پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز سه شنبه بود که یک خبرنگار بلژیکی مدعی شد باشگاه بواویستا پرتغال به دنبال جذب علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران و باشگاه آنتورپ بلژیک است. هرچند بعید است بیرانوند به تیم رده سیزدهمی پرتغال برود اما رسانه‌های بلژیک به بهانه انتشار این خبر، جدایی دروازه بان تیم ملی ایران از آنتورپ را جدی و تا اندازه زیادی قطعی عنوان کرده‌اند.

بعضی از رسانه‌های بلژیکی هم مدعی شده‌اند باشگاه آنتورپ به دنبال بازیابی و زنده کردن مبلغ ۶۰۰ هزار یورویی است که روی بیرانوند سرمایه گذاری کرده؛ همان مبلغی که ظاهراً آنتورپ برای گرفتن رضایتنامه بیرانوند، به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده است.

سایت «voetbalkrant»: بیرانوند دیگر در برنامه آنتورپ نیست

این سایت بلژیکی در خبری اعلام کرد آنتورپ قصد دارد بیرانوند را بفروشد یا به تیم دیگری قرض بدهد: «آنتورپ دی ولف دروازه بان جدید را به خدمت گرفته است. با ژان بوتز، داور ماتیاس و علیرضا بیرانوند هنوز سه دروازه بان دیگر وجود دارد و این تعداد، بسیار زیاد است. آنتورپ در تلاش است تا بیرانوند را واگذار کند.

بیرانوند فصل گذشته به آنتورپ رسید اما هرگز در مسابقاتی که بازی کرد، نتوانست قانع کننده باشد. آنتورپ می‌خواهد دی ولف و بوتز را درون دروازه حفظ کند اما دیگر برای بیرانوند برنامه‌ای ندارد. آنتورپ چیزی کمتر از ۶۰۰ هزار یورو برای او پرداخت کرد و اکنون می‌خواهد آن را بازیابی کند. پیشنهادی از باشگاه بواویستا پرتغال رسیده و می‌خواهد بیرانوند را قرض کنند ولی دروازه بان دوست دارد در سطح بالاتری بازی کند.»

DuL3sCEV6hDB

سایت «voetbalnieuws»: در آمد ۱۰ میلیونی آنتورپ با فروش بیرانوند و دو بازیکن دیگر

سایت voetbalnieuws در گزارش کامل‌تری به بررسی شرایط نقل و انتقالاتی باشگاه آنتورپ پس از تغییرات مدیریتی در این باشگاه پرداخته است. این سایت نوشت: «آنتورپ بدون شک برخی از بازیکنانش را در نقل و انتقالات تابستانی به فروش می‌رساند. به نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند، مارتین هونگلا و اورلیو بوتا بزرگترین گزینه‌های فروش هستند و مشتریان خارجی کافی دارند. فروش بیرانوند، هونگلا و بوتا می‌تواند باشگاه آنتورپ را با حداقل ۱۰ میلیون یورو تغذیه کند.»

این سایت در ادامه گزارش خود آورده است: «با خداحافظی دونوفریو (مدیر ورزشی سابق آنتورپ) این باشگاه متعهد به یک سیاست نقل و انتقالات و ورزش مدرن تر است. در همین راستا، نام علیرضا بیرانوند، مارتین هونگلا و اورلیو بوتا به طور مداوم با جدایی از تیم همراه است. برای بیرانوند علاقه بواویستای پرتغال وجود دارد و باشگاه ورونا ایتالیا برای جذب هونگلا در حال رقابت است، در حالی که فنرباغچه و بنفیکا مشتری بوتا هستند. بر اساس وب سایت تخصصی ترانسفر مارکت، فروش احتمالی مشترک این سه نفر بر اساس ارزش بازار مربوطه در حال حاضر به ۱۰ میلیون یورو می‌رسد.»

در این گزارش به عملکرد فصل گذشته بیرانوند در آنتورپ هم پرداخته و نوشته شده است که بیرانوند با وجود شروع خارق العاده اش در دیدار آنتورپ مقابل تاتنهام در لیگ اروپا، نتوانست آن روند مثبت را به طور کامل ادامه بدهد.

rVK52MY2306u

سایت «walfoot»: آنتورپ به دنبال بازگرداندن ۶۰۰ هزار یورو از بیرانوند است

یکی دیگر از رسانه‌های بلژیک که وضعیت بیرانوند را بررسی کرده، سایت walfoot است: «علیرضا بیرانوند می‌تواند در حال حاضر آنتورپ را ترک کند. او در سال ۲۰۲۰ با انتظارات بالا و داشتن یک ستاره بین المللی و ستاره ایرانی از پرسپولیس به آنتورپ آمد اما هرگز قانع کننده نبود. او بخش جدایی ناپذیر مشکلات دروازه آنتورپ است که این تیم در غیاب ژان بوتز تجربه کرد. یک سال بعد از حضور در آنتورپ، بیرانوند می‌تواند برود. آنتورپ مایل به بازیابی ۶۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری روی این دروازه بان است. یک احتمال، حضور بیرانوند در بواویستا پرتغال است اما این دروازه بان انتظار بیشتری دارد.»

D9E5j2nxqRIf

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: