پایگاه خبری خانه فوتبال:

سیدمهدی سیدصالحی‌ درباره دیدار فینال جام حذفی اظهار داشت: استقلال در نیمه اول با سیستم ۲-۵-۳ و فولاد با سیستم۱-۳-۲-۴ به میدان رفتند. به اعتقاد من استقلال در نیمه اول بازی را از دست داد چون مجیدی به خاطر کند بودن کولیبالی به دنبال استفاده از سرعت سبحان خاقانی و مهدی قائدی بود تا با این شیوه موقعیت گل ایجاد کند اما در چنین سیستمی وقتی تحرک در خط هافبک پایین باشد تیم نمی‌تواند آنچه می‌خواهد را در زمین پیاده کند. به همین دلیل استقلال در نیمه اول نتوانست بازی خوبی ارائه دهد. ضمن اینکه در ادامه بازی مجیدی در حالی به بازی مستقیم روی آورد که مهاجم نوک نداشت و استقلال نتوانست از توپ های ارسالی بهره ببرد.

او ادامه داد: در نیمه اول توپ و میدان بیشتر در اختیار فولاد بود و شاگردان نکونام با پرس فشرده در مرکز زمین مانع از بازی سازی استقلال استقلال شدند. در نیمه دوم استقلال با تعویض هایی که فرهاد مجیدی انجام داد بیشتر صاحب توپ و میدان شد. موقعیت هایی هم نصیب بازیکنان این تیم شد اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. در وقت های تلف شده سرمربی احتیاط سرمربیان هر دو تیم احتیاط را در دستور کار خود قرار دادند و ریسک نکردند. برنامه فولاد هم این بود که با استفاده از ویژگی های پریرا در ضربات ایستگاهی به گل برسد. استقلال هم اگر به موقعیتی دست پیدا کرد به خاطر اشتباهات فردی بازیکنان فولاد بود. ضمن اینکه مدافعان استقلال در ۱۸ قدم و به ویژه روی ضربات ایستگاهی ارسالی اصلاً آگاهی محیطی نداشتند و در یارگیری های من تو من بسیار ضعیف عمل کردند.

سیدصالحی افزود: ضربات پنالتی پنجاه پنجاه است. کوچکترین غفلت یا تمرکز نداشتن می تواند برای یک تیم دردسرساز شود. در این ضربات هر تیمی که روحیه بالا و تمرکز بیشتری داشته باشد می تواند به موفقیت برسد. ضمن اینکه به نظر من تکرار پنالتی که مظاهری گرفت باعث افت روحیه استقلالی‌ها شد. این ماجرای جلو آمدن دروازه بان هنگام ضربه پنالتی هم یک جوری سلیقه‌ای شده و هر داوری آنطور که دوست دارد درباره آن تصمیم می‌گیرد. استقلال با اینکه در هنگام ضربات پنالتی از نفرات باتجربه استفاده کرد نتوانست به موفقیت برسد. در نهایت این فولاد بود که توانست بازی را در ضربات پنالتی ببرد.

سیدصالحی با اشاره به عملکرد فرهاد مجیدی گفت: با توجه به این که مجیدی از اواسط فصل به استقلال اضافه شد و تیمی را در اختیار گرفت که خودش آن را نبسته بود عملکرد خوبی داشته و من به او نمره قبولی می دهم. به نظر من مجیدی حتماً باید کادر فنی خود را تقویت کند ضمن اینکه استقلال به شدت نیازمند یک بازیکن خلاق و بازی ساز است. مجیدی باید حمایت شود و باشگاه هم همه خواسته های او را در مورد جذب بازیکن برآورده کند تا استقلال با قدرت بیشتری به مصاف الهلال برود.

اگر مجیدی از ابتدای لیگ آمده بود، استقلال قهرمان می‌شد/ فتح جام حذفی نیاز به تمرکز دارد

مهاجم اسبق استقلال با اشاره به اینکه نبود مجیدی در کنار تیم به آبی‌ها لطمه زد گفت: مجیدی مربی فعالی در کنار زمین و لب خط است به نظر من نبود او در بازی امروز استقلال ضربه زد و شاید اگر خودش کنار زمین حضور داشت و اتفاقات دیگری در این بازی رقم می‌خورد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: