پایگاه خبری خانه فوتبال:

بسیاری از چهره‌های فوتبال تاوان اتفاقات و نتایج این بازی را داده‌اند که در این مطلب تنها سرگذشت ۴ نفر از آنها را مرور می‌کنیم.

مصطفی دنیزلی

دوره اول حضور مصطفی دنیزلی در پرسپولیس، تیم او بسیار جذاب و تماشایی بازی می‌کرد. بدون‌شک پرسپولیس لیگ ششم را باید تافته‌ای جدابافته در تاریخ این باشگاه دانست. با این حال، آن تیم زیبا دستش از قهرمانی لیگ کوتاه ماند. پرسپولیس امیدوار بود با قهرمانی در جام حذفی، دنیزلی را نگه دارد، اما سرخپوشان در نیمه‌نهایی جام حذفی در تهران با نتیجه ۴ بر یک برابر سپاهان شکست خوردند.

بازی در وقت قانونی با یک گل به سود پرسپولیس در حال اتمام بود که محسن قهرمانی پنالتی پژمان نوری روی حسین پاپی را اعلام کرد. کار به تساوی کشیده شد و سپاهان در وقت‌های اضافی ۳بار دیگر دروازه میزبان را گشود.

محسن قهرمانی بعدتر به نامی مشهور در ال‌کلاسیکوی ایران تبدیل شد، اما عجالتا آن باخت سنگین به‌کار دنیزلی در فوتبال کشورمان پایان داد.

آن روزها زمزمه‌هایی در مورد حضور افندی در تیم ملی به گوش می‌رسید، اما آن شکست مجال هیچ کاری را نداد. دنیزلی البته ۵سال بعد به نیمکت قرمزها بازگشت.

یحیی گل‌محمدی

فینال جام حذفی فوتبال ایران در سال‌۹۲، یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ پرسپولیس بود. ۱۰۰هزار نفر گرد هم جمع شده بودند تا ضمن شکست سپاهان و تصاحب جام حذفی، مهدی مهدوی‌کیا را هم در روز خداحافظی‌اش از فوتبال همراهی کنند، با این حال اتفاقات عجیب بازی باعث شد پرسپولیس در پنالتی‌ها شکست بخورد و کیا مظلومانه با میادین وداع کند.

او رفت، اما شدت خشم مردم از یحیی گل‌محمدی، سرمربی وقت قرمزها به اندازه‌ای بود که این مربی هم از پرسپولیس حذف شد.

یحیی که در نیم‌فصل اول لیگ دوازدهم به‌عنوان دستیار مانوئل ژوزه گفته بود: «خودم جلوی خداحافظی مهدوی‌کیا را می‌گیرم» در نیم‌فصل دوم که سرمربی تیم شد، مهدی را به سمت وداع اجباری کوچ داد. او در همان بازی فینال هم بیش از ۵دقیقه به کیا بازی نداد.

محسن قهرمانی

دیدار رفت پرسپولیس و سپاهان در لیگ سیزدهم، بی‌گمان یکی از جنجالی‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود. آن بازی را سپاهان در حالی ۲ بر صفر برد که محسن قهرمانی در دقیقه دوم با اعلام یک ضربه پنالتی عجیب به سود میزبان اصفهانی و نیز اخراج میثم حسینی از پرسپولیس، غائله‌ای عظیم راه انداخت.

بعد از آن بازی علی دایی، سرمربی وقت پرسپولیس به صراحت در مورد شماره کارت‌ها و غش‌کردن داور حرف زد. چنان بلوایی به پا شد که تا ماه‌ها ادامه داشت. هر چه بود اما آن مسابقه به روز پایانی حضور محسن قهرمانی در فوتبال ایران تبدیل شد. او رفت که رفت.

امیر قلعه‌نویی

در بازی برگشت فصل گذشته بین سپاهان و پرسپولیس، شاید امیر قلعه‌نویی عجیب‌ترین تصمیم عمر مربیگری‌اش را گرفت و تیم اصفهانی را به بهانه‌های واهی برای بازی به میدان نفرستاد.

روشن نیست امیر چه محاسبه‌ای با خودش کرده بود، اما پرسپولیس ۳ بر صفر برنده اعلام شد.

صورت موضوع آنقدر روشن بود که باشگاه سپاهان حتی از طرح شکایت در دادگاه عالی ورزش هم خودداری کرد. آن روز پرسپولیس عملا قهرمانی لیگ برتر را به چنگ آورد و پایه‌های نیمکت قلعه‌نویی هم لرزید. در نهایت او چند هفته بعد برای نخستین‌بار در دوران مربیگری‌اش، پیش از پایان فصل با یک تیم قطع همکاری کرد؛ اگر دوست دارید برکناری قلمدادش کنید و اگر دوست ندارید، استعفا بخوانیدش!

منبع: همشهری

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: