پایگاه خبری خانه فوتبال:

قضاوت مانوئل مونوئرا داور بازی شب گذشته (یکشنبه) تیم‌های فوتبال رئال مادرید و سویا در هفته سی‌و‌پنجم لالیگا یکی از موضوعات بحث‌برانگیزی بوده که رسانه‌های اسپانیایی به خصوص مادریدی‌ها به آن پرداخته‌اند.

در این بازی که با تساوی 2-2 و البته فرار رئال از شکست خانگی در دقایق تلف شده نیمه دوم به پایان رسید، مونوئرا یک گل تیم میزبان را به دلیل آفساید تشخیص دادن شدن توسط VAR مردود اعلام کرد و یک پنالتی را از آنها به دلیل رخ دادن اتفاقی مشابه که چند ثانیه زودتر در محوطه جریمه حریف رخ داده بود، گرفت. همین موضوع سبب شد که زین‌الدین زیدان سرمربی کهکشانی‌ها که معمولاً با داوران در خصوص قضاوت‌شان صحبت نمی‌کند و در نشست‌های خبری هم از پرداختن به این مسئله خودداری می‌کند، در پایان مسابقه به داخل زمین بازی برود و با مونوئرا چند کلمه‌ای حرف بزند. علاوه بر او تونی کروس هافبک آلمانی کهکشانی‌ها نیز در پایان بازی مراتب اعتراض خود را به اطلاع داور رساند.

mxLIVi1UlYl2

حرکتی که زیدان پس از مسابقه انجام داد، مشابه کاری بود که دو سه ماه قبل توسط جرارد پیکه، مدافع بارسایی‌ها در پایان ال‌کلاسیکو رخ داد و او برای اعتراض به برخی از تصمیمات داور مسابقه خیل مانسانو از روی سکوها به زمین مسابقه رفت و در حین رفتن به سمت او نیز با طعنه‌ای از سوی لوکا مودریچ هافبک کروات کهکشانی‌ها مواجه شد که گفت: «هان، دوباره منتظری که داور را خرد کنی!»

تمام این اتفاقات سبب شد که پیکه نیز شب گذشته پیامی معنادار در توئیتر منتشر کند که تصور می‌شود مخاطبش مودریچ و دیگر کسانی باشند که از او به خاطر رویکردش در پایان ال‌کلاسیکو انتقاد کردند. او در این پیام نوشت: «با صحبت کردن، مردم، متوجه می‌شوند.»

در همین حال نشریه اسپورت درباره اتفاقی دیگر که پیکه در متن آن قرار داشت خبری منتشر کرده که مربوط به مصاف شنبه شب تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید در ورزشگاه نوکمپ می‌شود. آن بازی که اولین بازگشت لوئیس سوارس به نوکمپ پس از جدایی‌اش از بارسلونا برای پیوستن به اتلتیکومادرید بود با تساوی بدون گل خاتمه یافت، هر چند که مهاجم اروگوئه‌ای تلاش خود را کرد که از تبحرش برای گرفتن پنالتی از داوران استفاده کند و گویا این موضوع به مذاق هم‌تیمی سابقش جرارد پیکه هم خوش نیامده بود. مهمترین تلاش او زمانی بود که پس از برخوردش با مارک آندره‌ تراشتگن، سنگربان بارسایی‌ها خودش را به زمین انداخت، تظاهر به مصدومیت و ادعا کرد که قبل از مشت شدن توپ توسط تراشتگن او به صاحب توپ شده است حال آنکه ماجرا برعکس بود. پس از آنکه تراشتگن شدیداً به تمارض سوارس واکنش نشان داد، پیکه نیز که از این حرکت هم‌تیمی سابقش راضی نبود، نزدیک او رفت و گفت:«دیگر کافیست، هان خپل (لقبی که سوارس زمان حضورش در بارسلونا داشت). بلند شو. مرا بازی نده. تو هیچ مشکلی نداری.»

yQWH9DGY79tG

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: