پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

 

پس از کسب نتایج در لیگ حرفه ای عربستان از جمله 5 شکست پیاپی و کسب تنها 2 امتیاز در 7 بازی گذشته، باعث شد تا مدیران الاهلی به همکاری با ولادان میلوژویچ سرمربی صربستانی خاتمه داده و یوسف عنبر مربی و بازیکن سابق این باشگاه را به عنوان سرمربی جدید الاهلی تا پایان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و لیگ عربستان معرفی کنند.

اما با انتخاب عنبر به عنوان مربی جدید الاهلی، آنها وارد فاز جدیدی از مشکلات عجیب و غریب شدند. در حالیکه نایف القاضی مدیراجرایی الاهلی با عنبر به عنوان سرمربی جدید الاهلی قرارداد امضا کرد و این مسئله به صورت رسمی از سوی رسانه های این باشگاه اعلام شد، اما این مربی نمی تواند هدایت الاهلی را برعهده بگیرد.

یوسف عنبر در ابتدای فصل هدایت تیم البکیریة در دسته اول عربستان برعهده گرفته بود و طبق قوانین حاکم بر فوتبال عربستان، هیچ سرمربی نمی تواند در یک فصل، هدایت دو تیم را برعهده بگیرد. یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نیز در مصاحبه ای اعلام کرد که مدیران الاهلی باید به دنبال یک سرمربی دیگری باشند چرا که طبق قوانین، یوسف عنبر نمی تواند هدایت این باشگاه را برعهده بگیرد حتی اگر او در دسته های پایین تر هدایت تیمی را برعهده داشته است.

این مسئله و عدم آگاهی مدیران باشگاه از قوانین جاری در فوتبال عربستان، باعث خشم شدید هواداران الاهلی شد. روزنامه المدینیة اظهار داشت که مدیریت الاهلی در تلاش است تا با مذاکره با کمیته فنی فدراسیون فوتبال، از این بحران خارج شود و یک استثنایی در این زمینه برای عنبر در نظر گرفته شود تا او سرمربی این تیم شود. مدیریت الاهلی معتقد است که او هدایت البکیریة در دسته اول را برعهده داشته و این مسئله با هدایت یک تیم در لیگ حرفه ای عربستان متفاوت است.

نکته دیگر اینکه مدیران الاهلی که همزمان به دنبال تلاش برای حل مشکل یوسف عنبر هستند، با ارائه پیشنهادی به خورخه واسیچ سرمربی صربستانی تیم جوانان الاهلی از او درخواست کردند که تا پایان فصل هدایت تیم بزرگسالان را برعهده بگیرد که این مربی صرب پیشنهاد مدیران تیم را رد کرد و ترجیح داد به سرمربیگری تیم جوانان الاهلی ادامه دهد که شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ جوانان عربستان برخوردار است.

دیگر گزینه سران الاهلی، باز هم یک سرمربی از کشور صربستان است. ووک رازوویچ مربی سابق الوحده امارات که چند روز پیش و پس از شکست 4 بر صفر مقابل العین از کار برکنار شد، گزینه بعدی سرمربیگری الاهلی است. رسانه های عربستانی اعلام کرده اند که تماس هایی نیز با این سرمربی برقرار شده است و در صورتی که مشکل حضور یوسف عنبر در الاهلی حل نشود، سران این باشگاه به سراغ ووک رازوویچ خواهند رفت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: