پایگاه خبری خانه فوتبال:

درمان کرونا سخت و پیچیده است.درمان کرونا باید در قرنطینه انجام شود.درمان کرونا با روش و داروهای خاص انجام می شود. درمان کرونا باید تحت نظر پزشک باشد.آشنایی سیر تا پیاز علائم و دارو و درمان کرونا؛چنانچه در اوایل درگیری هستید و نمی خواهید به بیمارستان بروید. موارد زیر را مطالعه نمایید

سیر تا پیاز علائم و دارو و درمان کرونا در منزل و آشنایی با شرایط 

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

علائم و دارو و درمان کرونا

روش جدید درمان کرونا و نابودی ویروس کووید 19

نابودی کرونا با داروی شیمی درمانی

درمان کرونا

بررسی‌ها نشان داده است که پرالاترکسات (فلوتین)، داروی شیمی‌درمانی می‌تواند برای درمان بیماری کووید-۱۹ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 مدیکال اکسپرس نوشت  برای مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ که باعث بیماری و مرگ افراد بی‌شماری در سراسر جهان شده است، نیازمند درمان‌های بهتر هستیم. یک میانبر در این مورد، استفاده از داروهای موجود است که در اصل برای درمان سایر بیماری‌ها تولیدشده‌اند. روش‌های محاسباتی می‌توانند با شبیه‌سازی نحوه تداخل داروهای مختلف با سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲)، عامل ویروسی بیماری کووید-۱۹ را بیان و به شناسایی چنین داروهایی کمک کنند.

هایپینگ ژانگ از موسسه فناوری پیشرفته شنژن چین و همکاران وی برای کمک به غربالگری مجازی داروهای موجود، چندین روش محاسباتی را ترکیب کردند تا تداخل دارویی-ویروسی را از دیدگاه‌های مختلف و تعریفی، شبیه‌سازی کنند. آنان از این روش ترکیبی برای غربالگری ۱۹۰۶ داروی موجود برای توانایی بالقوه آن‌ها در جلوگیری از تکثیر سارس-کوو-۲ باهدف قرار دادن یک پروتئین ویروسی RNA وابسته به RNA پلیمراز (RdRP) استفاده کردند.

رویکرد غربالگری جدید چهار داروی امیدوارکننده را شناسایی کرد که در آزمایش‌های آزمایشگاهی در برابر سارس-کوو-۲ موردبررسی قرار گرفتند. دو دارو، پرالاترکسات و آزیترومایسین با موفقیت تکثیر ویروس را مهار کردند. نتایج آزمایش‌های بیشتر نشان داد که پرالاترکسات با شدت بیشتری از تکثیر ویروسی نسبت به داروی رمدسیویر (Remdesivir) جلوگیری می‌کند، دارویی که در حال حاضر برای درمان برخی از بیماران مبتلابه کووید-۱۹ استفاده می‌شود.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که پرالاترکسات می‌تواند به‌طور بالقوه برای درمان کووید-۱۹ مورداستفاده قرار گیرد. بااین‌حال، این داروی شیمی‌درمانی می‌تواند عوارض جانبی قابل‌توجهی نیز به دنبال داشته باشد. این دارو برای درمان افراد مبتلا به نوعی لنفوم استفاده می‌شود، بنابراین استفاده فوری از آن برای بیماران کووید-۱۹ تضمین نمی‌شود. البته هنوز هم یافته‌ها این راهبرد غربالگری شناسایی داروهایی که می‌توانند برای درمان این بیماری استفاده شوند را پشتیبانی می‌کند.

ژانگ می‌گوید: «ما ارزش رویکرد ترکیبی جدید خود را که ترکیبی از فناوری‌های یادگیری عمیق و شبیه‌سازی‌های سنتی از پویایی مولکولی است را ثابت کردیم.»

ژانگ و همکاران وی درحال‌توسعه روش‌های محاسباتی دیگری برای تولید ساختارهای جدید مولکولی هستند که می‌توانند به‌عنوان داروهای جدید برای درمان کووید-۱۹ ارائه شوند.

نتایج این تحقیق در نشریه PLOS Computational Biology منتشر شده است.

خوددرمانی کرونایی؛ ممنوع!

متأسفانه گاهاًمشاهده می شود تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بدون مراجعه به پزشک، به خود درمانی در منزل پرداخته‌ و در کمال تأسف برخی از بیماران با حال وخیم و رو به فوت به بیمارستان مراجعه می نمایند.
در این روزهای پرالتهاب کرونایی که سرتاسر جهان و نیز کشورمان درگیر این همه گیری خطرناک شده است متأسفانه گاهاًمشاهده می شود تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بدون مراجعه به پزشک، به خود درمانی در منزل پرداخته‌ و در کمال تأسف برخی از بیماران با حال وخیم و رو به فوت به بیمارستان مراجعه می نمایند.
همانطور که می دانیم کرونا در ابتدا خفیف است و فرد آن را به عنوان یک بیماری شدید، جدی نمی‌گیرد.با گذر زمان علایم کم کم تشدید شده و بعد از یک هفته تا ۱۰ روز شرایط بیمار‌ وخیم‌تر خواهد شد و متأسفانه تعدادی موارد مرگ در بدو ورود به بیمارستان با همین وضعیت اعلام شده است.در حال حاضر درمان ضدویروسی مشخصی برای کرونا پیشنهاد نشده است. افرادی که مبتلا هستند، می‌بایست مراقبت‌های پشتیبانی برای کاهش علایم دریافت کنند.
برای حالت‌های بیماری شدید، درمان بایستی شامل مراقبت جهت ارتقای عملکرد ارگان‌های حیاتی باشد.از طرفی برخی از دارو­های تجویز شده در دنیا، سنتی یا خانگی، ممکن است باعث تسکین و کاهش علائم ویروس کرونا شود، هیچ مدرکی مبنی بر اثربخش بودن این داروها در روند پیشگیری یا درمان بیماری وجود ندارد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای پیشگیری یا درمان کرونا، مصرف خودسرانه هیچ دارویی (ازجمله آنتی‌­بیوتیک­‌ها) را توصیه نمی‌­کند. هرچند در حال حاضر، چندین آزمایش بالینی، شامل داروهای غربی و سنتی در حال انجام است. سازمان جهانی بهداشت به محض دستیابی به یافته­‌های بالینی جدید، اطلاعات به دست­‌آمده را منتشر خواهد ساخت.
به گفته تمام کارشناسان سلامت "درخانه‌مـاندن" مؤثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. این بهترین راه پیشگیری از کرونا به‌‌خصوص برای افرادی که دچار مشکلات آسم و بیماری‌‌های زمینه‌‌ای هستند البته باید دقت داشت ضمن رعایت اصول اولیه بهداشتی، از خوددرمانی جداً پرهیز کنند.

دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دراین باره اظهارداشت:

در حـال حاضر شاهد مصرف داروهای تجویز نشده و خوددرمانی مردم برای درمان بیماری کرونا هستیم؛ درحالی‌که مقوله درمان کاملاً تخصصی و دارای فرآیندی پیچیده است.

وی عمل به دستورات علمی در زمینه درمان را یک ضرورت مهم و قابل توجه دانست و بیان کرد: یکی از مهم ترین توصیه های اعلام شده به افراد پرهیز از استفاده داروهای بدون تجویز علمی است؛ چراکه هر دارو و درمانی باید با مستندات تحقیقاتی لازم تجویز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مردم را به رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت نمود و خواستار شد:انتظار ما این است که مردم با رعایت اصول بهداشتی نهایت تلاش خود را برای پیشگیری از ابتلا به کار برند.

دکتر چمن افزود: همچنین لازم است از انجام فرآیند درمان که کاملاً تخصصی است پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مردم خواست تا از حضور در تجمعات غیرضروری پرهیز کنند و در صورت نیاز به انجام کار ضروری حتماً از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: