پایگاه خبری خانه فوتبال:

برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس به موفقیت تیم ملی ایران با دراگان اسکوچیچ امیدوار است.

گفتگوی کامل برانکو را در ادامه می خوانید:

شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را چطور دیدید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:متاسفانه موفق نشدم همه بازی ها را به طور کامل تماشا و آنالیز کنم ولی به طور مداوم پیگیر نتایج آن بودم اما در نهایت نتایج کلی و صعود مقتدرانه پرسپولیس نشان داد که این تیم گام مقتدرانه ای را در آسیا برداشت و در ادامه کارهای قبل اتفاقات خوبی برای پرسپولیس به وقوع پیوست. به نظرم پرسپولیس گام خوب و محکمی را در این تورنمنت برداشت و با آمادگی خوبی برای حضور پرقدرت در یک هشتم مسیرش را ادامه می دهد.

با نمایشی که در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان برای پرسپولیس رخ داده به نظرتان امسال پرسپولیس می‌تواند طلسم فینال آسیا را بشکند؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:تحقق این موضوع آرزوی همه حتی من که الان هوادار پرسپولیس هستم محسوب می شود. به نظر من نکته حائز اهمیت این است که پرسپولیس از ۵ سال قبل برای چندمین بار برای نیمه نهایی و فینال کاندیدا می شود که عبور از این مراحل خود به تنهایی موفقیت چشم گیری برای پرسپولیس است که با وجود تمامی مشکلاتی که روبروی تیم و باشگاه بود، پرسپولیس موفق شد از پتانسیل عظیمی به نام هواداران و کادر فنی نهایت استفاده برده و در سال های اخیر در آسیا موفقیت های قابل توجهی را داشته باشد. به نظرم این نکته را باید مد نظر داشت که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که پرسپولیس امسال پس از حضور در فینال به قهرمانی در آسیا دست پیدا کند یا نه اما استمرار در موفقیت های قرمزها وجود دارد و با حضور مدیریت قوی و کادر فنی خوب این اتفاق برای پرسپولیس دور از دسترس نیست.

بارها خبر جدایی‌ تان از تیم ملی عمان مطرح شده و این بار پیشنهاد تیم ملی ایران در موردتان مطرح می‌شود، در این مورد چه نظری دارید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:سوال خوبی را مطرح کردید که نیاز می بینم توضیحات ویژه ای را درخصوص آن داشته باشم. جا دارد به یک نکته مهم اشاره کنم که من کاملا به قراردادم با عمان پایبند هستم. مسئولان فدراسیون عمان تا به امروز امکانات خوبی برای ما فراهم کرده اند و ما در کادر فنی این تیم تلاش ویژه ای داریم تا بتوانیم تیم منسجم و خوبی را تشکیل داده و برای بازی های برگشت راهی میادین کنیم. بار دیگر تاکید می کنم کاملا به قراردادم با فدراسیون کشور عمان وفادار هستم و از جانب ایران حتی اشاره ای در این زمینه نداشته ام چه برسد به پیشنهاد یا مذاکره ای با من صورت گرفته باشد. به اعتقادم این شایعه از سوی محافل خاصی که هدف شان تخریب دراگان اسکوچیچ و تیم ملی ایران است مطرح و منتشر شده و از واقعیت دور است.

شانس موفقیت تیم ملی ایران با اسکوچیچ را تا چه حد می‌دانید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:اسکوچیچ مربی بسیار خوبی است که ارزش های فنی و فوتبالی خود را نشان داده است. ضمن اینکه تیم ملی ایران از نظر کیفیت فنی، جزو برترین های آسیا است اما از یاد نبریم که بعد از جدایی کی روش و حضور ویلموتس، شرایط سختی را برای تیم ملی به وجود آوردند و حالا مسیر سختی در بحرین پیش روی تیم ملی ایران است. در چنین شرایطی باید واقف باشیم با کمک به تیم ملی و ایجاد جو مثبت باید تلاش شود تا روحیه را به تیم تزریق شود و این ایدئولوژی باید در تک تک ایرانی ها ایجاد و به تیم ملی کمک شود تا بدین ترتیب تیم ایران از این مرحله با موفقیت عبور کند. تیم ملی در حال حاضر ابزار خوبی را در اختیار دارد و می تواند با اسکوچیچ به موفقیت دست پیدا کند.

شانس صعود تیم ملی عمان را با حضورتان به عنوان سرمربی این تیم چقدر می‌دانید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:ما تلاش مان را انجام می دهیم تا نتایج خوبی را با تیم کسب کنیم. فدراسیون عمان هم در این مسیر از هیچ گونه کمکی دریغ نکرده و با وجود شرایط بد کرونایی، اردوها و بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته ایم. با این وجود ما هم در گروه مان باید مراقب باشیم که دچار اشتباه نشویم. در مجموع من شانس خوبی را برای موفقیت عمان پیش بینی می کنم و فکر می کنم بتوانیم از این مرحله عبور کرده و به مراحل بالاتر با قدرت برسیم.

دربی بزرگ ایران برگزار شد درمورد این بازی و نتیجه‌اش برای ما صحبت می‌کنید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:من دربی را به طور کامل ندیدم ولی توانستم صحنه هایی از این دیدار را تماشا کنم. به نظر من دربی با همه مسابقات فرق داد و همه چیز در آن به تصمیمات آنی در این دیدار بستگی دارد. در دقایقی که بازی را تماشا کردم، دیدم که استقلال برابر پرسپولیس خطرناک بازی کرد، فشارهای خوبی را به پرسپولیس وارد کرد اما پرسپولیس با تمهیدات لازم موفق شد در این دیدار به پیروزی رسیده و ۳ امتیاز مهم و با ارزشی را به دست بیاورد. همه می دانند که دربی ایران در قاره آسیا زبانزد است و حضور هواداران چه از سوی باشگاه بزرگ استقلال و چه از سوی ارتش سرخ پرسپولیس که ارتشی ۴۰ میلیونی است به این دیدار جذابیت ویژه ای می بخشد که شرایط خاص کرونایی در چند بازی اخیر باعث شده است این دربی از حضور پرشور هواداران محروم شود. به نظر من فوتبال ایران می تواند به خاطر حضور هواداران پرشور و پرتعداد در دربی به خود ببالد، هواداران وفادار و با تعصب که تحت هیچ شرایطی دست از تیم های خود نمی کشند.

وضعیت مهره‌ها و بازیکنان حال حاضر پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:پرسپولیس در حال حاضر مهره ها و بازیکنان خوب و آماده ای را در اختیار دارد اما آنچه مهم است من فکر می کنم سیدجلال حسینی یکی از ستاره های اصلی این تیم محسوب می شود. بازیکنی که با وجود نزدیکی به سن ۴۰ سالگی اینقدر فعالانه در تیم حضور دارد و به تنهایی ۱۲ امتیاز مهم و حساس را با گل های خود برای پرسپولیس کسب کرده است. در کنار این اتفاق سیدجلال حسینی در مسئولیت دفاعی اش فوق العاده است و ستون محکم پرسپولیس محسوب می شود.

از نگاه شما پرسپولیس چقدر از مسیر پنجمین قهرمانی‌اش را طی کرده است؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:پرسپولیس در لیگ بیستم نشان داده استمرار موفقیت های گذشته اش را دارد اما در این مسیر حریف سر سختی به نام تیم سپاهان را در کنار خود می بیند که در این فصل پا به پای پرسپولیس در کورس قهرمانی حضور دارد. در چند هفته مانده بازی های سختی برای پرسپولیس و سپاهان در پیش است و پیش بینی می کنم نبرد و کورس این دو تیم تماشایی خواهد بود.

با وجود اینکه حدود ۲ فصل از جدایی‌تان از تیم می‌گذرد هنوز خیلی‌ها این پرسپولیس را محصول تلاش و زحمات برانکو می دانند؛ در این مورد چه نظری دارید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:من واقعا چند سال بسیار خوب و بسیار زیبا و با تبادل احساس و عشق بین خودم، هواداران و بازیکنان و کادر باشگاه را داشتم و احساس غرور می کنم که در پرسپولیس در کنار مربیگری به عنوان پایه گذار اتفاقات خوبی برای این تیم بودم و پایه و فوندانسیون موفقیت های خوبی را در تیم ایجاد کردم. جای تعجب داشت چرا در سال های قبل باشگاه با این پتانسیل نتوانست به قهرمانی برسد تا با قهرمانی درآمدزایی خوبی برای باشگاه ایجاد شود و خرسندم که این پایه و اساس اتفاق را در پرسپولیس ایجاد کردم و خوشحالم که میراث خوبی را برای بهترین تیم ایران به یادگار گذاشته ام. در حال حاضر شاهد استمرار این شرایط در پرسپولیس هستم و هواداران پرشور تیم تحت هر شرایطی پای حمایت از تیم شان ایستاده اند.

چه پیامی برای هواداران پرسپولیس دارید؟

برانکو ایوانکوویچ گفت:هواداران پرسپولیس جزو بهترین ها هستند. امیدوارم همان احساس و وفاداری همیشگی را به تیم محبوب شان حفظ کنند. در روزهای خوب شادی عظیم هواداران را که می دیدم از صمیم قلب لذت می بردم و می دانم حتی اگر زمانی گره ای در کار ایجاد شود، با تمام وجود پای کار تیم شان می ایستند و به حمایت شان در قبال پرسپولیس ادامه می دهند و ایران باید به این همه عشق و شور و اشتیاق به خود ببالد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: