پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه رئال مادرید همچنان امیدوار است که بتواند این تابستان به گزینه مد نظر خود یعنی کیلیان امباپه برسد و این بازیکن را از پاری‌سن‌ژرمن بخرد.

امباپه فراتر از یک بازیکن برای رئال‌مادرید است و در واقع یک خرید استراتژیک برای یک دهه آینده این باشگاه به حساب می‌آید تا یک فوق ستاره را در تیم خود داشته باشد. مشکل اما اینجاست که الخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بسیار سختگیر است و روی حفظ ستاره‌های خود اصرار و سرسختی زیادی دارد.

در واقع نه تنها الخلیفی بلکه مالکان قطری باشگاه که جزو سران این کشور هم به حساب می‌آیند اصلاً نمی‌خواهند که تصویر پاری‌سن ژرمن به عنوان باشگاهی که ستاره‌های خود را نمی‌فروشد خراب شود.

کلید ماجرا

اما در مادرید این خوشبینی وجود دارد که این انتقال انجام شود و کلید حل این ماجرا برای رئالی‌ها هم کسی است که نام او خیلی‌ها را متعجب خواهد کرد: لیونل مسی.

بله، هر روزی که از پایان قرارداد لیونل مسی با بارسلونا می‌گذرد، مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که رویای دیرینه خرید این فوق ستاه را دارند بیشتر امیدوار می‌شوند که بتوانند در همین تابستان به هدف خود برسند. مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری‌سن‌ژرمن به طور واضح از علاقه خود به داشتن لیونل مسی در تیم پاریسی حرف زده و این موضوعی است که کاملا با ماجراجویی‌ها و جاه‌طلبی‌های مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن همخوانی دارد.

جاه طلبی قطری‌ها

الخلیفی پیش از این در راستای رسیدن به پروژه بزرگ ورزشی مد نظر قطری‌ها گفته بود که نیمار را در پاری‌سن‌ژرمن نگه می‌دارد و اجازه رفتن او به تیمی دیگر را نمی‌دهد. او این کار را انجام داد و نیمار تا سال ۲۰۲۵ با پی‌اس‌جی تمدید قرارداد کرد. نیمار دوست صمیمی مسی است و بارها از این گفته که دوست دارد بار دیگر کنار او بازی کنتد. البته ستاره بر زیلی دوست داشت به بارسلونا برود اما این انتقال ممکن نشد و حالا با توجه به مشکلات مالی فراوان باشگاه بارسلونا به نظر می‌رسد مسیر برعکس این اتفاق بتواند رخ دهد یعنی رفتن مسی از بارسا به پاری‌سن‌ژرمن.

پاری‌سن‌ژرمن تا اینجای فصل نقل‌وانتقالات عالی عمل کرده است. آن‌ها بازیکنان بزرگی مثل جانلوئیجی دوناروما، جورجینیو واینالدوم، سرخیو راموس و اشرف حکیمی را به تیم خود آورده‌اند یا خواهند آورد و حالا می‌خواهند با جذب مسی تیم کهکشانی خود را تکمیل کنند. هم الخلیفی و هم لئوناردو که مدیر ورزشی و مرد همه‌کاره نقل‌وانتقالات باشگاه پاریسی به حساب می‌آید هر دو به شدت تمایل دارند که مسی را به پایتخت فرانسه بیاورند. آن‌ها می‌دانند حضور فوق‌ستاره‌ای مثل مسی هم می‌تواند تاثیری جهانی روی اعتبار این باشگاه داشته باشد و هم این که آرزوی دیرینه آن‌ها برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بیش از همیشه به عملی شدن نزدیک کند.

سود رئال مادرید

اما نقش رئال‌مادرید و سودی که این باشگاه از ماجرای مسی می‌برد چیست؟ پاسخ این است که اگر لئو به پاریس برود، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن مجبورخواهد شد برای رعایت قانون بازی جونمردانه مالی یوفا، یکی از ستاره‌های خود را بفروشد. در واقع این باشگاه نمی‌تواند به طور همزمان سه بازیکن فوق گران مثل نیمار، امباپه و مسی را در فهرست خود داشته باشد.

مادریدی‌ها فعلاً تاکتیک‌شان این است که در مورد امباپه اقدامی انجام ندهند تا خود این بازیکن اولین حرکات را به سمت مادرید بردارد. امباپه هم این کار را کرده و با پیغامی شفاف از مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن خواسته که مذاکرات برای جدایی او را در همین تابستان انجام دهند. ستاره جوان فرانسوی حتی تهدید کرده که اگر این اتفاق نیفتد او دیگر حاضر به تمدید قرارداد با پاریسی‌ها نیست و در این صورت فصل آینده به صورت بازیکن آزاد و بدون اینکه هیچ سودی به پاری‌سن‌ژرمن برسد از این تیم جدا خواهد شد.

بازی برای حریف

مسئولان رئال‌مادرید همچنان به اتفاق افتادن بهترین سناریویی که در ذهنشان دارند امیدوارند. اینکه مسی از بارسلونا به پاریس برود و امباپه هم از همان در از پاری‌سن‌ژرمن خارج شود و به مادرید بیاید. به این ترتیب هم رقیب مستقیم رئال، یعنی بارسلونا تضعیف خواهد شد و هم اینکه تیم مادریدی یکی از فوق ستاره‌های نسل جدید فوتبال جهان را برای سال‌ها در اختیار خواهد گرفت. به این ترتیب این بار لیونل مسی با تصمیم خود برای رئال‌مادرید و به نفع این تیم بازی می‌کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: