پایگاه خبری خانه فوتبال:

با وجود انتقادات جدی که نسبت به برخی تصمیمات و انتصابات رئیس جدید وجود داشت گفته می شود روند تغییرات متوقف نخواهد شد و تا پایان اردیبهشت ماه حداقل سه انتصاب جدی دیگر در فدراسیون فوتبال رقم خواهد خورد.
فغان پور مسئول جنجالی کمیته حقوقی ازجمله نخستین کسانی است که به شکل قطعی در آستانه جدایی از فدراسیون فوتبال قرار دارد و انتصاب بعدی انتخاب جانشین وی خواهد بود. گزینه های بعدی کمیته های بین الملل ، فوتبال ساحلی و کمیته فنی خواهند بود.

کمیته بین الملل با وجود کنار رفتن فغان پور همچنان در ماجرای جریمه فیفا و پرونده حق رشد جهانبخش مقصر شناخته می شود و البته موارد جنجالی از این دست در خصوص عملکرد رئیس این کمیته همواره مطرح بوده ، به طوری که گفته می شود دوران حضور حمیرا اسدی در این جایگاه طولانی نخواهد بود.

کمیته فوتبال ساحلی هم در پی حذف تیم ملی این رشته از مسابقات جام جهانی و انتقادات جدی که از جانب پیشکسوتان فوتبال ساحلی در خصوص رئیس این کمیته مطرح است در آستانه تغییرات جدی قرار دارد. از سوی دیگر پریا شهریاری به عنوان معاون دبیرکل در فدراسیون مشغول به کار است و پیش از این هم دو شغله بودن وی مورد اعتراضات جدی قرار گرفته بود.

عملکرد کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم با انتقادات جدی همراه بوده و این کمیته کارکرد حقیقی خودش را از دست داده است که بر همین اساس گفته می شود تغییرات ساختاری گسترده ای در این حوزه ایجاد خواهد شد.

نکته عجیب و جالب توجه تاسیس یک دپارتمان جدید و تازه تاسیس در فدراسیون فوتبال است که البته ظاهرا از دوره گذشته طراحی شده بود و حالا به مرحله اجرایی می رسد. دپارتمان برگزاری مسابقات بین المللی از جمله عجایبی است که در فدراسیون جدید فوتبال از آن رونمایی خواهد شد. این در حالی است که پیش از این و به طور مثال در سال 1398 فدراسیون فوتبال میزبانی و برگزاری رویدادها و مسابقات متعدد بین المللی در رشته های فوتبال و فوتسال را در دستور کار داشته و وظایف هر کمیته در برگزاری این مسابقات تعریف مشخصی داشته است اما هیچ گاه کمیته یا دپارتمان ویژه ای با این عنوان در ساختار این فدراسیون وجود نداشت.

در نهایت باید دید با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و البته سلب مطلق حق میزبانی از مسابقات بین المللی چه وظایف و اختیاراتی برای دپارتمان جدید و تازه تاسیس فدراسیون فوتبال تحت این عنوان در نظر گرفته می شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: