پایگاه خبری خانه فوتبال:

با تصمیم مدیریت باشگاه پرسپولیس و موافقت دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد استان تهران دانشگاه پرسپولیس بسته شد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اولین دانشگاه ورزشی ایران در ۱۱ آذر ۱۳۹۱ با سرمایه‌گذاری باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس  در زمان مدریت محمدرضا رویانیان افتتاح شد.
هدف رویانیان از این اقدام تشویق هواداران این تیم برای ادامه تحصیلات و توسعه رشته های ورزشی که کمتر در دیگر دانشگاه های کشور تدریس می شد، بود. در آن زمان مدیرعامل وقت سرخپوشان وعده داد در کمتر از 6 ماه این دانشگاه را توسعه دهد. رویانیان برای مدیریت دانشگاه داریوش سودی را انتخاب کرد. همچنین محمدرضا زادمهر، جعفر کاشانی و حسین کلانی از افراد هیات موسس آن بودند.

در نهایت این دانشگاه بعد از یک سال فعالیت در 16 رشته و 1600 دانشجو کار خود را پیش برد. بعد از مدتی این دانشگاه به مرحله خودکفایی در درآمدزایی رسید. در دوره مدیریت طاهری در باشگاه که مصادف با حضور گودرزی به عنوان وزیر ورزش در وزارت ورزش و جوانان بود، وی تصمیم به تعطیلی این دانشگاه گرفت اما مخالفت های زادمهر، کلانی و مرحوم کاشانی باعث شد تا این اتفاق نیفتد اما مدیریت دانشگاه تغییر پیدا کرد.

در نهایت در زمان مدیریت ایرج عرب هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مصوب کرد که دانشگاه باید تعطیل شود اما این مصوبه همزمان با تغییرات مدیریتی در این باشگاه روبرو شد و محمد حسن انصاری فرد به مدیریت باشگاه رسید.

وی با توجه به توصیه های جعفر کاشانی که در بستر بیماری بود و با وجود مصوبه هیات مدیره با تعطیلی دانشگاه مخالفت کرد و در پی این مخالفت بار دیگر سودی را به مدیریت دانشگاه منصوب کرد. جعفر کاشانی به هدف زنده کردن شعار اول اخلاق، بعد درس و سوم ورزش قصد داشت تا جوانان به خصوص آنهایی که به پرسپولیس علاقه داشتند ابتدا به فکر ادامه تحصیل باشند.

اما به دلیل تغییرات در مدیریت دانشگاه و بی توجهی به رسیدگی آن باعث شد تا این دانشگاه از 1600 دانشجو به 500 نفر و از 16 رشته به 3 رشته کاهش پیدا کند و از طرفی از نظر مالی روی دوش باشگاه هزینه انداخته بود و درنهایت با درخواست جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس این دانشگاه کارش به تعطیلی کشید.

در نامه ای که در زیر مشاهده می کنید سرانجام با درخواست باشگاه پرسپولیس موافقت شده و همکاری آن با دانشگاه علمی و کاربردی خاتمه پیدا کرده و قرار شده همان تعداد اندک از دانشجویانی که باقی مانده به دانشکده دیگری منتقل شوند.

از نکات قابل توجه در مورد دانشگاه پرسپولیس این است که معمولا هر گاه نمایندگان ای اف سی برای بازدید از امکانات این باشگاه به تهران سفر می کردند این دانشگاه یکی از مواردی بود که مورد توجه نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار می گرفت و حتی زمانی که بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در این سمت بود در بازدیدی که در تهران داشت به مدیر وقت این دانشگاه قول داد که بین این دانشگاه و فیفا تعامل ایجاد شود.

ویترین پرسپولیس در فیفا تعطیل شد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: