پایگاه خبری خانه فوتبال:

با نزدیک شدن به فصل نقل‌وانتقالات، کم‌کم بازیکنان تصمیم خود را برای فصل بعد می‌گیرند و با تیم‌هایی که خواستار آنها هستند مذاکراتی را انجام می‌دهند. برخی البته پا را فراتر گذاشته و قرارداد هم منعقد می‌کنند تا تکلیف فصل بعد خود را بدانند. نمونه چنین بازیکنی محمدحسین کنعانی‌زادگان است که برای فصل آینده تصمیم خود را گرفته و راهی فوتبال قطر خواهد شد.

او درخواست‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد را هم نادیده گرفته و براساس اظهارات برخی منابع موثق، پیش قرارداد خود را با تیم قطری امضا کرده است. قراردادی که البته گفته می‌شود ارزش آن 8 برابر مبلغی است که باشگاه پرسپولیس برای این بازیکن درنظر گرفته است. کنعانی‌زادگان اما در روزهای اخیر هرگز این شایعه را تایید نکرده تا بتواند مطالبات باقی‌مانده خود را از پرسپولیس بگیرد. او به خوبی می‌داند که اگر جدایی از پرسپولیس را تایید کند، مدیران باشگاه مطالبات او را پرداخت نخواهند کرد و مجبور به شکایت خواهد شد. از سوی دیگر سیدجلال حسینی با وجود عملکرد درخشان در فصل جاری، ممکن است فصل آینده آخرین فصل بازی خود را تجربه کند و بالا رفتن سنش باعث شده مدیران باشگاه پرسپولیس به فکر خط دفاعی خود باشند.

آنها به خوبی می‌دانند که هواداران اجازه بازگشت به شجاع خلیل‌زاده را نخواهند داد و ملی‌پوش شماره 4 پیشین این باشگاه نیز با توجه به درآمد میلیاردی خود از الریان، راضی به بازگشت نیست ضمن اینکه او با الریان قرارداد دارد و مجبور است در قطر بماند. همه این دلایل باعث شده جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری از یحیی بخواهند تا هرچه سریع‌تر گزینه‌های خط دفاعی خود را برای فصل آینده مشخص کند تا آنها بدون بازارگرمی به دنبال جذب این بازیکنان باشند. اتفاقی که رخ داده و گل‌محمدی دو گزینه را به ترتیب اولویت به باشگاه معرفی کرده است.

اولویت‌های یحیی چه اوضاعی دارند؟

با توجه به نزدیک شدن ایجنت معروف به باشگاه پرسپولیس، علی نعمتی نزدیک‌ترین گزینه به سرخ‌پوشان تهران است. او که پیش‌تر در پدیده، شاگرد یحیی گل‌محمدی بود اخیرا در بازی پدیده و استقلال نیز یک توپ را به تیر دروازه کوبید و شنیده‌ایم برنامه ویژه‌ای برای گلزنی به این تیم داشت. اتفاقی که می‌توانست او را نزد هواداران محبوب‌تر کند. از سوی دیگر نعمتی تجربه بازی با فرشاد فرجی را هم دارد و این دو در پدیده هم‌تیمی بودند. بنابراین هماهنگی کافی با یکدیگر را دارند.

علیرضا ابراهیمی، مدافع گل‌گهر که از نظر ظاهری نیز شباهت‌هایی را با کنعانی‌زادگان دارد، دومین گزینه یحیی گل‌محمدی برای خط دفاع پرسپولیس است. بازیکنی که تمایل بسیاری برای حضور در جمع سرخ‌پوشان دارد و به نظر می‌رسد در صورت عدم توافق پرسپولیس با نعمتی، به سرعت خود را به این باشگاه برساند و قراردادی را با قهرمان 4 دوره اخیر فوتبال کشورمان امضا کند. اگر از بازی‌های علیرضا ابراهیمی چیزی نشنیده‌اید باید به گل به‌خودی عجیب او در مقابل تراکتور اشاره کنیم که در فضای مجازی بازتاب‌های بسیاری داشت. البته او همان بازیکنی است که در فصل 99-98 و در بازی گل‌گهر و پرسپولیس یک پنالتی به حریف داد و البته گل سوم گل‌گهری‌ها را در دقیقه 96 وارد دروازه پرسپولیس کرد تا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

سومین نامی که به باشگاه پرسپولیس داده شده البته یک مدافع شناخته شده و ظاهرا لژیونر است که در یک اشتباه استراتژیک راهی اسلواکی شد و به سِرِد پیوست. ناکامی محض حاصل عملکرد ایمان سلیمی در لیگ اسلواکی بود. او در مجموع 5 بازی برای سرد به میدان رفت که البته یک بازی را از دقیقه 90 به بعد و برای وقت‌کشی تجربه کرد. هرچند شایعاتی درباره مصدومیت او وجود دارد اما به هر حال سلیمی هم در گفت‌وگو با دوستانش به اشتباه در انتخاب مقصدش اشاره کرده و گفته باید بعد از تراکتور به پرسپولیس می‌رفت.

او این روزها به ایران بازگشته و بازیکن آزاد است اما با توجه به اولویت‌های یحیی گل‌محمدی، بعید است به ترکیب این تیم برسد. شنیده‌ایم سلیمی بیش از پرسپولیس به سپاهان نزدیک شده و احتمالا فصل آینده را در جمع زردپوشان اصفهانی تجربه کند.

پیام نعمتی به فرجی

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد علی نعمتی فصل آینده را در پرسپولیس توپ خواهد زد. دراین‌باره شنیده‌ایم او حتی درباره شماره پیراهن محبوبش یعنی شماره 3 هم با فرشاد فرجی صحبت کرده و از او خواسته پیراهن دیگری را برای فصل آینده انتخاب کند. به هر حال اگر دیدید فرجی فصل آینده را با شماره 6 و نعمتی با شماره 3 به میدان رفتند تعجب نکنید.

البته با توجه به بازار نقل‌وانتقالات عجیب فوتبال ایران، ممکن است درنهایت هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ ندهد اما آنچه مسلم است اینکه تا این لحظه، اتفاقاتی که در این مقاله خواندید همگی رخ داده و باید دید در ادامه چه سرنوشتی در انتظار خط دفاع پرسپولیس است.

منبع: فرهیختگان

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: