پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

جاه‌طلبی باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای شکل دادن لیگی جدید با نام سوپرلیگ اروپا نافرجام ماند و تنها پس از گذشت 48 ساعت از اعلام رسمی وجود این تورنمنت، این پروژه که از آن به عنوان کودتای فوتبالی یاد شده بود، ناکام ماند. پس از کناره‌گیری رسمی 6 باشگاه لیگ برتری انگلیس از حضور در رقابت‌های سوپرلیگ اروپا، برگزارکنندگان این تورنمنت نوپا ساعاتی پیش به طور رسمی تعلیق این لیگ را اعلام کردند.

پس از اینکه فرضیه شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا شکل واقعیت به خود گرفت و این لیگ نوپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که 12 باشگاه میلان، آرسنال، اتلتیکومادرید، چلسی  بارسلونا، اینتر، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام به عنوان باشگاه‌های موسس به این لیگ پیوسته‌اند، جنجال عظیمی در دنیای فوتبال به پا افتاد و در کنار فیفا و یوفا، برخی لیگ‌های داخلی هم مخالفت خود را با شکل‌‌گیری این تورنمنت اعلام کرده‌اند.

هواداران فوتبال هم اما نقش مهمی در ناکامی این پروژه جدید داشتند چرا که آنها با فشار بر باشگا‌ه‌ها، آنها را مجبور به کناره‌گیری از سوپرلیگ کردند. درآمدی که بابت شرکت در سوپرلیگ به هر یک از اعضای دائمی آن وعده داده شده بود، رقم 350 میلیون یورو بود و باشگاه‌هایی که در ابتدا حاضر به شرکت در این رویداد شده بودند، درصدد جبران ضررهای مالی خود در نتیجه شیوع ویروس کرونا بودند که آن هم فعلاً راه به جایی نبرده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: