پایگاه خبری خانه فوتبال:

سیاهی دور چشم و علل و راه کارهای درمان آن

از بزرگی ترین مشکلات پوستی که روزانه زنان و مردان بسیاری از آن گلایه مند هستند، ایجاد سیاهی و پف زیر چشم است. اما بهتر است بدانید که بیشتر دلیل ایجاد این مشکل، به سبک زندگی اشتباه شما برمیگردد. هرچند عوامل دیگری نیز در ایجاد سیاهی زیر چشم دخالت دارند که از آن جمله میتوان به کاهش بافت چربی زیر چشم، خستگی بیش از حد، عوامل ژنتیکی، افزایش سن، کاهش آب بدن، مالش مکرر چشم، نازک شدن پوست زیر چشم، داشتن پوستی تیره تر و همچنین ابتلا به برخی بیماری ها مانند انواع اختلالات تیروئیدی اشاره کرد.

.1

سیاهی زیر چشم

درمان سیاهی زیر چشم

درمان های متفاوتی برای سیاهی زیر چشم وجود دارد که بستگی به علت ایجاد سیاهی زیر چشم دارد. در ادامه چندین درمان متداول خانگی و سپس دارویی را با هم بررسی میکنیم.

  1. درمان های خانگی
  • استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگهای خونی زیر چشم شما کمک کند. که می تواند پف زیر چشم را کاهش دهد و به از بین بردن سیاهی آن کمک کند. چند تکه یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و زیر چشم خود بگذارید، و اجازه دهید تا حداقل به مدت 20 دقیقه بماند. میتوانید این روند را هر چند بار که میخواهید تکرار کنید.

  • خوابی منظم و کافی داشته باشید

کمبود خواب می تواند باعث رنگ پریدگی پوست شما شود و سیاهی زیر چشم را بیشتر نمایان کند. حداقل هفت تا هشت ساعت در شبانه روز بخوابید تا از ایجاد سیاهی زیر چشم جلوگیری کند.

 

 

  • سر خود را بالا بگیرید

گاهی تنها کم خوابیدن نیست که باعث ایجاد سیاهی زیر چشم می شود، بلکه نحوه خوابیدن شما نیز بسیار تاثیر دارد. سر خود را با گذاشتن چند بالش بلند کنید تا مانع از جمع شدن آب میان بافتی در زیر چشمان شما شود که منجر به پف کردن، متورم شدن، و تیرگی زیر آنها می شود.

  • زیر چشمان خود، کیسه چای خیس بگذارید

چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می تواند منجر به تحریک گردش خون، کوچک شدن رگ های خونی و کاهش جمع شدن مایعات در زیر پوست کمک کند. دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال خنک شوند. پس از سرد شدن، کیسه های چای را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. پس از برداشتن، چشمان خود را با آب خنک بشویید و از اثرات شگفت انگیز آن در رفع سیاهی زیر چشم خود لذت ببرید.

2

 

  • استفاده از ماسک خیار

وجود آب و ویتامین C موجود در خیار، به مرطوب کردن پوست زیر چشم کمک بسیاری می کند. همچنین خیار دارای ماده سیلیکا می باشد که برای سالم و جوان ماندن پوست شما بسیار حیاتی است.

3

ماسک خیار، معجزه طبیعت برای زیبایی پوست شما

  • عدم استفاده از سیگار و الکل

سیگار و الکل از عوامل اصلی کاهش ویتامین سی در بدن هستند. وجود این ویتامین در کلاژن سازی پوست و جوان ماندن آن اهمیت بسیاری دارد.

  • نوشیدن آب فراوان

از نخستین نشانه های کم آبی بدن، خشک شدن و تیرگی پوست شماست. آب بیشتر نوشیدن مساوی است با داشتن پوستی با طراوت و درخشان. پس نوشیدن مداوم این ماده حیاتی را فراموش نکنید.

 

 

  • پنهان کردن سیاهی زیر چشم با لوازم آرایشی

گرچه استفاده از مواد آرایشی سیاهی زیر چشم را درمان نمی کنند، اما می توانند به پنهان کردن آن کمک کنند. از جمله، کانسیلرها می توانند تیرگی ها را به خوبی بپوشانند، و با رنگ طبیعی پوست شما ترکیب شده و به صورتی کاملا طبیعی جلوه کنند. از توصیه های همیشگی دکتر ناهید همتیان بروجنی این است که، همیشه پیش از استفاده از هر نوع مواد آرایشی، از مراقبت کننده و مرطوب کننده پوست استفاده کنید. چرا که ممکن است نشانه های تیرگی های شما را بدتر کنند و واکنش آلرژیک ایجاد کنند.

  1. درمان های دارویی و کلینیکی

تمامی درمان های خانگی ذکر شده معمولا به صورت موقت می باشند و راه حل دائمی برای درمان سیاهی زیر چشم نمی باشند. امروزه درمان های دارویی و کلینیکی متفاوتی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • استفاده از انواع لیزر ها

امروزه استفاده از لیزر، از بهترین روش های شناخته شده برای درمان انواع مشکلات پوستی، از جمله رفع سیاهی زیر چشم است. لیزر های مورد استفاده در درمان سیاهی زیر چشم عمدتا در دو دسته زیر قرار دارند:

4

لیزر های لایه بردار

بسیاری مواقع، سیاهی زیر چشم به دلیل تجمع بیش از اندازه رنگدانه های ملانین در اطراف چشم است. لیزر های لایه بردار با برداشتن این مقدار ملانین تجمع یافته، از تیرگی زیر چشم می کاهند و همچنین باعث افزایش جریان عروق مویرگی در زیر چشم می شوند. از جمله این لیزر ها، میتوان به لیزر فرکشنال CO2 و لیزر گارنت اشاره کرد.

 

نتایح قبل و بعد لیزر تراپی سیاهی زیر چشم

لیزر های غیر لایه بردار

در این نوع روش، که اثرات جانبی آن به مراتب از نوع لایه بردار کمتر است، تابش لیزر باعث تحریک تولید کلاژن در اطراف چشم شده و بافت آن را محکم تر، شاداب تر و روشن تر میکند. از انواع آن میتوان لیزر پالس، لیزر کیو – سوییچ و لیزر فرکشنال را نام برد.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی، امروزه از موفق ترین جراحی های سرپایی برای درمان سیاهی زیر چشم می باشد. از این روش معمولا برای افرادی که از مزمن شدن سیاهی زیر چشم خود خسته شده اند، استفاده میشود. همان گونه که از نام این روش پیداست، بنا به گفته دکتر سید محمد سالار ظاهریانی در این متد، پزشک متخصص، گاز کربن دی اکسید را در قسمت های تیره زیر چشم تزریق کرده که در نتیجه آن، میزان اکسیژن رسیده به سلول های پوست بیشتر میشود. اکسیژن رسانی بیشتر، باعث تحریک کلاژن سازی در پوست، تسریع روند سم زدایی، تغذیه بیشتر سلول های پوست و در نتیجه کاهش تیرگی زیر چشم و همچنین چین و چروک ها میشود.

 

 

بنابراین اگر به دنبال راه حل درمان دائمی برای رفع سیاهی زیر چشم خود هستید، بهتر است با پزشک متخصص در این باره مشورت کنید. کلینیک جوان با در اختیار داشتن بهترین کادر پوستی و زیبایی، همه روزه در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. پزشکان ما نخست علل به وجود آمدن سیاهی زیر چشم شما را با توجه به پیشینه پزشکی شما بررسی کرده و سپس بهترین راه حل درمانی را تجویز میکنند تا برای همیشه از شر سیاهی و پف زیر چشم خود رهایی یابید. 

  •  
  1. https://www.healthline.com/health/dark-circle-under-eyes#treatment

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: