پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

در حالیکه  استقلال در یک بازی حساب شده توانست از الدحیل قدرتمند امتیاز بگیرد و به این تیم نبازد، با این تساوی و برخی احتمال ها و اتفاقات در روزهای آینده، احتمال برگزاری دربی آسیایی بیشتر شد.

برخلاف دوره‌های گذشته لیگ قهرمانان آسیا ، این بار سرنوشت اولین مرحله حذفی خیلی زود مشخص نمی‌شود. چراکه تورنمنت برخلاف همیشه به جای 32 تیم با حضور 40 تیم شکل گرفته و افزایش هشت تیم، جدول حذفی را کاملا به هم خواهد ریخت.

شاگردان یحیی گل محمدی در صورت سرگروهی در لیگ قهرمانان آسیا، برای اولین مرحله حذفی با 6 احتمال مختلف روبه‌رو خواهد شد، در واقع 6 تیم مختلف ممکن است در ادامه راه در مسیر تیم یحیی قرار بگیرند. بیشترین احتمال برخورد پرسپولیس با رقبا اما احتمال مواجهه این تیم با حریفی از گروه استقلال خواهد بود.

اینکه قرمزها در مرحله بعدی چه رقیبی داشته باشند، در درجه اول به این موضوع بستگی دارد که کدام تیم‌های دوم بتوانند از گروه‌شان صعود کنند.

در حال حاضر تیم های السد قطر، استقلال و الهلال عربستان بهترین تیم‌های دوم گروه‌های مختلف رقابت‎ها محسوب می‌شوند. اگر در نهایت همین سه تیم به عنوان بهترین تیم‌های دوم صعود کنند، پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی با تیم دوم گروه C یعنی استقلال مسابقه می‌دهد.

در واقع این الدحیل است که با نتایج دو بازی آینده خود برای برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تعیین تکلیف می‌کند، هر چند الدحیل در بازی برگشت مقابل الاهلی متحول شده کار سختی پیش رو خواهد داشت، اما اگر الدحیل  هر دو بازی خود را ببرد، استقلال حتی در صورت برد مقابل الاهلی عربستان و الشرطه عراق دوم می‌شود و به عنوان یکی از تیم های دوم صعود می کند، که باعث خواهد شد یک اتفاق جذاب رخ دهد و پرسپولیس با تیم دوم گروه C یعنی استقلال مسابقه می‌دهد.

در تمام گروه های غرب آسیا هیچکدام از تیم هایی که شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارند در پایان روز آخر مسابقات به 12 امتیاز نخواهند رسید و در بهترین حالت به 11 امتیاز خواهند رسید که استقلال در بین تمام تیم های 11 امتیازی وضعیت بهتری از لحاظ تفاضل گل دارد. استقلال با توجه به اینکه در بازی رفت موفق شد الاهلی عربستان را شکست دهد حالا برای صعود به عنوان تیم دوم باید در بازی برگشت از الاهلی امتیاز بگیرد تا کارد آنها برای صعود راحت شود. اگر استقلال هر دو بازی اش را ببرد اما الدحیل مقابل الشرطه یا الاهلی عربستان 4 امتیاز بگیرد (یک تساوی و یک برد) استقلال تیم اول خواهد شد و پرسپولیس در یک هشتم نهایی باید به مصاف الدوحیل برود. البته الاهلی عربستان هم مدعی صعود به عنوان تیم اول و حتی تیم دوم هم هست. 

گفتنی است، بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی قرعه کشی می شود اما در مرحله یک هشتم تیم ها بر اساس همان فرمول قبلی که ای اف سی اعلام کرده تیم ها به مصاف یکدیگر می‌روند. میزبان این بازی پرسپولیس است اما مشخص نیست که ای اف سی در صورت وقوع این اتفاق، چه تصمیمی بگیرد و آیا میزبانی را به ایران بدهد یا نه. البته طبیعی است که چون دو تیم از ایران هستند، برگزاری بازی در تهران برای ای اف سی راحت تر است اما اگر ای اف سی نخواهد ناظرانش و داورانش را به تهران بفرستد و البته مشکلات کرونا و حق پخش تلویزیونی و عدم همکاری صدا و سیمای ایران  با شرکای ای اف سی و تحریم های حساب های بانکی را مدنظر قرار دهد، دربی آسیایی در تهران برگزار نخواهد شد. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: