پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 مجیدی با بررسی و آنالیز دقیق دو بازی گذشته استقلال مقابل فولاد و پیکان به این نتیجه رسیده که تیمش در خط میانی بیشتر از سایر خطوط مشکل دارد او در این دو بازی از مسعود ریگی، رویا غفوری، آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی در خط میانی استفاده کرد اما آن چنان که باید و شاید از عملکرد کلی خط هافبک تیمش رضایت ندارد.

در حال حاضر داریوش شجاعیان مصدوم است و فرشید باقری هم نتوانسته انتظارات را در استقلال برآورده کند. اگر میلیچ برگردد می‌تواند در خط هافبک و به عنوان یک هافبک چپ هم انجام وظیفه کند اما اینکه مجیدی امین قاسمی‌نژاد را می‌خواهد بدان معناست که قصد دارد از این بازیکن در پست وینگر چپ یا همان هافبک چپ استفاده کند. قاسمی‌نژاد در تیم شهر خودرو مشهد به عنوان مهاجم هم بازی کرده و اگر استقلال بتواند او را جذب کند از مشکلات مجیدی در مرکز میدان حل خواهد شد اما فرهاد خوب می‌داند که آرش رضاوند بازیکن بازی‌های بزرگ نیست و وریا غفوری هم بیشتر یک مدافع راست است نه هافبک راست. او به همین دلیل به دنبال جذب دو هافبک کلیدی است کسانی که به محض ورود به استقلال در ترکیب ثابت بازی کنند و باری از روی دوش تیم‌شان بردارند. 

فرهاد در خط دفاع هم حتماً باید استقلال را تقویت کند فصل گذشته آبی‌پوشان تقریباً با همین خط دفاعی در آسیا ناکام ماندند و پس از باخت به پاختاکور ازبکستان از گردونه مسابقات حذف شدند. حالا اگر قرار است امسال استقلال در آسیا حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد و تا مراحل بالا برود و یا مثل پرسپولیس فینالیست شود، حتماً باید مدافعان بهتری جذب کند مدافعانی که به مراتب کم اشتباه تر از امثال مرادمند، دانشگر و سیامک یزدانی باشند.

مجیدی در خط دفاعی به عارف‌غلامی هم اعتماد چندانی ندارد اما در این مدت احمد موسوی خوب کار کرده و محمد نادری هم تا حدی بهتر شده است. با این حال استقلال برای این که در لیگ قهرمانان آسیا حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد و در این دیدارها تبدیل به یک مدعی شود، نیاز به جذب حداقل سه بازیکن کلیدی و اثرگذار دارد بازیکنانی که بتوانند در بازی‌های حساس و بزرگ به استقلال کمک کنند.

فراموش نکنیم که استقلال مثل سایر تیم ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید هر سه روز یکبار به میدان برود و بازی‌های پر فشار سنگینی را انجام دهد آن هم در حالی که قرعه اش به مراتب سخت تر از قرعه پرسپولیس است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: