پایگاه خبری خانه فوتبال:

خوش‌بین‌ترین هوادار سپاهان هم فکرش را نمی‌کرد تیمش از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ بیستم باشد. از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان اصفهان در ایران 5 سال گذشته است. سپاهان تیم طلایی و رویایی دهه 80 فوتبال ایران، از سال 94 تاکنون نتوانسته هیچ قهرمانی در فوتبال ایران به دست بیاورد اما امسال با محرم نویدکیای جوان و بی تجربه از جدی ترین مدعیان قهرمانی است.

نویدکیا در حالی توانسته سپاهان را تبدیل به یک مدعی کند که علیرضا مرزبان را به عنوان دستیار در کنار خود دارد. اهالی فوتبال معتقدند مرزبان که قبلا هم در پرسپولیس و سپاهان دستیار افشین قطبی و زلاتکو کرانچار بوده، نقش مهمی در موفقیت‌های 2 تیم داشته و الان هم در سپاهان دست راست محرم نویدکیاست و بخش اعظمی از موفقیت‌های سپاهان به خاطر حضور او کنار محرم است.

البته مرزبان زمانی که به عنوان سرمربی در تیم‌های پیکان، پدیده، خونه‌به‌خونه، سیاه‌جامگان و نفت مسجد سلیمان حضور داشته اما نتایج خوبی نگرفته اما هر زمان که در تیمی دستیار بوده توانسته نقش مهمی در موفقیت‌های آن تیم داشته باشد. الان هم مرزبان در کنار نویدکیا حضور دارد و کمک زیادی به او می‌کند.

حالا فرهاد مجیدی در بازگشت به استقلال درست همان کاری را کرده که نویدکیا انجام داده است. مجیدی با انتخاب فراز کمالوند به عنوان دستیار راه نویدکیا را رفته است. کمالوند در تیم های تراکتورسازی، شهرداری تبریز، گسترش فولاد، صنعت نفت، گل ریحان، آلومینیوم، پارس جنوبی و شاهین بوشهر سرمربی بوده و حالا به پیشنهاد فرهاد مجیدی مدیرفنی استقلال شده است. این که چرا کمالوند بعد از 18 سال که در هیچ تیمی دستیار یا نفر دوم نبوده به سابقه رفاقت او با فرهاد مجیدی برمی گردد چرا که کمالوند فقط به خاطر مجیدی حاضر شده به عنوان نفر دوم در استقلال فعالیت کند.

در واقع مجیدی با انتخاب فراز نشان داده برخلاف بقیه مربیان ایرانی مشکلی با  اینکه دستیارش از خودش باتجربه تر باشد ندارد چون اغلب مربیان ایرانی تن به کار کردن با دستیاران بهتر و باتجربه تر از خودشان نمی دهند و معمولا ترجیح می دهند از مربیان بی خطری که جایگاه شان را تهدید نمی کنند استفاده کنند.

مجیدی با انتخاب کمالوند نشان داد علاوه بر نبوغ فوتبالی باتجربه تر هم شده و استقلالی ها بیشتر از قبل می توانند به موفقیت او با تیم شان خوشبین باشند

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: