پایگاه خبری خانه فوتبال:

دو تیم سپاهان و ذوب آهن در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر امشب از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با قضاوت موعود بنیادی فر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

سپاهان این فصل تا هفته آخر در سودای قهرمانی است و برای احقاق رؤیای خود باید همشهری سبزپوش خود را نه تنها شکست دهد بلکه تلاش کند با اختلاف بالا این کار را انجام دهد تا بتواند اختلاف تفاضل خود با پرسپولیس را کاهش دهد تا در صورت لغزش سرخ‌پوشان شاگردان نویدکیا به سمت قهرمانی حرکت کنند.

سپاهان آخرین مصاف خود را با برد تک گله مقابل پدیده سپری کرده تا با روحیه مضاعف پا به نقش جهان بگذارد؛ طلایی پوشان از پنج بازی اخیر خود در لیگ برتر صاحب سه پیروزی و دو تساوی شده و در این بازی نیز چشم به خط حمله قوی برای ۶۱ امتیازی شدن در جدول را دارد.

ذوب آهن مدل ۱۴۰۰-۹۹ تیمی نه چندان دلچسب بود، باشگاهی که از اوایل فصل با تیم‌هایی مثل ماشین سازی و نساجی بر انتهای جدول تکیه زد و هرگز روزهای خوبی که انتظار می‌رفت برای آنها رخ نداد، آنها امشب برای ابقاء نسبتاً قطعی در لیگ برتر باید سپاهان را شکست دهند و پیروزی طلایی‌پوشان برای آنها به منزله استرس سقوط در هفته آخر خواهد بود.

ذوبی‌ها آخرین مصاف خود را با شکست دو بر یک در اصفهان مقابل نساجی سپری کردند، جایی که شاگردان حسینی با ارائه یک بازی متوسط و ضعیف شاگردان الهامی را به سمت ابقاء در لیگ برتر همراهی کردند، سبزپوشان از پنج بازی اخیر خود در لیگ صاحب یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست شدند.

تجربه حسینی یا تاکتیک محرم

کارشناسان همواره هفته‌های پایانی لیگ برتر را تحت تأثیر مستقیم تجربیات بازیکنان و کادر فنی می‌دانند، محرم نویدکیا سرمربی سپاهان سال اول سرمربیگری خود را در سپاهان سپری می‌کند و مطمئناً از لحاظ تجربه جایگاه پایین‌تری نسبت به حسینی دارد.

موضوعی که هواداران سپاهان را امیدوار به بازی امشب می‌کند تفکرات هجومی و تاکتیک منجسم تیم آن است موضوعی به دلایل مختلف کمتر در ذوب آهن دیده می‌شود که باعث می‌شود در بحث بازیکنان و تاکتیک سپاهان دست بالا را داشته باشد.

پیشتازی سپاهان در بازی‌های رو در رو

سپاهان و ذوب آهن تا به امروز ۶۷ بار مقال یکدیگر صف آرایی کردند که سپاهان ۲۵ و ذوب آهن ۱۸ برد را به دست آورده و ۲۴ بازی نیز به نتیجه تساوی رسیده است و از لحاظ گل زده نیز سپاهان با ۷۹ گل زده عملکرد بهتری نسبت به ذوب آهن با ۶۲ گل زده مقابل سپاهان دارد.

در هفت بازی اخیر دو تیم نیز نتایج حاکی از قدرت شاگردان نویدکیا است، طلایی‌پوشان در هفت دیدار اخیر خود مقابل ذوب آهن چهار پیروزی به دست آوردند و سهم ذوب آهن از آن یک برد بوده و دو بازی نیز به تساوی رسیده است.

طلسم ۱۲۹۰ روزه می‌شکند؟

آخرین پیروزی ذوب آهن مقابل سپاهان به هزار و ۲۹۰ روز پیش بر می‌گردد ولی نکته امیدوار کننده برای ذوبی‌ها میزبانی سپاهان در آخرین پیروزی آنها است و حسینی امیدوار است با شکست این طلسم طولانی خود را به ابقاء نزدیک تر کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: