پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال کشومان گفت: مدیریت غلط بود و ما را به جایی رساند که نگران این بازی ها شویم.
هومن افاضلی در گفت‌وگو خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد پیروزی تیم ملی در خانه بحرین، اظهار داشت: در طول 90 دقیقه کاملا روی بازی کنترل داشتیم. کنترل داشتن به معنی مالکیت مطلق توپ نیست. به این معنی است که شما بتوانید بازی را مدیریت کنید. تیم کشورمان در کل مسابقه این کار را انجام داد و توانست روند بازی را آنطور که خودش می خواست پیش ببرد.

وی افزود: علیرغم اینکه بحرین به خاطر موقعیت جدول و امتیازات برتری داشت اما نتوانست خودش را به تیم ملی تحمیل کند. حتی در نیمه اول که بسیاری معتقدند ما درخشان نبودیم، به نظرم سوار بازی بودیم. در 10 دقیقه حریف را به خوبی تحت فشار گذاشتیم و در بقیه اوقات هم مسلط بودیم. این بحرین بود که می دوید تا گل نخورد. به جز یک صحنه که در نیمه اول بیرانوند در مصاف تک به تک گرفت، موقعیت گل واضحی به حریف ندادیم. در مجموع تمام بازیکنان خیلی خوب کار کردند.

کارشناس فوتبال با اشاره به عملکرد دفاعی تیم ملی تصریح کرد: شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان هماهنگی خوبی دارند. آن‌ها در زمین و هوا خوب کار می‌کنند. خلیل زاده علاوه بر سرعت خوب، میل هجومی دارد و این مساله خیلی به تیم ما کمک می‌کند. خط دفاع ما امتحان خوبی را پشت سر گذاشت و این مدافعان هرچه بیشتر بازی کنند، به هماهنگی و کیفیت بهتری می‌رسند.

افاضلی در مورد تفاوت عملکرد تیم ملی در نیمه اول و دوم بازی گفت: بازی یا تیم‌هایی مانند بحرین که با انرژی بالا وارد زمین می‌شوند، همیشه در نیمه اول سخت‌تر از نیمه دوم است. چون آن‌ها با توان بیشتری بازی را آغاز می‌کنند. در نیمه اول برای بازی در عمق، فضا وجود نداشت و به خاطر تراکم تیم بحرین و دوندگی بالای آن‌ها، مجبور بودیم توپ را به کناره‌ها ببریم. 

وی افزود: نمی‌توانستیم به عمق برسیم و مهاجمان ما هم به شدت تحت فشار بودند. به همین خاطر نتوانستند تاثیرگذاری داشته باشند. اما در نیمه دوم بحرین از پا افتاد و تحلیل رفت چون آن‌ها در نیمه اول خیلی دویدند. فقط بازیکنان تعویضی این تیم بودند که می‌دویدند و ما از این مساله به خوبی استفاده کردیم.

افاضلی با اشاره به تعویض‌های تیم ملی عنوان کرد: تعویض‌های اسکوچیچ خوب و به موقع بود. اینکه سامان قدوس در نیمه دوم وارد زمین شود، بهترین تصمیم است. چون او زمانی می تواند بهترین خلاقیت و تاثیرگذاری را داشته باشد که فضاها در اختیارش باشند. معمولا در نیمه دوم که حریف خسته‌تر می‌شود این فضاها به وجود می‌آیند.

کارشناس فوتبال گفت: اگر قدوس از اول بازی در زمین بود ممکن بود نتواند کیفیت خودش را ارائه بدهد اما او در نیمه دوم وارد زمین شد و فوق‌العاده بازی کرد. سردار آزمون و طارمی هم در نیمه دوم که فضاها بیشتر شد، هماهنگی خوبی پیدا کردند و توانستند گلزنی کنند. ما با استحقاق کامل این بازی را بردیم و من خیلی سال بود که دوست داشتم در خانه بحرین مقتدرانه این تیم راشکست بدهیم.

افاضلی در مورد باز شدن گره بازی اظهار داشت: مهمترین گل بازی، گل اول بود. بحرین در نیمه دوم بازتر بازی کرد و فضای بیشتری در دفاع آن‌ها به وجود آمد. انجام تعویض‌ها هم به ما کمک کرد تا از این فضاها بهره بیشتری ببریم. بعد از گل اول بحرین سعی می‌کرد فوتبال بازی کند و نتیجه را جبران کند اما در نیمه اول سعی می‌کرد از برتری امتیازی خودش استفاده و نتیجه تساوی را حفظ کند.

وی افزود: ضمن اینکه در نیمه اول مدافعین ما چندین بار اقدام به ارسال توپ‌های بلند کردند که باعث می‌شد توپ‌ها از دست بروند اما در نیمه دوم این اتفاق را کمتر دیدیم که تاثیر گذار بود. نباید یادمان برود که بحرین با 150 جلسه تمرین در این بازی حاضر شد اما تیم ما فقط 10 جلسه تمرین داشت.

افاضلی در مورد دو بازی آینده تیم ملی گفت: ما نیمکت فوق‌العاده‌ای داریم. در بازی بعدی (کامبوج) باید در ترکیب تیم تغییراتی ایجاد کنیم تا بازیکنان از نظر بدنی برای بازی با عراق سرحال باشند. اگر از همین بازیکنان مقابل کامبوج استفاده کنیم هم خستگی تیم بیشتر می‌شود و هم احتمال مصدومیت بالا می‌رود.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه تیم ملی دیشب نشان داد نباید خیلی نگران تقابل با حریفان در این مرحله باشیم، گفت: قبل از شروع بازی‌ها هم گفتم که بزرگترین دشمن خودمان، خودمان هستیم. در دور رفت آدمی را بالای سر تیم گذاشتیم که این بلاها را سر ما آورد. انتخاب و مدیریت ما غلط بود و کار را به جایی رساند که نگران این بازی ها شویم. حتی اگر بهترین تیم دنیا هم باشید در تک بازی‌های این چنینی ممکن است دچار لغزش شوید. اگر فوتبال و تیم ملی را خوب مدیریت کنیم به چنین روزهایی نمی‌رسیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: