پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس و استقلال برخلاف دربی اخیر، این بار در جام حذفی به مصاف هم می‌روند تا برنده، شانس بقا در این جام را داشته باشد. این دو قرار است امشب از ساعت ۱۹.۴۵ دقیقه در یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند تا تکلیف تیمی که به نیمه نهایی صعود می‌کند مشخص شود.

به گزارش فرارو، دربی امشب نودوششمین بازی است که پرسپولیس و استقلال را روردری یکدیگر قرار می‌دهد، ولی نکته عجیب اینکه از این همه بازی فقط ۵ تا در جام حذفی برگزار شده است! در واقع بازی امشب پنجمین دربی است که در جام حذفی برگزار می‌شود که با توجه به قدمت این مسابقه و البته تعداد بازی‌های زیادی که انجام شده این مورد در نوع خود عجیب است.

اولین بار پرسپولیس و استقلال ۳۳ سال پیش در یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که پرسپولیس در ضربات پنالتی برنده شد. ۱۱ سال بعد، این دو در فینال جام حذفی بازی کردند که پرسپولیس قهرمان شد. دو دربی اخیر در جام حذفی را هم استقلال برده است؛ یکی در وقت‌های اضافه و دیگری هم در ضربات پنالتی. این آخری، مربوط به همین فصل پیش است که بعد از مساوی شدن ۲-۲ بازی در وقت‌های معمول و اضافه، استقلال در ضربات پنالتی برنده شد.

دیگر نکته جالب درباره دربی‌های جام حذفی اینکه با احتساب بازی امشب، دو تیم ۳ بار در یک چهارم نهایی، یک بار در نیمه نهایی و یک بار هم در فینال جام حذفی به هم خورده اند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: