پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس دپارتمان داوری فوتبال ایران گفت: از نظر آماری، از درصد خطاهایی که در نیم فصل اول رخ داد راضی هستیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علیرضا سهرابی در خصوص این که کیفیت کار داوران در پایان نیم فصل اول از نگاه دپارتمان چگونه بوده است اظهار داشت: داوری کاری بسیار مشکل است و باید ملزومات زیادی داشته باشد تا یک داور بتواند خوب کار کند. داور هم انسان است و همان طور که بازیکن ممکن است یک دروازه خالی یا یک پنالتی را خراب کند، داور هم ممکن است در یک لحظه از زاویه دید خودش اشتباه کند. در حالی که ما آن صحنه را از زوایای مختلف و با تکرار زیاد می‌بینیم. اما این اشتباهات درصدی دارد که رضایتمندی داشته باشد.
رئیس دپارتمان داوری در گفت‌وگو با تهران ورزشی افزود: از نظر آماری از درصد خطاهایی که در نیم فصل اول رخ داد راضی هستیم، با توجه به شرایط کرونایی آزمون بدنی داوران را در استان‌ها برگزار کردیم. تمام هیأت‌ها و رؤسای کمیته داوران آنها و خد داوران با شرایط کرونا و تمام سختی‌هایی که امسال وجود داشت کمک کردند. داوران از جان مایه گذاشتند. فشارهای زیادی روی فدراسیون که درگیر اساسنامه و انتخابات بود، از نظر امکانات وجود داشت. داوران هم خیلی زحمت کشیدند و  در کل نمراتی که آمد قابل قبول بود. 
سهرابی گفت: نمی‌گویم ما بهترین کار را انجام دادیم و ایرادی نداشتیم. بخشی از ‌انتقادات را می‌پذیریم اما ما هم معذوراتی داریم. ایده‌هایی داریم. من تنها نیستم و با همکاران در حال پیاده کردن برنامه‌هایی هستیم. در فرصتی که به ما داده شده موظف هستیم بهترین شرایط را ایجاد و کار کنیم. به نظرم راضی‌کننده بود.
وی تصریح کرد:‌گروه آنالیزی شامل حسین عسگری، مسعود مرادی، فریدون اصفهانیان، یزدانی، داوران و کارشناسان و ناظران بین‌المللی داریم که بر اساس نظرات و نمرات این گروه؛ تعداد بازی‌های تأثیرگذار ما نسبت به درصدی در جام جهانی وجود دارد یعنی 10 درصد؛ اگر 120 بازی برگزار کرده باشیم، حدود 10-12 بازی ما اشتباه تاثیر گذار داشته که با این شرایط تقریبا قابل قبول است.

سهرابی ادامه داد: شاید فقط برای ذوب‌آهن در دو سه بازی تأثیرگذار بود. مدیرعامل قبلی این باشگاه جواد محمدی هم‌لباس ما بود و دوستش داریم. رحمان رضایی هم خیلی تلاش کرد. البته درست است که اشتباهات داوری وجود داشت اما آرامش هم کمک می‌کند انرژی‌های مثبت به سمت تیم بیاید نه انرژی‌های منفی. ما هم قلبا ناراحتیم و در کل دوست نداشتیم این اتفاق برای ذوب‌آهن بیفتد.

رئیس دپارتمان داوری در مورد این که گفته می‌شود داوران الیت باید بیشتر از 6-5 قضاوت در نیم‌فصل داشته باشند، اظهار داشت: چه کسی این را می‌‌گوید؟ مگر فیفا و AFC که هر یک یا دو یا سه ماه از داوران ما استفاده می‌کنند، موظفند هر هفته به آنها بازی بدهند؟ داوری که 5 هفته در 15 مسابقه رفته، یعنی هر سه هفته در زمین بوده، داور در استان خودش هم باید داوری کند. متأسفانه داوران ما قضاوت در لیگ یک را جزو لیگ نمی‌دانند. داور پشت دروازه، داور چهارم و لیگ یک هم جزو قضاوت محسوب می‌شود و فرقی نمی‌کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: