پایگاه خبری خانه فوتبال:

حمیدرضا صدر استاد دوست داشتنی درگذشت.حمیدرضا صدر، نویسنده، منتقد سینما و مفسر ورزشی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. حمیدرضا صدر متولد ۳۰ فروردین ۱۳۳۵ در شهر مشهد بود. حمیدرضا صدر دانش‌آموخته رشته برنامه‌ریزی شهری بود.حمیدرضا صدر فارغ التحصیل دانشگاه تهران و لیدز انگلستان بود و سال‌ها به عنوان نویسنده و منتقد سینما و هم‌چنین مفسر فوتبال فعالیت داشت

آیتم ویژه‌ در مورد فوت دکتر حمیدرضا صدر

خداحافظی با استاد قلم حمید رضا صدر عزیز

بهشت ارزانی تو باد آقای صدر عزیز

گوشه ایی از قلم جادویی دکتر حمید رضا صدر

​ نوشته‌ای برای مادر با آن قلم جادویی

حمید رضا صدر

تنی که دیگر تحمل ماندن و درد کشیدن را نداشت ...
آنچه که می‌خوانید مطلبی است که حمیدرضا صدر در دوره همکاری طولانی با ورزش سه و به بهانه بهار برای مادر نوشته بود.مادری که عشق همیشگی زندگی بود و در نهایت زودتر از او عزم سفر اختیار کرد .
خواندن این مطلب از آنجا اندوهبارتر  است که خیلی سریع می‌رسی به اینجا که چه قلمی را از دست دادیم:روزهای عید را با جمله های او سپری کرده ام. با طنین صدای مادرم. مادرم که می گفت "... می بینی پسر جان، وصله نو بر خرقه همیشگی دوخته ام. سایه تو روی خرقه من افتاده و آن به خود وصله کرده ام. تو به من دوخته شده ای و چون سایه همیشه در پی من خواهی آمد"... و من به او آمیخته شدم چون سایه در پی اش رفتم. همیشه، همه جا.

حضور عادل فردوسی پور در خانه مادر دکتر صدر

عادل فردوسی پور که رابطه خوب و صمیمانه‌ای با حمیدرضا صدر داشت، پس از درگذشت او به دیدار مادر دکتر صدر رفت و به او تسلیت گفت. دکتر حمیدرضا صدر، نویسنده و منتقد سینما و مفسر فوتبال در اثر ابتلا به بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.

حمید رضا صدر

امیر حاج رضایى :دل تنگ صدر تا همیشه

حمید رضا صدر

 اولین بار از طریق قلم آقای صدر در ماهنامه سینمای فیلم  با ایشان آشنا شدم در صفحه ای با عنوان سایه خیال و شیفته نوشته‌هایش شدم،قلمی بسیار زیبا و پربار به طوری که دوست داشتم نویسنده آن مطالب را ببینم که این توفیق حاصل نمی‌شد.

نخستین کتاب مرحوم صدر "روزی روزگاری فوتبال" بود که به سرعت مطرح شد و فروش بسیار خوبی داشت. در همان زمان برای هفته‌نامه تماشاگران هم می‌نوشتند. روزی روزگاری فوتبال برای من به یک کتاب مرجع و فوق‌العاده مبدل شد که برای نوشتن یا حتی انجام برخی مصاحبه‌ها به آن مراجعه می‌کردم.

پس از آن در برنامه‌های متعدد تلویزریونی کنار هم قرار گرفتیم و وجوه مشترک، ما را خیلی به هم نزدیک کرد.در برنامه‌های مختلف جام‌های جهانی و یورو همچنین بیرون از تلویزیون و مراسم های گوناگون کنار هم بودیم و یک نوع روابط عاطفی نزدیکی ایجاد شده بود.آخرین کارمان با هم برنامه آن سوی نیمکت بود تا اینکه چند سال پیش به من گفت:"من عمر زیادی نمی‌کنم که از شنیدن این خبر خیلی متاثر شدم.

​ عزت نفس دکتر صدر اجازه نمی داد در مورد این بیماری حرف بزند و ما هم واقعا نمی دانستیم در چه حدی است اما قبل از این اتفاقات اخیر لطف کرد و مطلبی در مورد من منتشر کرد با عنوان "مرد آرام". این لطف و محبتش را هیچ وقت فراموش نمی کنم اما در پاراگراف آخر این مطلب جمله‌‍‌ای بود که برایم بسیار دردناک است. مرحوم صدر نوشته بود:"نمی دانم دیگر کی و کجا امیر حاج‌رضایی را می‌بینم اما خیلی دلم براش تنگ شده و حالا وقت آن است که من در پاسخش بگویم خیلی دل‌تنگ تو هستم آقای صدر ، دل‌تنگی ابدی تا همیشه و دیگر در این دنیا فرصتی برای دیدار نیست.

 میراث این مرد فرهیخته آثار و کتاب های ماندگاری است که از او مانده اما سوت پایان این مسابقه هم به صدا درآمد ، چه در پایان 90 دقیقه و یا 65 سال که برای رفتنش بسیار زود بود.

دکتر صدر عشق متفاوتی به فوتبال داشت ، عشقی از جنس شیدایی که در بیان و کلماتش در حرکات دست‌هایش و آن شوری که برای حرف زدن از فوتبال نشان می‌داد هویدا بود. آنقدر عاشق بود که سینما را به خاطر فوتبال رها کرد.کسی را به جز او با این شوریدگی سراغ ندارم. سال‌های خوبی را در کنار هم و در کنار عادل گذراندیم اما این دوران به سر رسید و دکتر صدر عزیز از جمع ما جدا شد. مردی که با همان هیجان و عشق بی‌نظیر به فوتبال در یادها ماندگار خواهد بود.

 ویدیوی احساسی درباره‌ی او حمیدرضا صدر، نویسنده، منتقد سینما و مفسر ورزشی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. او متولد ۳۰ فروردین ۱۳۳۵ در شهر مشهد بود. صدر دانش‌آموخته رشته برنامه‌ریزی شهری در داشنگاه تهران و لیدز انگلستان بود و سال‌ها به عنوان نویسنده و منتقد سینما و هم‌چنین مفسر فوتبال فعالیت داشت.

من بازمی‌گردم؛ ویدیویی از حمیدرضا صدر عزیز

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: