پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 سرانجام روز گذشته تمرینات شاگردان یحیی گل محمدی بعد از 6 روز تعطیلی بدون حضور ملی‌پوشان آغاز شد و عصر امروز نیز  سومین جلسه تمرینی این تیم درحالی برگزار شد که سرمربی پرسپولیس در بین خبرنگاران حاضر شد. وی در مورد آخرین وضعیت تیمش گفت:  تعطیلی یک هفته ای داشتیم که خیلی هم لازم بود، بعد از یک سال توانستیم بازیکنان را تعطیل کنیم و آن هم اجباری و به خاطر بازی های تیم ملی بود. فکر کنم خیلی لازم و به موقع بود چون فشار خیلی زیادی به بازیکنان وارد شده و برنامه خیلی فشرده‌ای را در لیگ قهرمانان پارسال، جام حذفی و بعد از آن هم مسابقات لیگ برتر داشتیم. سومین جلسه تمرینی ماست و برنامه خوبی هم داریم برای این که به شرایط مسابقه برسیم و خودمان را آماده کنیم برای ادامه لیگ.

وی افزود: ما دوست داریم که تمام تمرکزمان روی تمرینات و مسابقات باشد ولی واقعا این مسائل برای تیم و بازیکنان و مربیان و همه ما آزاردهنده است. این مشکلات متاسفانه قبلا هم بوده و الان هم هست اما بیشتر شده؛ هم تعداد و هم مبلغ. این فشار را مستقیما روی تیم وارد می‌کند و بچه ها این فشار را تحمل کردند که باشگاه مشکلی را تحمل نکند.

گل محمدی اظهار داشت: بارها پول نگرفتند اما اعتراض نکردند که باشگاه بدهی را بدهد و به مشکل نخورد. بچه های ما از خودگذشتگی داشتند تا مشکلات مرتفع شود. جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم. اما این هم یک حد و حدودی دارد و بازیکنان ظرفیتی دارند. آخر مسابقات حساسیت بازیها و فشردگی مسابقات بیشتر می‌شود. امیدوارم فکر اساسی برای آن‌ها شود.

گل محمدی در خصوص تمدید قرارداد برخی از بازیکنان پرسپولیس و پیشنهاد خارجی برخی از این بازیکنان نیز اظهار داشت: ما باید یک برنامه خوب داشته باشیم تا تیم خوبی داشته باشیم چون لیگ قهرمانان شوخی بردار نیست. باید با تیم کامل و آماده برویم، تیمی که انتظارات را برآورده کند و از همین حالا باید آماده مرحله بعد شویم. از همین الان هم باید به فکر بازی‌ها باشیم.

وی افزود: برنامه داشتیم که تمدید کنیم، هم نامه زدیم و هم صحبت کردیم. صحبت های خوبی هم بود و بازیکنان هم دوست دارند در تیم حضور داشته باشند اما این نفرات هم یکسری مشکلاتی دارند که باید رفع شود. باید یک تعاملی بین بازیکنان و باشگاه باشد که با تیم خوبی به استقبال مسابقات برویم. همه این بازیکنان باکیفیت و خوب هستند و خواهان زیاد دارند و از لیگ داخلی و خارجی پیشنهادات خوبی به آن ها می‌رسد.

وی در مورد تاریخ برگزاری سوپر جام نیز خاطرنشان کرد: ما یک سال است که در بحث برنامه‌ریزی اذیت می‌شویم، به هر ساز سازمان لیگ رقصیدیم. مسابقات پرفشاری را انجام دادیم و هر برنامه ریزی که داشتند را رفتیم بازی کردیم. در باتلاق نساجی بازی کردیم و الان هم انتظار داریم که مساوات و برابری باشد. این چیزی است که باید در لیگمان باشد. ما دنبال این نیستیم که همه چیز به نفع ما باشد اما نباید همیشه هم به ضرر ما شود. ما شش بازیکن تیم ملی داریم، 30اُم بازی گذاشتند اما تیمی هست که یک ملی پوش دارد و 31اُم بازی می‌کند. بازیکنان ما خیلی زود به تمرین برسد 26اُم است، خسته و کوفته! بازیکنان فعلی یک هفته استراحت کردند اما آن‌ها بعد از تعطیلی بازی رفتند تیم ملی و فشار زیادی را تحمل کردند. ما آن ها را چه کار کنیم؟ نباید استراحت داشته باشند؟ اصلا استراحت نه، نباید چند جلسه تمرین کنند؟ چرا تیم ما نباید تمرین کند؟ نمی‌خواهم چیزی بگویم... چون دست به جریمه شان خیلی خوب است و تا حرفی می‌زنی 10 میلیون، 20 میلیون، 75 میلیون و 100 میلیون جریمه. چطور صحبت کنیم که هم حقمان را بگیریم هم جریمه نشویم؟

سرمربی پرسپولیس در مرود اینکه برخی از نتایج در داخل زمین رقم نمی‌خرود گفت:‌ نمی‌خواهم ماهیت فوتبال و لیگ را زیر سؤال ببرم. ما همواره دنبال عدالت بوده‌ایم، ما می‌گوییم مسابقات و داوری‌ها عادلانه باشد. همه چیز عادلانه باشد دنبال داستان نبوده‌ایم. همواره به هواداران و فوتبال احترام گذاشته‌ایم. به برنامه‌ریزی مسابقات هم احترام گذاشته‌‌ایم اما باید عدالت برقرار باشد. چرا همیشه فشار روی تیم ما است. اگر اکنون حرفی بزنم برجسته می‌شود و داستان درست می‌کنند.

وی افزود: روی سخن من با سهیل مهدی است. تو را به خدا در برنامه‌ریزی‌ها نگاه کنید که تیم‌های مدعی کدامیک زودتر و کدامیک دیرتر بازی کرده‌اند. در برنامه‌ریزی‌ها مساوات و عدالت برقرار باشد. شرایط ما و رقیب ما یکی باشد. این انتظار زیادی نیست. وقتی هم صحبت می‌کنیم دوستان می‌گویند فلانی شلوغش کرده اما  اینگونه نیست ما فقط به دنبال عدالت هستیم. 

گل محمدی در خصوص پیشنهادش از لیگ ستارگان قطر نیز گفت:  نمی‌خواهم زیاد در مورد این مسئله حرف بزنم. پیشنهادی بود که در هر صورت با توجه به شرایط حساس تیم و مسابقاتی که داشتیم از آنها تشکر کردم و جوابم منفی بود. 

وی در مورد احتمال جداییش از پرسپولیس بیان کرد: زیاد راجع‌به آن حرف نزنیم بهتر است، بماند. 

او در مورد وضعیت رادوشوویچ گفت: او دیروز و پریروز اجازه داشت در تمرینات حضور نداشته باشد اما امروز باید می‌آمد. ما پیگیر قضیه هم هستیم اکنون یک دروازه‌بان جوان از بیرون آمده و با ما تمرین می‌کند. مشکلات هست و باید در داخل باشگاه حل شود. رادوشوویچ دروازه‌بان خوب و مهره مهمی برای ما است. او باید برگردد و با تیم تمرین کند. باید این مشکلات حل شود. من به سمیعی هم گفته‌ام که این مشکلات را داریم و با او صحبت می‌کنم تا زودتر برگردد. 

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه صداوسیما را تحریم کرده است، اظهار داشت: من خودم با صداوسیما مشکلی ندارم. آنها دوستان قابل احترامی هستند و زحمت زیادی هم برای ساخت برنامه می‌کشند. مشکلی با این قضیه و صداوسیما ندارم ما با چند برنامه خاص که شمشیر را از رو برای ما بسته‌اند مشکل داریم. شب‌های فوتبالی، فوتبال برتر و برنامه شبکه پنج که اسمش را نمی‌دانم. با این برنامه‌ها مشکل داریم اما با سایر دوستان هیچ مشکل خاصی نداریم احترام‌ها سر جای خودش هست و هر وقت هم تشریف آوردند در خدمت‌شان بوده‌ایم.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد حضور این تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی در بحرین نیز اظهار داشت: تیم خوبی داریم. دست‌مان پر است و می‌توان تاکتیک‌ها و سیستم‌های مختلفی داشته باشیم تنها نگرانی که در مورد تیم ملی دارم این است که بازی تدارکاتی نداشتیم و تیم ملی از این نظر عقب است. خوشبختانه بازی اول ما با هنگ‌کنگ است و این مسابقه می‌تواند بازی تدارکاتی باشد تا از آن خوب استفاده کنیم اما نمی‌دانم تیم ملی چرا بدون بازی تدارکاتی به بحرین رفت این برای من جای سؤال دارد. امیدوارم تیم ملی با اسکوچیچ از این مرحله صعود کند زیرا صعود و موفقیت تیم ملی برای ما فوتبالی‌ها و همه کسانی که کنار فوتبال هستیم خوب است.

منبع:ایلنا 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: