پایگاه خبری خانه فوتبال:

امشب در حساس‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی، ۲ تیم استقلال و ذوب‌آهن در تهران به مصاف هم می‌روند و این اتفاق دقیقا ۱۰روز بعد از مسابقه‌ای است که ۲ تیم در لیگ برتر برگزار کردند و ذوب‌آهن با ۲ گل پیروز شد.

آمارهای آن مسابقه نشان می‌دهد استقلال در ۶۳ درصد زمان بازی صاحب توپ بوده و ۲۰ شوت به دروازه حریفش زده که این یکی از بالاترین رکوردهای فصل جاری است. اما این همه حمله و شوت به دروازه نتیجه‌ای برای آبی‌ها نداشت و تیم مجیدی با بدشانسی ۳ امتیاز بازی را به ضدحمله‌ها و ضربات ایستگاهی حریف واگذار کرد.

میانگین مالکیت توپ استقلال در فصل جاری ۵۵ درصد بوده اما آبی‌ها در مقابل ذوب‌آهن خیلی بیشتر از اینها مالک توپ بودند. میانگین شوت‌های استقلال ۱۱/۷شوت در هر بازی و میانگین شوت در چارچوب این تیم ۳/۸ بوده است. اما در مقابل ذوب‌آهن از ۲۰ شوت آبی‌ها ۸ شوت داخل چارچوب بود و تیم مجیدی از هر لحاظ بالاتر از معدل خودش در بازی‌های گذشته ظاهر شد. اما ذوب‌آهن فقط ۲ شوت داخل چارچوب داشت که از قضا هر دو ضربه تبدیل به گل شد.

در کنار نرخ تبدیل شوت به گل، تنها آیتمی که ذوبی‌ها در آن برتر از استقلال بودند برتری در نبردها بود؛ ذوب‌آهن ۵۳/۴ درصد نبردهای آن میدان را از استقلال برد و ۴۶/۶ درصد نبردها هم با برتری استقلال تمام شد.

از نقش مهم شهاب گردان در آن بازی هم نمی‌توان گذشت که با ۸ سیو موفق و نمره عالی ۹/۵۹ بهترین بازیکن زمین شد و بالاترین امتیاز یک دروازه‌بان در این فصل را کسب کرد.

بعد از او، مجتبی حقدوست که این روزها در اوج آمادگی است با ۲ پاس گل و نمره ۸/۱۳ برترین بازیکن زمین بود.

با این آمارها و با بدشانسی محض استقلال در ضربات نهایی، سنگین‌ترین شکست فصل آبی‌ها در مقابل ذوب‌آهن رقم خورد. استقلال یک باخت ۲ بر صفر هم در مقابل سپاهان متحمل شده که آن بازی بیرون از خانه بوده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: