پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

حدود دو ماه پیش فرهاد مجیدی برای بالا بردن توان فنی نیمکت استقلال پس از جدایی فراز کمالوند تصمیم گرفت از گابریله پین به عنوان مشاور فنی دعوت به همکاری کند تا او به تهران بیاید و مسئولیت طراحی تمرینات و ارائه مشاور‌های فنی روی نیمکت آبی‌پوشان را برعهده گیرد.

اما با وجود قانون منع به کارگیری مربی و بازیکن خارجی از سوی فدراسیون فوتبال در همان ابتدای کار، فرایند حضور این مربی ایتالیایی در تهران با مشکلاتی جدی مواجه شد.

باشگاه استقلال برای حضور پین مجبور بود ویزای کار برای او دریافت کند، اما از آنجا که وی دارای قرارداد قانونی، رسمی و ثبتی نبود امکان دریافت ویزای کار برای او امکان پذیر نبود، به همین دلیل آبی‌ها با ارائه درخواست ویزای کار از سوی یکی از شرکت‌های تحت نظر علی نامداری توانستند برای مربی نام آشنای ایتالیایی ویزا بگیرند، اما باز هم این مربی راهی تهران نشد!

حال سوال اینجاست که چه کسی مانع از حضور پین در تهران شد؟ بر اساس پیگیری‌های خبرنگار میزان گویا پس از حل مشکل ویزای کار گابریله، مشکل بنیادین به قرارداد این مربی برمی‌گردد به همین دلیل هرگز توافق نهایی بین استقلال و پین صورت نگرفت!

گفته می‌شود، رقم قرارداد این مربی حدود ۱۸۰ هزار یورو بوده که بابت یک و نیم فصل تعیین شده، اما در کنار این رقم مربی ایتالیایی آپشن‌های دیگری نیز در قراردادش گنجانده که رقم قرارداد به شکل ناباورانه‌ای افزایش پیدا می‌کرد و بار مالی سنگینی برعهده استقلال می‌گذاشت.

شنیده می‌شود پین بابت قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی خواهان پاداش ۵۰ هزار یورویی بوده، از طرفی در صورت پیروزی برابر الهلال نیز این پاداش را طلب کرده بود، بابت راهیابی به فینال و قهرمانی در آسیا نیز مبالغی جداگانه را خواسته بود، در کنار این موارد وی برای هر پیروزی نیز هزار یورو پاداش تعیین کرده بود که این مبالغ نرخ قرارداد او را به شکل بی سابقه‌ای افزایش می‌داد.

اما عجیب‌ترین بند پیشنهاد قرارداد از سوی ایجنت این مربی آنجا بود که عنوان شده بود تا دو سال پس از جدایی هیچ یک از ارکان رسمی باشگاه حتی بازیکنان جدا شده از استقلال حق هیچ گونه اظهارنظری علیه وی ندارند در غیر اینصورت باشگاه استقلال باید ۱۰۰ هزار یورو غرامت بدهد!

پس از بررسی این قرارداد از سوی کارشناسان حقوقی به دلیل برخی مسائل و جلوگیری از ضرر احتمالی استقلال پیشنهادات مشابه از سوی طرف ایرانی به گابریله پین ارائه شد تا پیش‌بینی همه جوانب صورت گیرد، اما طرف ایتالیایی این موضوع را نپذیرفت تا عملاً حضور وی در ایران منتفی شود.

با این حال همزمان با ورود اعضای هئیت مدیره جدید استقلال عنوان شد این باشگاه در تلاش است مقدمات حضور گابریله پین را در تهران فراهم کند، اما هرگز به شرط و شروط سختگیرانه طرفین اشاره نشد تا هواداران متوجه اصل ماجرا نشوند که چرا این همکاری نافرجام باقی ماند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: