پایگاه خبری خانه فوتبال:

به نقل از خبرنگار خانه فوتبال در این گزارش آمده است:"فرصت مناسبی برای باشگاههای قطری وجود دارد تا با توجه به مسابقات ملی متعددی که در قاره‌های مختلف جریان دارد بازیکنان خارجی مورد نظر خودشان را انتخاب کنند، بازیکنانی که بتوانند موجب تقویت تیم‌های حاضر در لیگ ستارگان شوند.

مسابقات مختلفی در قاره‌های مختلف در جریان است و ستاره‌های زیادی در این رقابت ها حضور دارند که به دنبال دریافت پیشنهادات مناسبی هستند. روز گذشته مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی تمام شد و بازیکنان آسیایی متعددی که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای حضور در لیگ قطر باشند. در روزهای آتی هم مسابقات یورو، کوپا آمریکا و کونکاکاف برگزار می‌شود. این مسابقات مثل بازار مناسب بین المللی برای انتخاب بازیکنان مورد نظر خارجی است و از روش‌های دیگری مثل تماشای فیلم برای انتخاب بازیکن خارجی بهتر است.

عملکرد بازیکنان خارجی لیگ قطر خصوصا در فصلی که گذشت به خوبی نشان می‌دهد که نحوه انتخاب نفرات نادرست بوده و بر اساس شناخت مناسبی صورت نگرفته در حالی که برخی بازیکنان داخلی ما از بعضی بازیکنان خارجی حاضر در باشگاهها توانایی بیشتری داشتند.بر این اساس رویه جذب بازیکن خارجی نادرست بوده و بسیاری از باشگاههای ما در این بخش ناموفق عمل کردند و شکست خوردند. بر

بر اساس گزارش احمد العباسی مدیر اجرایی مسابقات لیگ ستارگان بسیاری از قراردادهای بازیکنان خارجی با ارقامی غیر واقعی به امضاء رسیده و استراتژی همچنین هدف گذاری درستی در انعقاد این قراردادها وجود نداشته است. بر اساس آمار موجود در طول سه فصل گذشته 150 تغییر در فهرست بازیکنان خارجی و 35 تغییر در کادر مربیگری باشگاههای قطری دیده می‌شود که عدد قابل توجهی است.

بر اساس آخرین اخبار تا کنون به صورت رسمی جدایی 14 بازیکن از باشگاههای قطری قطعی شده و تلاش‌ها برای انتخاب نفرات جایگزین ادامه دارد. بر این اساس جدایی مهدی بن عطیه ، دودوی برزیلی و علی کریمی از الدحیل قطعی شده است. همچنین نذیر بلحاج از السیلیه، محمد دیامی سنگالی، امید ابراهیمی بازیکن ایرانی، نبیل الزهر مراکشی و شین لوری استرالیایی از الاهلی. مرکادوی آرژانتینی از الریان ، کیکی برزیلی ، روزه چشمی ایرانی و احمد حمودان مراکشی از ام صلال ، مهدی بن رحمه و کریستیان از قطر دیگر نفراتی هستند که جدایی آنها قطعی شده است. همچنین جدایی نفرات خارجی دیگری نیز همچنان تحقق خواهد یافت و بازیکنانی که نتوانسته‌اند عملکرد موفقی داشته باشند و موجب تقویت تیم‌های خودشان شوند خصوصا در باشگاههای الخور، الوکره، ام صلال ، السیلیه ، الریان و الغرافه از فهرست این تیم ها خارج خواهند شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: