پایگاه خبری خانه فوتبال:

مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال لیتوانی قرار است ۱۱ خردادماه در زوریخ برگزار شود. این در حالی است که هنوز وضعیت حضور هشت تیم در جام جهانی (از جمله پنج سهمیه قاره آسیا) هنوز مشخص نشده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شد مسابقات قهرمانی قاره که در حکم مسابقات انتخابی جام جهانی بود را لغو کند. با این تصمیم، بلاتکلیفی در تعیین سهمیه‌های آسیا شدت گرفت و هنوز هم به صورت قطعی و رسمی اعلام نشده کدام کشورها با کدام مکانیسم راهی جام جهانی می‌شوند.

داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: قرار است هیات رئیسه و کمیته فوتسال کنفدراسیون آسیا جلسه‌ای داشته باشند. فکر می‌کنم این جلسه روز دوشنبه نهایی و تصمیم گیری نهایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ خبر رسمی درباره نحوه تعیین سهمیه‌ها اعلام نشده است، گفت: با این حال شنیده‌ها حاکی از سه سناریو AFC برای انتخاب نمایندگانش در جام جهانی است که در هر سه سناریو حضور ایران و احتمالاً ژاپن و ازبکستان قطعی است. ممکن است دو تیم دیگر از بین امتیازات فنی و سوابق انتخاب شوند. حالت دیگر انتخاب دو تیم دیگر با برگزاری یک مسابقه پلی آف بین چند کشور است. در حالت سوم هم این احتمال وجود دارد که نمایندگان آسیا در جام جهانی قبل راهی جام جهانی لیتوانی شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: