پایگاه خبری خانه فوتبال:

رقابت‌های لیگ برتر ایران به دو ایستگاه پایانی رسیده و دو تیم برای قهرمانی و سه تیم برای فرار از سقوط می‌جنگند. در بالای جدول فقط دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و در انتهای جدول هم یکی از تیم‌های سایپا، ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان، ممکن است ماشین سازی از پیش سقوط کرده را همراهی کند.

به گزارش فرارو، وضعیت جدول الان به گونه‌ای است که جدال سختی برای گرفتن سهمیه آسیایی در فصل بعد به جریان افتاده است. سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال تا به حال به این مهم رسیده اند و از بین تیم‌های تراکتور، گل گهر و فولاد هم به نظر می‌رسد یکی شانس گرفتن آخرین سهمیه را خواهد داشت.

فارغ از این تب و تاب، اما به نظر نمی‌رسد دیگر در سرنوشت رده بندی جدول رده بندی تغییر خاصی ایجاد شود؛ در بین سه تیم بالای جدول، روی کاغذ استقلال فقط این شانس را دارد تا جای سپاهان را در رتبه دوم جدول رده بندی بگیرد، ولی در عمل این موضوع هم شدنی نیست. استقلال فعلا با ۵۳ امتیاز پشت سر سپاهان ۵۹ امتیازی در رده سوم قرار گرفته است. اگر این تیم بخواهد دوم شود باید چند اتفاق رخ دهد؛ اول اینکه دو بازی آینده اش را ببرد و سپاهان هر دو بازی را ببازد.

از آنجا که استقلال در هفته آخر باید با سپاهان بازی کند، این رقابت بسیار مهیج خواهد بود، ولی مشکل اینجاست که حتی اگر سپاهان هر دو بازی را هم ببازد و استقلال برنده شود باز هم شانس شاگردان مجیدی برای دوم شدن خیلی کم است. در فوتبال ایران قانون می‌گوید اگر امتیاز تیم‌ها برابر شد تفاضل گل بهتر سرنوشت ساز است. به همین دلیل استقلال کار دشواری دارد. تفاضل گل آبی‌های تهرانی فعلا مثبت ۱۶ است و سپاهان مثبت ۲۶. تصور اینکه استقلال در دو بازی پیش رو برابر نساجی و سپاهان قریب به ۱۰ گل بزند دشوار به نظر می‌رسد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: