پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است در لیگ برتر بیستم، هر تیمی در خانه آلومینیوم اراک و مس رفسنجان، کار دشواری پیش‌رو خواهد داشت.
امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: اکنون که دنیا به‌خاطر شیوع کرونا شرایط بدی دارد، خیلی خوشحالم که مسابقات فوتبال برگزار می‌شود و مردم به‌خاطر آن خوشحال هستند. با این حال کیفیت بازی‌ها چندان بالا نیست که آن هم دلایلی دارد. پیش از شیوع کرونا دلایلی از جمله مشکلات مالی، عدم سازماندهی، تغییرات پیاپی و مشکلات مدیریتی به‌خصوص در استقلال و پرسپولیس وجود داشت که اکنون هم پابرجاست.

ماهیت بهانه‌جویی و ادبیات ضد فرهنگ در فوتبال ما عوض نمی‌شود

وی با اشاره به سایر معضلات فوتبال کشورمان عنوان کرد: از دیگر مشکلات فوتبال ما می‌توان به بهانه‌جویی‌ها و ادبیاتی اشاره کرد که ضد فرهنگ است. تنها شکل آن تغییر می‌کند و ماهیتش عوض نمی‌شود. بخشی از بی‌کیفیتی مسابقات به سایر مسائل از جمله سخت بودن تمرین در شرایط کرونایی برمی‌گردد. همچنین تیم‌ها نمی‌توانند از پرواز چارتر استفاده کنند و سوار هواپیماهایی می‌شوند که مسافران دیگری هم دارد. اینها خطراتی است که همه را تهدید می‌کند.

پرسپولیس به ثبات رسیده و شخصیت قهرمانی پیدا کرده است

پرسپولیس

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه از نوجوانی طرفدار سرخابی‌های پایتخت نبوده است، تصریح کرد: انگار قراردادی وجود دارد که هر کسی باید طرفدار استقلال یا پرسپولیس باشد. این دو تیم، دارایی فوتبال کشور است و در طول فصل، 28 بازی آنها به‌جز دربی از شبکه اصلی ورزشی صداوسیما پخش می‌شود. نیمی از صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی کشور آبی و نیمی دیگر قرمز است و هنگام بازی تیم ملی هم بخشی از صفحه اول به آن اختصاص می‌یابد. دیدگاه های من بدون گرایش است. پرسپولیس به ثبات رسیده و شخصیت قهرمانی پیدا کرده است.

قهرمانی‌های پرسپولیس نشان‌دهنده شخصیت بُردن و خودباوری است

حاج‌رضایی با تمجید از پرسپولیس خاطرنشان کرد: به یاد نمی‌آورم تیمی در ایران به چهار قهرمانی متوالی رسیده باشد که نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالا، خودباوری، شخصیت بُردن و قهرمانی پرسپولیس است. ریشه این ویژگی‌ها در زمان برانکو ایوانکوویچ است و به یاد می‌آورم زنده‌یاد کاشانی در هیئت‌مدیره پرسپولیس تلاش می‌کرد. آن زمان از نادرترین دفعاتی بود که مدیران باشگاه به تیم کمک می‌کردند.

ذهنیت و اعتماد به نفس پرسپولیس در استقلال دیده نمی‌شود

پرسپولیس

وی با اشاره به ناکامی سرخپوشان در قهرمانی لیگ پانزدهم به تسنیم گفت: پس از اینکه پرسپولیس قهرمانی لیگ را به دلیل تفاضل گل کمتر از استقلال خوزستان از دست داد، برانکو با خستگی روی نیمکت نشسته بود، اما با اراده خود ایستاد و پرسپولیس را در سه سال متوالی به قهرمانی رساند. گل‌محمدی هم روند برانکو را ادامه داد. این ذهنیت و اعتماد به نفس در تیم رقیب دیده نمی‌شود. من به کیفیت فنی فکر نمی‌کنم؛ بلکه به ذهنیتی فکر می‌کنم که پرسپولیس دارد و استقلال ندارد.

پرسپولیس رفته‌رفته به ماهیت خود بازگشت

کارشناس فوتبال ایران در مورد نتایج شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: پرسپولیس پس از بازگشت از قطر نتایج خوبی نگرفت، اما رفته‌رفته به ماهیت خود بازگشت. آنها به این باور رسیده‌اند که می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم و قهرمان شویم. یک خبرنگار به من گفت چرا پرسپولیس یک بر صفر می‌برد که گفتم ببینید چگونه می‌توانند این برتری را حفظ کنند. همه می‌گویند نتیجه یک بر صفر شکننده است، اما بررسی کنید تیم چگونه می‌تواند از این نتیجه محافظت کند و با حداقلِ گل، حداکثر امتیازات را می‌گیرد.

بازی در رفسنجان و اراک برای هر تیمی خطرناک است

حاج‌رضایی با تمجید از آلومینیوم اراک و مس رفسنجان اظهار داشت: دو تیم صعودکننده به لیگ برتر خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند و بازی در رفسنجان و اراک برای هر تیمی خطرناک است. تیمی که از بازی در این دو شهر جان سالم به در ببرد، باید خوشحال باشد. این نشان می‌دهد نسل جدیدی از مربیان وارد فوتبال ما شده‌اند و البته هر دو تیم پشتوانه اقتصادی خوبی دارند.

مربیان ناشناخته کم‌کم میان بزرگان سر درمی‌آورند

وی با بیان اینکه مس رفسنجان متعلق به صنعت مس ایران است و از سوی شرکت مس کرمان حمایت می‌شود، تصریح کرد: استان کرمان گل‌گهر و مس رفسنجان را در لیگ برتر دارد و مس کرمان هم در کورس صعود به لیگ برتر است. این نشان می‌دهد آنها پشتوانه مالی و مربیان خوبی دارند که مشهور نیستند، اما کم‌کم میان بزرگان فوتبال سر درمی‌آورند.

فولاد نشان داد افراد کاربلد با پشتوانه اقتصادی می‌توانند نتیجه بگیرند

پرسپولیس

مربی پیشین تیم ملی ایران درخصوص نتایج تیم‌های استان خوزستان در لیگ برتر بیان کرد: به‌جز فولاد، عدم ثبات در تیم‌های جنوبی به چشم می‌خورد و نتایج آنها نوسان دارد. فولاد مربی خوبی چون نکونام و مدیرعامل خوشنام و باسابقه‌ای چون سعید آذری دارد که نشان می‌دهد اگر افراد کاربلد سر کار باشند و سازماندهی و پشتوانه اقتصادی داشته باشند، می‌توان نتیجه گرفت.

انتظار دارم نیم‌فصل دوم زیباتر و پُرگل‌تر شود

کارشناس فوتبال کشورمان درباره نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: انتظار دارم بازی‌های نیم‌فصل دوم بهتر، زیباتر و پُرگل‌تر شود و تماشاگران هم لذت ببرند. لیگ برتر کیفیت بالایی ندارد، اما برگزاری فوتبال در کشور خیلی مهم است و تلخی این روزگار را کم می‌کند.

ذوب‌آهن با وجود داشتن وضعیت اقتصادی مناسب به سمت سقوط حرکت کرد

حاج‌رضایی درخصوص بازگشت سپاهان اصفهان به جمع مدعیان قهرمانی خاطرنشان کرد: اصفهان در دوره‌ای، پایتخت فوتبال ایران شد و این عنوان را از تهران گرفت. سپاهان در این دوره با قلعه‌نویی به قهرمانی‌های متوالی لیگ برتر رسید و ذوب‌آهن با منصور ابراهیم‌زاده تیم بسیار خوبی بود. با این حال شکافی در این تیم‌ها ایجاد و هر دو تیم افت کردند. ذوب‌آهن به سمت سقوط حرکت کرد و با وجود داشتن وضعیت اقتصادی مناسب، جایگاه خوبی در جدول ندارد.

بهترین مربیان جهان هم نمی‌توانند جلوی حوادث را بگیرند

حاج‌رضایی در پاسخ به این پرسش که با شرایط فعلی، چه تیمی می‌تواند به قهرمانی لیگ برتر برسد، به تسنیم گفت: به پیش‌بینی اعتقاد ندارم و تجربه‌ام نشان می‌دهد حوادث جلوتر از مربیان حرکت می‌کنند. بهترین مربیان جهان می‌توانند درصد حوادث را کاهش دهند، اما نمی‌توانند جلوی این حوادث را بگیرند. نیم‌فصل دوم از نیم‌فصل اول بسیار سخت‌تر است؛ چون دیگر فرصت جبران وجود ندارد. اگر درباره قهرمانی انگلیس سؤال می‌کردید، پاسخ به آن راحت‌تر بود. منچسترسیتی حاشیه امنیتی 10 امتیازی دارد، اما مدعیان قهرمانی در ایران به یکدیگر چسبیده‌اند.​

نویدکیا سالم و بی‌حاشیه است و حرف‌هایش منطقی بود

کارشناس فوتبال ایران درخصوص تغییر تفکر حاکم بر تیم سپاهان با محرم نویدکیا اظهار داشت: نویدکیا شخصیتی سالم و بی‌حاشیه است و حرف‌های منطقی زد. او گفت ما کار خود را می‌کنیم و داوران هم به کار خود می‌پردازند. همین باعث می‌شود تمرکز تیم حفظ شود. اگر یک مربی ذهنیت خود را روی عملکرد سایر تیم‌ها یا داوران بگذارد، نمی‌تواند روی کارش تمرکز کند. چون در ایران چنین چیزی نداشتیم، می‌گوییم تفکر نوین. پوچتینو پس از شکست بارسلونا گفت به تاریخ این باشگاه احترام می‌گذارم و فوتبال همین است. او پیروزی تیمش را برجسته و مانند ما رجزخوانی نکرد.

تجمعات هواداران به استقلال ضربه می‌زند

حاج‌رضایی در مورد اتفاقات اخیر تمرین استقلال و اعتراض حضوری هواداران به کادر فنی آبی‌پوشان خاطرنشان کرد: این حاشیه‌ها خیلی بد است. خوشبختانه به باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال نزدیک نیستم و از طریق رسانه‌ها در جریان مسائل فوتبال ایران قرار می‌گیرم. بر اساس همین اطلاعات اخبار خوبی پیرامون استقلال نمی‌خوانم. مناسب نیست که هواداران یا مقابل باشگاه هستند، یا در محل تمرین و مأموران آنها را کنترل می‌کنند. این اتفاقات به تیم ضربه می‌زند و تیمی که در آرامش باشد، می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: