پایگاه خبری خانه فوتبال:

اعلام رسمی خبر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس موجب تعجب بسیاری از هواداران رقبای آنها و مهم‌تر بازیکنان سابق این باشگاه شد چراکه آنها تاکید داشتند چطور با وجود عدم پرداخت مطالبات‌شان توسط سرخ‌پوشان، این اتفاق رخ داده است.

اما با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌شود که این اتفاق تنها شامل حال پرسپولیس نشده و بسیاری از تیم‌های لیگ برتری که بدهکار هستند، می‌توانند طی فرآیند مشخص و دریافت تاییدیه از کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پنجره نقل و انتقالاتی خود را باز کرده و قراردادهایشان را ثبت کنند.

جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص چگونگی باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی پرسپولیس اظهار کرد: برای احکامی که در نزدیکی بسته شدن هر پنجره نقل و انتقالات می‌آید، فیفا این رویه را دارد تا محرومیت را با تعهد کتبی و به مدت یک پنجره به تعویق بیندازد و پرسپولیس هم با استفاده از همین قانون فیفا، سه ماه مهلت گرفته تا مطالبات طلبکاران خود از جمله شایان مصلح را پرداخت کند.

او با تاکید بر اینکه در باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس طبق قوانین فیفا عمل کردیم، گفت: اگر شما احکام قطعی در نزدیکی بسته شدن زمان پنجره نقل و انتقالات گرفته باشید، می‌توانید تنفس بدهید و آن محرومیت را به پنجره بعدی موکول کنید.

نورشرق تصریح کرد: ما این کار را کردیم و از پرسپولیسی‌ها تعهد کتبی پرداخت مطالبات ر ا گرفتیم که در آن، امضای رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه وجود دارد تا این مسئله حل شود. ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها تاکنون رضایت هفت بازیکن را نیز گرفته‌اند.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دو روز قبل این کار را نکردید و اجازه بازی به مهدی ترابی در دیدار مقابل صنعت نفت را ندادید، عنوان کرد: ما در آن روز تعهد و نامه امضاء شده توسط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه و همچنین رضایت هفت بازیکن را نداشتیم، اما تلاش‌های پرسپولیس در این جهت مثبت بود و ما محرومیت پرسپولیس را به پنجره بعدی موکول کردیم.

او یادآور شد: تعهد پرداخت مطالبات تا سه ماه آینده را از باشگاه پرسپولیس گرفته‌ایم تا تمام این پول‌ها از جمله پول شایان مصلح تسویه شود.

نورشرق با اشاره به باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی سایر تیم‌ها به همین شیوه گفت: درباره تراکتور هم همین رویه طی شد و از این باشگاه چک پرداخت با مهلت یک ماهه برای آقای مظاهری دریافت کردیم که البته آقای مظاهری چک را دریافت نکرده که به خودش ارتباط دارد ولی ما تضمین پرداخت را از باشگاه تراکتور گرفتیم.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در مورد استقلال و سایر تیم‌ها نیز به همین رویه عمل می‌شود و خواهد شد. در نهایت نیز بنای ما بر این است تا این موضوع  را محکم بگیریم چون معتقد هستیم تیم‌ها باید به قراردادهایشان متعهد باشند.

نورشرق ابراز کرد: در روزهای اخیر از قول من حرف‌های اشتباه زیادی نقل شده، اما این اظهاراتی که الان عنوان کردم، صحت دارد و دقیق است.

 با توجه به اظهارات فوق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، پرسپولیس از بازی روز جمعه هفته جاری در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل مس نوین کرمان می‌تواند از مهدی ترابی و شهریار مغانلو، دو خرید جدیدش بهره ببرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: