پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

استقلال در دیداری از هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر، به مصاف سایپا می‌رود. این بازی به میزبانی سایپا و در استادیوم پاس قوامین برگزار خواهد شد. آبی پوشان در صورت پیروزی، رتبه سوم خود را قطعی خواهند کرد مگر اینکه شاگردان مجیدی در تمامی‌بازی‌های باقیمانده تن به شکست دهند و گل گهر همه بازی‌هایش را پیروز شود.

مهمترین تغییر در ترکیب استقلال، حضور متین کریم زاده در ترکیب اصلی است. با توجه به محرومیت محمد نادری و جدایی هروویه میلیچ، فرهاد مجیدی گزینه دیگری برای استفاده در سمت چپ نداشت و کریم زاده به اجبار برای آبی پوشان به میدان می‌رود.

حسینی برای دربی گرم می‌کند

سیدحسین حسینی که پس از شکست استقلال در شهرآورد تهران جانشین رشید مظاهری شد، در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. او موفق شد در ۴ بازی قبلی کلین شیت کند و در ثانیه‌های پایانی دیدار قبل مقابل تراکتور دروازه اش باز شد. در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، حسینی از اکنون برای دربی حساس حذفی مقابل پرسپولیس گرم می‌کند تا پس از غیبت در دو شهرآورد گذشته، از بازی با سایپا استفاده کرده و مقابل سرخپوشان نیز حضور داشته باشد.

همان مدافعین همیشگی

مدافعین استقلال پس از دربی، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. سیاوش یزدانی یکی از ستاره‌های تیم فرهاد بوده است. او در کنار محمدحسین مرادمند سد دفاعی محکمی را مقابل حریفان ساخته‌اند. عارف غلامی نیز در این میان کمک زیادی به هم تیمی‌هایش داشته و این سه بازیکن در بازی با سایپا نیز از ابتدا به میدان می‌روند.

هافبک‌های تدافعی؛ بدون تغییر

گفتن این جمله که مسعود ریگی به عضو ثابت و غیر قابل جانشین استقلال تبدیل شده، تقریبا یک جمله کلیشه ای است ولی ریگی ستون اصلی خط میانی تیمش محسوب می‌شود. مهدی مهدی پور نیز در خط میانی به یار غار ریگی تبدیل شده است. مهدی پور در بازی‌های گذشته علاوه بر کمک به خط دفاعی، حتی کارهای پلی میکری را نیز انجام داد و مقابل سایپا نیز به میدان می‌رود.

کریم زاده جانشین نادری و میلیچ

محمد نادری در بازی گذشته مقابل تراکتور با دریافت یک کارت زرد، سه کارته شد و بازی مقابل سایپا را از دست داد. خروج میلیچ از کشور و جدایی این بازیکن نیز باعث شد تا متین کریم زاده مدافع جوان آبی پوشان فرصت حضور در ترکیب اصلی را داشته باشد. 

در سمت راست نیز وریا غفوری نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. سیداحمد موسوی برای دومین بازی متوالی فرصت حضور در بازی را به دست آورده است و می‌تواند برای تیمش به بازی برود. آرش رضاوند نیز دیگرهافبک استقلالی‌هاست و او می‌تواند در برابر تیم سابقش، به میدان برود.

خط حمله تکراری برای تیم فرهاد

مهدی قایدی مرد شماره یک تیمش در بازی گذشته بود. باشوی کوچک روی هر دو گل تیمش نقش مستقیم داشت و برای دیدار با سایپا نیز امید اول گلزنی تیمش محسوب می‌شود. ارسلان مطهری زوج او در خط حمله و بازی با شاگردان فراز کمالوند خواهد بود.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل سایپا

رشید مظاهری، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، متین کریم زاده، سیداحمد موسوی، مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، ارسلان مطهری، مهدی قایدی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: