پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

سه شنبه شب گذشته وقتی بارسلونا مقابل پاریس شکست ننگینی را تجربه کرد همه از کیلیان امباپه صحبت کردند. فردای آن روز ارلینگ هالند سویا، دیگر تیم اسپانیا را به آتش کشید تا دنیا بفهمد نسلی جدید و آینده‌دار در راه است.

امباپه و هالند جزو برترین ستاره‌های دنیا در حال حاضر به شمار می‌روند که بسیاری از تیم‌ها برای خریدشان سر و دست می‌شکانند. از رئال مادرید که در اندیشه خرید امباپه یا هر دوی آنهاست تا بارسلونا که دل به جذب ستاره نروژی بسته است.

در آستانه انتخابات باشگاه بارسلونا که قرار است در 17 اسفند ماه برگزار شود، نام یک بازیکن بیشتر از هر کسی شنیده می‌شود. ارلینگ برات هالند به بازیکنی بدل شده که 4 نامزد بارسلونا نوید خرید آن را به طرفداران برای کسب رای می‌دهند.

البته طرفداران بارسلونا می‌دانند که اوضاع اقتصادی باشگاه اصلا خوب نیست و برای خرید بازیکنی مثل هالند، آبی‌اناری‌ها باید 3 یا 4 بازیکن خود را به فروش رسانند. آن هم در شرایطی که قیمت خوبی بازیکنانش ندارند و نمی‌تواند از فروش آنها سود زیادی را به ثبت رساند.

بارسلونا

چرا ارلینگ هالند بهترین گزینه برای بارسلوناست؟

ستاره نروژی اگر سال آینده در دورتموند بماند، بارسلونا می‌تواند با پرداخت تنها 75 میلیون یورو در تابستان 2020 او را به نیوکمپ آورد. خرید او در تابستان پیش رو کمی غیرممکن به نظر می‌رسد و در حال حاضر بارسا نمی‌تواند از پس هزینه‌های او برآید. اگرچه خوان لاپورتا، مدعی اصلی ریاست باشگاه بارسلونا رابطه نزدیکی با مینو رایولا، مدیربرنامه‌های او دارد و اذعان می‌کند که می‌تواند او را به نیوکمپ آورد. اما از طرف دیگر، رقیب او یعنی ویکتور فونت خرید آنها در چنین اوضاع مالی غیرممکن خواند.

ستاره نروژی در این فصل از رقابت‌های آلمان و اروپایی در 25 بازی روی 34 گل تاثیرگذار بوده است. به عبارتی او 27 گل و 7 پاس گل را در دورتموند در رقابت‌های مختلف ثبت کرده است. این نکته را یادمان نرود که هالند هنوز 20 سالش نشده و این می‌تواند نوید یک ستاره آینده‌دار را به فوتبال اروپا ارمغان دهد. هالند در لیگ قهرمانان اروپا در 22 بازی 22 گل به ثبت رسانده که یک آمار خیره کننده به شمار می‌رود. از طرف دیگر او با تغییر لیگ و آمدن از اتریش به آلمان اصلا افت نکرد و حضور در رقابت‌های پرفشار و سطح اول اروپایی مانع درخشش او نشد.

به همین دلیل به نظر می‌رسد هالند یکی از استعدادهای برتر فوتبال دنیا در سال‌های پیش رو باشد و هر کس بتواند این گوهر ناب را خریداری کند، در سال‌های آینده موفق خواهد بود.

بارسلونا با اینکه بهترین خط حمله لالیگا را در حال حاضر ثبت کرده ولی به شدت با مشکل خط تهاجمی روبه‌رو است و در نبود سوارس یک مهره تاثیرگذار ندارد. نه بریت ویت، نه گریژمان و نه دمبله، هیچ کدام نتوانستند شم گلزنی سوارس را در این تیم ایفا کنند. به نقل از اسپورت کاتالونیا ارلینگ هالند که در رقابت‌های مختلف بسیار پرتلاش ظاهر شده در بارسلونا می‌تواند یک طوفان به پا کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: