پایگاه خبری خانه فوتبال:

 همانطور که امیرحسین جابری زاده اولین گل تاریخ دربی را در سال 47 به ثمر رساند و عنوان اولین گل زن تاریخ این مسابقه را به نام خودش ثبت کرد عیسی آل کثیر با گشودن دروازه استقلال در دربی 95 نام خودش را به عنوان یکصد و هفتمین گل زن در تاریخ دربی به ثبت رساند. آل کثیر همچنین پنجاه و سومین گل زنی تاریخ پرسپولیس در این مسابقه به شمار می رود.

در این مسابقه برای هجدهمین بار نتیجه یک بر صفر رقم خورد و البته این برای هشتمین بار بود که پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر استقلال تهران را شکست داد.

سیدجلال حسینی مدافع پرسپولیس علاوه بر ثبت رکورد مسن ترین بازیکن تاریخ دربی در این بازی برای نهمین بار با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس به میدان رفت و از رکورد 8 کاپیتانی کریم باقری در دربی عبور کرد. سیدجلال حالا در کنار مرحوم همایون بهزادی و البته مهدی رحمتی رکورد 9 کاپیتانی دربی را در اختیار دارد در حالی که علی جباری با رکورد 11 بازی کاپیتانی صدرنشین این جدول است و کاپیتان پرسپولیس می تواند امیدوار باشد فصل جاری در یک دربی آسیایی و یک دربی جام حذفی به این رکورد دست یابد یا فصل آینده هم شانس حضور در شهراورد را داشته باشد تا نام خودش را در صدر فهرست بیشترین کاپیتانی این مسابقه تاریخی ثبت کند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه این دربی اولین پیروزی یحیی گل محمدی در جایگاه سرمربی بود. یحیی حالا در جمع پرسپولیسی ها خودش را به علی پروین ، بیوک وطنخواه و حمید درخشان رسانده که توانسته بودند هم به عنوان بازیکن و هم سرمربی در دربی پیروز شوند و گل محمدی که سابقه گل زنی در این مسابقه را نیز داشته  توانست به این جمع ملحق شود.

 البته در بین مربیان استقلالی ، پورحیدری، قلعه نویی، منصوریان، پرویز مظلومی و نصرالله عبداللهی نیز فتح دربی را به عنوان مربی و بازیکن در کارنامه خود کسب کردند.

این مسابقه اولین پیروزی گل محمدی و نخستین شکست مجیدی به عنوان سرمربی در تاریخ شهراورد را رقم زد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: