پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش سایت خبرآزاد مجلس دیروز در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده مصوب کرده که وزارت نفت و کشور توسط سازمان برنامه‌وبودجه یارانه خرید گاز مایع در هر ماه پرداخت شود.

براساس این مصوبه قرار است به هر یک از خانوارهای ساکن مناطق فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی به‌طور میانگین، یارانه‌ معیشتی معادل ۳۳ کیلوگرم گاز مایع در هر ماه است.

اما این یارانه متناسب با تعداد اعضای خانوار، فصول سرد و گرم سال و محل سکونت دائم آنها در مناطق سردسیر و گرمسیر متغییر است.

همچنین برای محاسبه این یارانه هر کیلوگرم گاز مایع معادل قیمت نیم لیتر بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است.

نیم لیتر بنزین سهمیه‌ای ۷۵۰ تومان است که باید این رقم در ۳۳ کیلوگرم گاز مایع(میانگین یارانه اختصاص یافته به هر خانوار) ضرب شود. اگر چه رقم این یارانه هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد این یارانه ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان باشد.

یارانه معیشتی/مشمولان یارانه گاز چه کسانی هستند؟

این یارانه فقط به خانوارهایی که در مناطق فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی ساکن هستند پرداخت می‌شود.

این یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و صرفا برای خرید گاز مایع قابل استفاده است.

محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه پانزدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی در ستاد این پلیس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه تقریباً با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شد، اظهار کرد: مواردی که مانند سنوات گذشته از منظر شورای محترم نگهبان یا قانون اساسی ایراد یا مغایرتی با شرع مقدس داشت، اعلام شد و انتظار داریم تا پایان هفته، مجلس محترم فرصت پیدا کند ایرادات شورای محترم نگهبان را برطرف کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: به نظر می‌رسد با اصلاحاتی که برای تأمین نظر شواری نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد، بتوانیم تا پایان هفته، بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم البته فرصت نیز برای دولت خواهد بود که بتواند ضوابط اجرایی و آیین‌نامه‌های اجرائی و مالی را تامین کند تا بودجه بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: در کنار بودجه احکام مختلفی بود که یکی از احکام مرتبط با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی به هر دلیلی استفاده نکردند، با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده و آیین‌نامه اجرای آن در دولت در تبصره ۱۴ نوشته می‌شود، ان‌شاءالله بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه‌بگیران اضافه کنیم. دو یارانه در روزهای مشخص و معین ماه پرداخت می‌شود (یارانه حمایت معیشتی دهم و بیستم یارانه‌های جاری)

یارانه معیشتی

نوبخت با بیان اینکه خوشبختانه آمارها حاکی از موفقیت پلیس راهور در حفظ جان مردم دارد، عنوان کرد: خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی با اقدامات ویژه صورت گرفته توسط پلیس راهور کاهش پیدا کرده، سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت بر خود فرض می‌داند که تا جای ممکن نیازمندی‌های پلیس را برای حفظ کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات فراهم و به نحو شایسته‌ای نسبت به پشتیبانی مستمر از این نیروهای زحمت‌کش اقدام کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا درآمد حاصل از جرائم کرونایی به پلیس راهور اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: آنچه برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است را بدون ارتباط با مباحث جریمه می‌بینیم و تلاش می‌کنیم اقدام خود در پاسخ زحمات و خدمات عزیزان اعمال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که درآمد حاصل از جرائم رانندگی فقط به وزارت بهداشت اختصاص پیدا خواهد کرد نیز بیان کرد: خیر، جرائم مربوط به وزارت بهداشت نیست، وزارت بهداشت نیز یکی از استفاده‌کنندگان از منابع کرونا است و جرائم به منابع اضافه می‌شود.

این مقام مسئول درباره تجهیز پلیس نیز برای هوشمندسازی آن گفت: سازمان برنامه و بودجه حسب توافق با ریاست پلیس راهور، پشتیبانی مالی متناسب را صورت خواهد داد.

جزئیاتی از واریز آخرین یارانه معیشتی 99

با این پرداخت پرونده پرداخت یارانه نقدی در سال ۹۹ بسته شد و تنها یک یارانه دیگر آن هم تحت عنوان یارانه کرونا باقی مانده است.

پس از واریز یارانه نقدی در شب گذشته، دولت موظف است آخرین مرحله یارانه کرونا را نیز واریز کند. سه مرحله قبلی این یارانه در روزهای پایانی سه ماه آذر، دی و بهمن به حساب ۳۴ میلیون نفر واریز شده است.

حدود ۹ میلیون نفر از این یارانه‌بگیران جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان یارانه کرونا گرفته‌اند. برای ۲۵ میلیون نفر از اقشار کم‌درآمد، بدون حقوق و فاقد بیمه نیز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در سه ماه گذشته دریافت کرده‌اند.

 اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد یکصد و بیست و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به اسفند ماه سال جاری به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۰۰: ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۲۰ اسفند به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی های قبلی انجام شده ، این ماه نهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

 زمان تعیین تکلیف یارانه‌ معیشتی سال آینده

 دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400و رسیدگی به پیشنهادات تبصره (14) گفت: جدول این تبصره در سامانه بارگذاری نشده و لازم به ذکر است این جدول از بقیه جداول بودجه جدا بوده و منابع درآمدی آن به میزان 330 هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

وی افزود: بخش هزینه‌ای و درآمدی در جدول این تبصره با هم آمده که لازم است تفکیک شود، از این رو تبصره (14) را مراعی می‌گذاریم تا کمیسیون این موارد را تفکیک و پیشنهادات نمایندگان را نیز بر اساس آن جدا کند تا در جلسه فردا مطرح شود.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیر مترقبه» گفت: نظام بانکی علی رغم شرایط سخت اقتصادی ناشی از فشار تحریم ها و شیوع کرونا عملکرد خوبی در راستای کمک به اقشار مختلف مردم به ویژه طبقات محروم آسیب دیده داشته است

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: