پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش پایگاه خبری خانه فوتبال کمتر از سه ماه پیش آخرین بازی دو تیم در منامه و در مرحله قبلی دور انتخابی به سود ایران تمام شد هرچند عراقی ها بازی رفت را با پیروزی دو بر یک در بصره پشت سر گذاشته بودند اما در نهایت ایران شکست بازی رفت را جبران کرد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی دور انتخابی شد.
با این وجود عراقی که در مرحله نخست با استریچکو کاتانیچ اسلوونیایی نمایش نامطمئنی داشت در این مرحله دیک ادووکات هلندی را به خدمت گرفته که سرشناس ترین مربی حاضر در این گروه به شمار می رود.
ادووکات ، سرمربی اسبق تیم ملی کره جنوبی در هفته اول شاگردان سابق خودش را ناکام گذاشت و موفق شد در سئول به یک تساوی ارزشمند بدون گل دست یابد. عراقی ها در بازی نخست خودشان بازی دفاعی و بسته ای را به مقابل مهاجم سرعتی کره ارائه دادند. مالکیت تنها 32% جریان بازی در مقابل تسلط مطلق کره ای ها که 68% مالکیت توپ را در اختیار داشتند به خوبی نشان می دهد که عراق توپ را به میزبان واگذار کرد و فضاهای زمین را در اختیار گرفت تا از نزدیک شدن خط حمله کره به دروازه خودش جلوگیری کند.
معمای اصلی مسابقه سه شنبه شب در انتخاب استراتژی مورد نظر ادووکات برای دومین بازی است. مربی هلندی که 20 روز در اردوهای اسپانیا و ترکیه با شاگردانش کار کرده بعید است برابر ایران هم از لاک دفاعی بیرون بیاید و به دنبال ارائه نمایش هجومی باشد.
ایران در بازی اول مقابل سوریه با یک گل پیروز شد و با مالکیت 69% جریان بازی نمایشی مشابه بازی کره جنوی برابر عراق ارائه داد اما به راحتی در آزادی صاحب موقعیت نشد اما بالاخره جهانبخش توانست قفل دروازه میهمان را در نیمه دوم باز کند.
عراق در این مسابقه علی عدنان دفاع چپ با تجربه و تاثیرگذار خودش را در اختیار ندارد اما صفا هادی هافبک تاثیرگذار به مرکز زمین بازگشته و می تواند در ترکیب تیم ادووکات قرار بگیرد. مربی هلندی در صورتی که همچنان بخواهد از سیستم دفاعی بازی اول استفاده کند به دنبال ایجاد موقعیت در ضد حملات و البته ضربات ایستگاهی خواهد بود.
اسکوچیچ که به تازگی کرونا را پشت سر گذاشته و تنها در دو جلسه از تمرینات تیم ملی حاضر بوده کار سختی برابر رقیب دیرینه خودش خواهد داشت هرچند با پایان محرومیت سردار آزمون به درخشش زوج ویران گر طارمی و آزمون امیدوار است. 
باید دید نمایش هجومی ستاره های فوتبال ایران خصوصا لژیونرهای شاخص تیم ملی مثل طارمی، آزمون، جهانبخش و قدوس نقشه های دفاعی پیرمرد هلندی را خنثی می کند؟

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: