پایگاه خبری خانه فوتبال:

آلساندرو فلورنزی در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال ایتالیا در رقابت‌های یورو 2020 که با برتری آتزوری مقابل سه‌شیر در ضربات پنالتی به دست آمد، به شبکه تلویزیونی «رای اسپورت» ایتالیا گفت: ما این قهرمانی را به تمامی ایتالیایی‌ها در سراسر جهان تقدیم می‌کنیم چون یکبار دیگر ثابت کردیم که اگر لازم باشد، ما مردم خاصی هستیم.

مدافع تیم ملی ایتالیا ادامه داد: (جام) به رم می‌آید، آنها (هواداران انگلیس) یک واژه را اشتباه استفاده می‌کنند (در خطاب به شعار معروف انگلیسی‌ها که "جام به خانه می‌آید"). بدون تیم بودن نمی‌شود به پیروزی رسید و من فکر می‌کنم ما از شروع تا پایان جام یک تیم بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از گل تساوی می‌دانستیم که می‌توانیم برنده بازی باشیم و فرصت‌هایی در ادامه نصیب‌مان شد که حتی می‌توانستیم قبل ضربات پنالتی به پیروزی برسیم. در ضربات پنالتی هم دوناروما و پنالتی‌زن‌های ما عالی کار کردند. قرار بود اگه ضربات پنالتی ادامه پیدا کند من پنالتی ششم را بزنم.

ایتالیا که پیش از این تنها یکبار در سال 1968 فاتح یورو شده بود، در سال‌های 2000 و 2012 هم به فینال این رقابت‌ها رسیده بود، اما در کسب جام ناکام بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: