پایگاه خبری خانه فوتبال:

شاگردان فرهاد مجیدی در استقلال با وجود استفاده از مزیت بازی در ورزشگاه آزادی نتوانستند برابر بازیکنان مجتبی حسینی کاری از پیش ببرند و شکست فوق‌العاده بدی را قبل از رویارویی با حریف سنتی تجربه کردند.

البته سابقه نشان می‌دهد که شرایط دربی پایتخت با تمام مسابقات کاملاً متفاوت بود و قطعاً بازیکنان هر دو تیم جمعه شب هنگام حضور در میدان تمام اتفاقات گذشته را به طور کامل فراموش خواهند کرد و حواسشان فقط به پیروزی در این جدال فوق‌العاده مهم معطوف خواهد شد ولی با این وجود باز هم مسابقه قبل از دربی حداقل بابت کرکری هواداران دو تیم فوق‌العاده مهم تلقی می‌شود و هیچکدام نمی‌خواهند بازی قبل از رویارویی سنتی را واگذار کنند. شاید به همین خاطر است که استقلال طی فصول گذشته هرگز دیدارهای قبل از جدال با پرسپولیس را نباخته بود.

آخرین باری که آبی‌پوشان پایتخت پیش از تقابل با سرخپوشان شکست خوردند، دقیقاً به ۶ سال قبل بازمی‌گردد. روزهای پایانی فصل ۹۳ – ۹۴ که مصادف شده بود با آخرین ایام حضور امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی در استقلال.

استقلال ۲۱ اردیبهشت سال ۹۴ در ورزشگاه آزادی شکست تلخ ۴-۱ را مقابل تراکتور تجربه کرد و چند روز پس از آن، برابر پرسپولیس هم با یک گل شکست خورد.

از آن تاریخ به بعد استقلالی‌ها با تمام سرمربیان خود دیدارهای قبل از دربی را یا با پیروزی تمام کرده و یا با تساوی به اتمام رساندند.

استقلال در همین فصل هم پیش از جدال رفت با پرسپولیس توانسته بود آلومینیم اراک را شکست بدهد ولی حکایت برای مسابقه برگشت حالا متفاوت شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: