پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

هومن افاضلی  کارشناس فوتبال کشورمان درباره ارزیابی اش از بازی‌های نمایندگان ایران در  لیگ قهرمانان آسیا  اظهار کرد: واقعیت این است که فوتبال ما به لحاظ امکانات و گردش مالی اصلا با کشور‌های حوزه خلیج فارس قابل قیاس نیست و تیم‌های عربی بازیکنان گران قیمت خارجی دارند که آنها در بازی‌های حساس و نزدیک  تعیین کننده هستند. همچنین آنچه که  فوتبال ما را متفاوت با تیم‌های دیگر می‌کند، پتانسیل انفرادی بازیکنان ما است. تیم‌های ما در مرحله گروهی رقابت‌های آسیایی شرایط قابل قبولی دارند، اما کارشان در مرحله حذفی سخت می‌شود.  

او درباره راهکار برای مقابله با بازی روانی تیم‌های عربی بیان کرد: تیم‌های ما برای موفقیت در آسیا باید آماده جنگ روانی عرب‌ها باشند. البته من شنیدم که مهمان نوازی عربستانی‌ها خوب بوده و فولادی‌ها از نحوه برخورد و همکاری میزبان بازی‌ها راضی بودند و امیدوارم این شرایط برای سایر تیم‌های ایرانی ادامه یابد.  

او بیان کرد: امیدوارم نمایندگان ما در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند، اما ما نیاز به امکانات سخت افزاری بهتری داریم تا در این رقابت‌ها موفق شویم.  

افاضلی درباره پیروزی فولاد برابر العین در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: خدا را شکر تیم فولاد توانست بازی بهتری ارائه بدهد و این تیم با برتری برابر العین باعث سربلندی فوتبال ایران شد. البته تیم فولاد و بقیه تیم‌های ایرانی می‌دانند کار آسانی در مرحله گروهی ندارند و باید تمرکز کافی را داشته باشند.  

تیم ها برابر فینالیست آسیا محتاط بازی می کنند 

1283132-توپ-فوتبال-و-پا-در-زمین-فوتبالکارشناس فوتبال درباره بازی‌های تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم پرسپولیس ۲ بار فینالیست آسیا شده است و به همین علت تیم‌ها محتاطانه برابر سرخپوشان بازی می‌کنند. پرسپولیس تیم شناخته شده‌ای در آسیا است و امیدوارم بتواند روال سال گذشته خود را ادامه بدهد. آل کثیر به تیم برگشته و مغانلو هم به جمع سرخپوشان اضافه شده و آن‌ها در خط حمله قدرتمند هستند و تعادل خوبی بین دفاع و حمله وجود دارد.  

بازی با پرسپولیس برای خلیل زاده خاص و متفاوت است 

او درباره تقابل شجاع خلیل زاده برابر تیم سابقش پرسپولیس  بیان کرد: بازی احساسی، خاص و  متفاوت برای خلیل زاده خواهد بود، اما این بازیکن  تعهد به باشگاه الریان دارد و سعی می‌کند که باعث موفقیت تیم خود شود. البته اینکه چه نتیجه‌ای در این بازی رقم بخورد، مشخص نیست.  

افاضلی درباره بازی‌های تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: حریف آسانی در این رقابت‌ها وجود ندارد و تیم‌های ضعیف هم سعی می‌کنند که برای حریفان خود چالش درست کنند. همچنین گروه تراکتور سخت است، اما این تیم باید با تمرکز کامل بازی کند تا به موفقیت برسد. علاوه بر این، تراکتور تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه‌ را در اختیار دارد و ۲ کاپیتان سابق تیم ملی در این تیم هستند. به هر حال تراکتوری‌ها باید با همه وجود بازی کنند شاید شانس یارشان باشد.

تیم استقلال پتانسیل موفقیت در آسیا را دارد 

کارشناس فوتبال درباره بازی‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: استقلال در گروه سختی قرار دارد، اما این تیم پتانسیل بالا، نفرات و کادر فنی خوبی شامل مجیدی و کمالوند را در اختیار دارد. همچنین کمالوند با سابقه مربیگری شناخت خوبی از فوتبال دارد. به هر حال پتانسیل موفقیت در آبی پوشان وجود دارد.  

افاضلی درباره اینکه نمایندگان ما می‌توانند از مرحله گروهی آسیا عبور کنند، گفت: هر ۴ تیم ایرانی شانس صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا را دارند، اما این موضوع به شرایط و پتانسیل تیم‌ها برمی‌گردد.  

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: