیاز برسد.

پرسپولیسی‌ها از ۴ بازی پس از دربی هم، سه برد و یک مساوی به دست آورده‌اند؛ ۹ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن و میانگین ۲.۲۵ امتیاز از هر مسابقه، که بهترین مقطع فصل پرسپولیس محسوب می‌شود. نکته مثبت دیگر درباره شاگردان گل‌محمدی این‌که از آن‌ها بحران گل نزدن‌های سریالی هم عبور کرده‌اند و موفق شدند در هر پنج مصاف اخیر خود به گل برسند.

آن‌ها بعد از امتحان ناموفق سیستم بدون مهاجم مقابل سپاهان ، از دربی تغییر آرایش داده‌اند؛ آرایش جدیدی که با یک مهاجم و سه هافبک پشت سر او بیشتر موقعیت می‌سازد و بیشتر گل می‌زند. پرسپولیس در سه بازی از ۵ بازی اخیر دو گل به استقلال، فولاد و ماشین سازی زده و دروازه آلومینیوم اراک را هم یک بار باز کرده است.

البته که یک نکته منفی هم در کارنامه پرسپولیس در هفته‌های گذشته به چشم می‌آید که در آن افت محسوسی داشته، آمار کلین شیت که برای چند هفته متوقف شدند؛ پرسپولیس از دربی تا ماشین سازی، ۴ بازی پیاپی نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. البته اتفاقات عجیبی مثل مصدومیت همزمان هر دو مدافع میانی تیم مقابل آلومینیوم اراک و دو پنالتی پرحاشیه در بازی با فولاد و ماشین سازی، در این آمار بی تاثیر نبود. با این حال، این نقطه ضعف هم فعلا در تبریز، پوشانده شد و آن‌ها بدون گل خورده زمین را ترک کردند. در شرایطی که بیشتر از ۴۰ دقیقه از حریف‌شان جلو بودند، فقط یک بار اجازه زدن شوت داخل چارچوب به حریف‌شان دادند.

پرسپولیس با وجود کمبودها و نقاط ضعفی که در این فصل دارد، این هفته‌ها توانسته به بلوغ نسبی برسد و در آرمانی‌ترین شرایط ممکن در لیگ بیستم روزگار خود را سپری کند؛ اتفاقی که می‌تواند زنگ خطر جدی، برای سایر مدعیان باشد، به ویژه آن‌که شاگردان گل‌محمدی دو دیدار معوقه مقابل مس رفسنجان و گل‌گهر را هم دارند. البته در این فصل، هنوز تیمی نتوانسته در حد پوشیدن لباس قهرمانی ظاهر شود و همه مدعیان، می‌توانند امیدوار به اوج گیری و لمس جام در پایان فصل باشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: