پایگاه خبری خانه فوتبال:

امید یوسفیان؛ شیث رضایی در گفت‌وگو با خبرورزشی از قهرمانی پرسپولیس، جدایی ستاره‌ها و احتمال ششمین قهرمانی متوالی سرخ‌های پایتخت صحبت کرده است. او یک پیشنهاد هم به رئیس جمهور جدید داده است. متن این اظهارات را در زیر بخوانید:

پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی خود را بدست آورد و یک رکورد ویژه به ثبت رساند. نظرت در این رابطه چیست؟

خب من در مصاحبه‌های قبلی ام هم گفته بودم تیم ما با کیفیت‌ترین تیم لیگ است و قهرمان خواهد شد. حتی این را گفتم که بازی‌های رودررو با تیم‌های بالای جدول خیلی تاثیر گذار خواهد بود. دیدیم پرسپولیس توانست امتیازات خوبی از ۶-۵ تیم بالای جدول بگیرد ولی سپاهان کمی لغزش داشت. همین موضوع باعث قهرمانی پرسپولیس شد. به نظرم جام به شایسته‌ترین تیم رسید که مبارک همه پرسپولیسی‌ها باشد.

صادقانه در ابتدای فصل فکرش را می‌کردی پرسپولیس قهرمان شود؟

کسی نمی‌تواند با قاطعیت قهرمان را پیش بینی کند ولی مثل روز روشن بود که پرسپولیس با این تیمی که دارد مدعی اول قهرمانی است که همینطور هم شد. فوتبالی که پرسپولیس در این چند سال ارائه کرده یک سر و گردن از سایر تیم‌های لیگ بالاتر بود و به حقش هم رسید.

این روزها بحث جدایی یا تمدید قرارداد چند ستاره پرسپولیس داغ است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

همه بازیکنان پرسپولیس عزیز، باغیرت و محترم هستند که بهترین بازی‌های خودشان را برای ما انجام دادند. ولی می‌خواهم بگویم پرسپولیس یک مجموعه و گروه خوب دارد و با رفتن چند بازیکن ضرر نمی‌کند. ضمن اینکه قطعا کادر فنی پرسپولیس از ما یک قدم جلوتر هستند و در صورت جدایی چند بازیکن، فوتبالیست‌های باکیفیت را جایگزین خواهند کرد تا تیم لطمه نبیند. در این ٥ سال که پرسپولیس قهرمان شده، هر فصل چند بازیکن از تیم ما رفتند. از بیرانوند، شجاع، انصاری، رفیعی، احمدزاده، بشار، علیپور، طارمی گرفته تا خیلی‌های دیگر. درست است تک تک این بازیکنان ستاره بودند و کیفیت بالایی داشتند ولی پرسپولیس باز هم قهرمان شد. الان هم همینطور است. ما دوست داریم همه بازیکنان بمانند ولی اگر کسی رفت برایش آرزوی موفقیت خواهیم کرد چون پرسپولیس بزرگتر از هر بازیکنی است.

بعد از پنجمین قهرمانی متوالی هنوز عده‌ای این جام‌ها را حاصل حمایت وزیر می‌دانند و قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سوال می‌برند. در این مورد چه صحبتی داری؟

در این مورد زیاد حرف زدیم ولی فکر می‌کنم آن‌هایی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند در خانه خودشان تلویزیون ندارند و نمی‌توانند بازی‌های پرسپولیس را ببینند. چون اگر کسی فوتبال بفهمد و بازی‌های پرسپولیس را ببیند قطعا به قدرت و کیفیت بالای تیم ما پی خواهد برد و دیگر از این حرف‌ها نخواهد زد. پرسپولیس با شایستگی جام گرفت و کت قهرمانی فقط برازنده پرسپولیس بود. راستی می‌خواهم یک پیشنهاد بدهم.

بفرمایید ...

حالا که قرار است وزیر عوض شود و دولت جدید سر کار بیاید می‌خواهم از مسئولان درخواست کنم یکی از پیشکسوتان استقلال را به عنوان وزیر ورزش انتخاب کنند. شک نکنید اگر این اتفاق هم بیفتد باز ما قهرمان خواهیم شد. راستی یک مربی بود اول فصل می‌گفت فقط سپاهان و استقلال مدعی قهرمانی هستند و نمی‌گذاریم پرسپولیس قهرمان شود. خواستم به او خسته نباشید بگویم که مانع قهرمانی ما شد. فقط نمی‌دانم چرا دیگر جرات حرف زدن ندارد تا رمز موفقیتش در پیش بینی اتفاقات فوتبالی را بپرسیم.

در چند وقت اخیر صحبت‌هایی در خصوص قرارداد بازیکنان پرسپولیس و استقلال مطرح شد و هرکدام از تیم‌ها مدعی شدند بازیکنان تیم مقابل پول بیشتری می‌گیرند. در این بین تعدادی از بازیکنان پرسپولیس اعلام کردند درصورتیکه بازیکنان استقلال قراردادشان را منتشر کنند ما هم این کار را می‌کنیم. به نظرت استقلالی‌ها چرا این کار را نکردند؟

جواب واضح است. قرارداد آن‌ها به مراتب بالاتر است و هیچ وقت آن را رسانه‌ای نمی‌کنند. استقلالی‌ها خودشان این بحث را پیش کشیدند و فکرش را نمی‌کردند بازیکنان پرسپولیس موافقت کنند. فکر می‌کنم بازیکنان استقلال از حرفشان پشیمان شدند چون اگر قراردادشان رسانه‌ای شود شرمنده می‌شوند. قرارداد بازیکنان استقلال با پرسپولیسی‌ها اصلا قابل مقایسه نیست و به جرات می‌گویم خیلی بیشتر از بازیکنان ما پول می‌گیرند. وقتی بازیکنان پرسپولیس اعلام آمادگی کردند، استقلالی‌ها عقب کشیدند. به من ربطی ندارد آنها چقدر پول می‌گیرند چون قرار نیست من پولشان را بدهم ولی الکی برای ما مظلوم نمایی نکنند. قرارداد بازیکنان استقلال آنقدر بالاست که جرات انتشار آن را ندارند.

به نظرت پرسپولیس می‌تواند ششمین قهرمانی متوالی خود را بدست بیاورد؟

کار نشد ندارد. پرسپولیس بازیکنان و کادر فنی با کیفیتی دارد. قهرمانی بعدی دور از دسترس نیست به شرطی که همین روند برای فصل بعد حفظ شود و مدیریت باشگاه خواسته‌های کادر فنی را برآورده کند

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: