پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسعود قاسمی درباره دیدار امروز استقلال مقابل ذوب آهن اظهار داشت:بازی امروز استقلال مقابل ذوب آهن بازی مرگ و زندگی است. استقلال حالا که لیگ را از دست داده تنها فرصتی که برای قهرمانی دارد جام حذفی است و باید امروز حتما از پس ذوب آهن بربیاید. استقلال کار بزرگی در آسیا انجام داد و فکر می کنم صعود از گروه مرگ باعث شد بازیکنان مغرور شوند و این غرور در ۲ بازی مهم به استقلال ضربه زد و باعث شد این تیم دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر نداشته باشد. امیدوارم استقلال با برد در بازی امروز جبران باخت های اخیر را کند و در جام حذفی به موفقیت برسد.

او درباره افت رشید مظاهری در استقلال گفت:مظاهری یکی از دروازه بانان خوب فوتبال ایران است اما در دیدارهای اخیر بی انگیزه ظاهر شده است. این وظیفه مربی گلرها است که بتواند یک دروازه بان را روی فرم و در شرایط روحی ایده آل قرار دهد. در دروازه بانی مسایل روحی و روانی اهمیت زیادی دارد چون گلرها برای مهار هر توپی از مغز خود استفاده می کنند. سال گذشته مدام فریاد می زدیم و می گفتیم حسینی به رقیب نیاز دارد تا از نظر انگیزشی بالا باشد. وقتی یک دروازه بان بداند هر اشتباهی کند باز هم درون دروازه قرار می گیرد انگیزه اش را از دست می دهد و تلاشی برای بهتر شدن نمی کند. زمانی در استقلال من، برومند و طباطبایی حضور داشتیم و وحید طالب لو هم گلر چهارم بود. همه ما می دانستیم اگر لغرش داشته باشیم نیمکت نشین می شویم و به همین دلیل تلاش می کردیم بهترین عملکرر را داشته باشیم.

مسعود قاسمی ادامه داد:چیزی که برای موفقیت یک گلر تعیین کننده است، شرایط روحی و روانی اوست و اینجاست که نقش مربی دروازه بان ها به شدت پررنگ می شود. مربی گلری که فقط تمرین دادن نیست بلکه روحیه دادن و بالا بردن انگیزه دروازه بان از اصلی ترین وظایف یک مربی است. در بازی های اخیر هم مظاهری گل های بدی نخورده اما یکی از اشکال های بزرگ او دفع های دو ضرب است که به استقلال لطمه می زند. دروازه بان اگر هم می خواهد توپی را دو ضرب مهار کند باید به سمت کناره ها باشد نه اینکه توپ را درست بیندازد جلوی مهاجم حریف. من احساس می کنم در استقلال کسی نیست که به رشید روحیه و انگیزه بدهد. رشید باید بداند پیراهن چه بزرگانی را بر تن کرده و قدر جایگاهی که در استقلال دارد را بداند.

او گفت:امیدوارم سرمربی استقلال امروز تصمیم اشتباهی نگیرد و از حسینی در ترکیب اصلی استفاده نکند چون حسینی مدتها درون دروازه قرار نگرفته و شرایط روحی لازم برای این بازی حساس را ندارد. بهتر است مجیدی امروز هم از مظاهری استفاده کند و در بازی های معمولی لیگ حسینی را بازی بدهد چون بازی امروز برای استقلال حکم مرگ و زندگی را دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: