پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

 

 استقلال ایران امشب در جدالی حساس و البته حیثیتی برابر الشرطه عراق به میدان رفت. کفه ترازوی چهار رویارویی پیشین این دو تیم به سود تیم عراقی سنگینی می‌کرد.  تقابل پنجم دو تیم در حالی به میزبانی عربستان برگزار شد که شاگردان مجیدی در رویای شکست طلسمی ۵۰ ساله بودند. ۴ بازی پیشین دو تیم در بین سالیان ۱۹۷۱ و ۲۰۲۰ برگزار شده بود.

استقلال و الشرطه در دو بازی رودرو در سال ۱۹۷۱ برابر هم به میدان رفتند که هر دو بار به سود تیم عراقی پایان یافت. سال ۲۰۲۰ دومین و سومین مصاف دو تیم بود که باز هم با نتیجه تساوی به پایان رسید. حالا در پنجمین پرده از سریال رویارویی استقلال و الشرطه بخت با تیم ایرانی یار بود و شاگردان مجیدی مقتدرانه توانستند حریف خود را ناکار کنند.

الشرطه که تیمی جنگنده است در همان دقایق ابتدایی بازی با اخراج یک بازیکن روبرو شد و ده نفره بازی را ادامه داد. استقلال در همان نیمه نخست تیر اول را به قلب تیم عراقی نشانه گرفت. نیمه دوم هم با دو گل دیگر از سوی نمایندگان ایران، مجازات عراقی‌ها کامل شد. هرچند که اگر بازیکنان استقلال دقت می‌کردند شاهد نتیجه‌ای با اختلاف ۵ گل و یا بیشتر بودیم. به این ترتیب طلسم ۵۰ ساله این جدال میان دو تیم ایرانی و عراقی شکسته شد. حالا استقلال با ۶ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۶ مقتدرانه در صدر جدول گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا ایستاده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: