پایگاه خبری خانه فوتبال:

با نامه استعفای شدید الحن اعضای هیات مدیره استقلال به نظر می‌رسد مأموریت کاری احمد مددی در این باشگاه به پایان رسیده است.

اگر چه وزارت ورزش با واکنشی سراسیمه به انتشار متن کامل نامه استعفای اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال سعی کرد فعلا قائله را بخواباند اما به نظر می‌رسد سه عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که در غیاب خلیل زاده دیگر عضو این جمع دست به یک کار انتحاری برای برکناری مدیرعامل زده اند، در این جنگ پیروز بشوند.

احمد مددی مدیرعامل فعلی استقلال ۱۶۵ روز پیش با امضای تعهدنامه‌ای عجیب که نشان می‌داد او چقدر به حضور در این پست علاقه مند است، کارش را به عنوان مدیرعامل در جمع آبی‌ها شروع کرد و در شرایط یکه به نظر نمی‌رسید از تجربه و کیاست لازم برای این پست برخوردار باشد، برای مدتی سکان این کشتی را برعهده گرفت.سیاستی که البته قبلا نیز به صورت جدی از سوی وزارت ورزش تعقیب شده و مدیرانی با سوابق نه چندان درخشان اما به واسطه یک آشنایی یا دوستی خاص در استقلال کار را در دست گرفته‌اند.

مددی جانشین احمد سعادتمند شد که خودش در دوران حضور در جمع استقلالی‌ها کارنامه‌ای بحث برانگیز را از خود به یادگار گذاشته است. قبل از سعادتمند نیز مدت کوتاهی کار در دست علی فتح الله زاده بود که او خیلی سریع خود را از مهلکه مدیریت عامل استقلال دور کرد تا حد نصاب این باشگاه در حضور و جابه‌جایی مدیر در رأس امور باشگاه رقم عجیب و غریبی باشد و معدلی باورنکردنی نسبت به سطح اول فوتبال جهان از خود به جا بگذارد

آنچه که از متن نامه امروز اعضای هیات مدیره بر می‌آمد، اختلاف شدید بین اعضای تأثیرگذار باشگاه است. افرادی که قاعدتا باید حرکتشان در یک سمت و سو و در جهت رفع مشکلات جاری و مسائل کلی تیم باشد اما آنقدر با هم اختلاف دارند که دیگر در متن استعفا از الفاظی استفاده می‌کنند که می‌تواند برایشان عواقب حقوقی جدی در پی داشته باشد.در نامه‌ای که اعضای هیات مدیره استقلال به وزیر ورزش نوشته اند، چند کلید واژه وجود دارد. اول اصرار مهدی علی نژاد معاون وزارتخانه به حضور مددی، دوم انجام برخی اعمال از سوی مدیرعامل که شرم آور توصیف شده و سوم اشاره به اطرافیان مددی در یک جا با صفت فاسد از آنها یاد شده که این مسئله هنوز پاسخی از سوی مددی نداشته است.

در عین حال به نظر می‌رسد بهانه این ماجراهای جدید، حضور ناصر فریادشیران در آکادمی باشگاه استقلال باشد و جدیتی که اعضای هیات مدیره به برکناری او دارند و مقاومتی عجیب از سوی مددی که قصد ندارد به این مهره کلیدی خود دست بزند.اما در شرایطی که جنگ مدیریتی در استقلال در نقطه اوج خود قرار گرفته، با نامه‌ای که از سوی وزارت خانه و در رسانه این مجموعه منتشر شده، احتمالا باید کار مددی را در استقلال تمام شده دانست چرا که تنها راه باقی مانده، انتخاب یکی از طرفین درگیری است و اگر وزارت خانه استعفای سه عضو هیات مدیره را می‌پذیرفت، به این معنا بود که در این مناظره حق را به مددی داده است اما آنچنان که گفته شد، ظاهرا انتخاب وزارت خانه گروه دیگر بوده است.

در این شرایط افراد نزدیک به باشگاه، در انتظار شنیدن اسم جدیدی برای مدیریت باشگاه استقلال هستند که کاش این اتفاق چند ماه زودتر رقم می‌خورد. وقتی که دلسوزان واقعی باشگاه و رسانه‌ها از لزوم حضور فردی با تجربه کافی و مقبولیت در نزد هواداران صحبت می‌کردند. انتخاب وزارت خانه البته طبق همیشه کسی بود که هیچ کمکی به بهبود تصویر مخدوش رئیس مجمع استقلال در جمع هواداران نکرد.

آیا وزیر ورزش که در آستانه پایان دوره کاری خود قرار دارد، این بار تصمیم درستی می‌گیرد یا دوباره کار بر عهده افرادی خواهد بود که چندی دیگر خبر استعفا یا برکناری‌اش بیاید و هواداران فکر کنند آمدنش بهر چه بود؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: