پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: با پالس‌های معاون وزیر بهداشت خیلی امیدواریم تمشاگران در ورزشگاه احضار شوند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سهیل مهدی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر اظهار داشت: خوشحالیم یک فصل دیگر را می‌خواهیم با کمک باشگاه‌ها، عوامل برگزاری و رسانه‌ها شروع کنیم. امیدواریم فصل خوبی را پیش‌رو داشته باشیم و پیش از جام‌جهانی با برگزاری مسابقات خیلی خوب به استقبال جام‌جهانی و موفقیت‌های تیم ملی برویم.
مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان آغاز مسابقات فصل جدید لیگ برتر عنوان کرد: وقتی قرار است 4 یا 5 روز یکبار بازی کنیم مسابقات در آخر هفته برگزار نمی‌شوند. شاید به صورت تصادفی این اتفاق بیفتد اما در هفته دو بازی برگزار می‌شود. پس قاعدتا یک بازی خارج از هفته برگزار نمی‌شود. سعی می‌کنیم با هماهنگی عوامل مختلف مسابقات را در بهترین ساعات برگزار کنیم تا هوادارانی که روی سکوها نیستند از منزل بتوانند مسابقات را تماشا کنند.

وی در مورد اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: با پالس‌های معاون وزیر بهداشت خیلی خوشحال و امیدوار هستیم. حمایت‌های زیادی هم از طرف وزارت ورزش انجام می‌شود و همچنین فدراسیون فوتبال هم مدیریت خوبی برای تیم‌های ملی انجام می‌دهد. اجازه بدهید اول فرصت تیم ملی محقق شود و بتوانیم در بعد بین‌المللی میزبانی را محقق کنیم. حتماً‌ سعی می‌کنیم همان الگو را در سطح باشگاه‌ها و مسابقات داخلی اجرا کنیم. 

مهدی در مورد اینکه با توجه به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا آیا بازی‌های این تیم به تعویق می‌افتد اظهار داشت: اجازه بدهید ابتدا برنامه مسابقات را متناسب با نماینده خوب کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کنیم. این منوط به قرعه‌کشی است که ببینیم به چه صورت می‌شود.

وی در مورد اینکه بسیاری از ورزشگاه‌ها هنوز برای میزبانی آماده نشده‌اند گفت: فرض‌مان بر این است که تیم‌ها بازی‌ها را در ورزشگاه خانگی خودشان برگزار می‌کنند اگر خدایی ناکرده بنا به شرایطی طی 30-20 روز آینده به مسابقات نرسند باید ورزشگاه جایگزینی را انتخاب کنند اما شرایط برگزاری مانند ورزشگاه خانگی خودشان است  و هر ورزشگاهی را انتخاب کنند مطابق قرعه باید جلو برویم.

وی در مورد اینکه چند ورزشگاه این شرایط را دارند گفت:‌علی‌الحساب فعلا دو تیم را داریم. نساجی و مس‌رفسنجان هستند البته فجرسپاسی هم نامه زده که بخشی از مسائل را انجام داده، باید قبل از مسابقات بازدید شود و امیدواریم که انجام شده باشد.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه با توجه به فشردگی مسابقات داخلی و خارجی آیا زمانبندی پایان فصل هم مشخص شده گفت: باید سعی کنیم حوادثی که فصل گذشته داشتیم در این فصل به حداقل برسد. خیلی از موارد دست ما نبود و بنابر شرایط کرونا و مسائلی از این قبیل بود. خوشبختانه روند واکسیناسیون به سمتی رفت که این نوید را به ما می‌دهد می‌توانیم روزهای خوبی را داشته باشیم و ریسک‌مان به خاطر کرونا کمتر شود. نیم‌فصل اول را با فشردگی مشخصی جلو می‌بریم. وقتی تیم‌ها وارد مسابقات شدند بحث حضور تماشاگران و واکسیناسیون و ... نگرانی نداریم. استادیوم‌ها آماده هستند. نتایج نیم‌فصل اول کمک می‌کند که نیم‌فصل دوم را با چه شرایطی می‌توانیم به پایان برسانیم. امیدوارم به صورتی باشد با حداقل تأخیر و فشار مسابقات را تمام کنیم.

وی در مورد زمان برگزاری سوپرجام گفت: قاعدتاً قبل از شروع لیگ نیست. سرمربی تیم ملی نگران ملی‌پوشان بود که دچار آسیب‌دیدگی نشوند. اجازه بدهید وارد لیگ شویم این برای ما مهمتر است آن یک بازی را هم تقدیم هواداران می‌کنیم. 

وی در مورد نحوه قرعه‌کشی عنوان کرد: جفت قرعه‌ها و شهرهایی که تیم‌های مشترک دارند را از هم جدا می‌کنیم. بعد به سمت اعداد رندوم می‌رویم که کاملاً‌ اتفاقی هستند تا قرعه‌کشی کاملا عادلانه باشد. 

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه آیا برای اجرای قانون بازی رودررو و صرفنظر از تفاضل گل چیزی ابلاغ شده عنوان کرد: دستورالعمل و پیش‌نویس آن تدوین شده هیأت رئیسه سازمان لیگ شده به احتمال خیلی زیاد ابتدا بازی رودررو محسوب می‌شود و بعد تفاضل گل را در نظر می‌گیرند.

مهدی در مورد ماجرای کشف طلای شیخ دیاباته گفت: این مسأله را روابط عمومی سازمان لیگ باید صحبت کند چون مربوط به جشن برترین‌ها است که به واسطه کرونا دچار تأخیر شد ان‌شاءالله اگر برگزار شود حتما تقدیم می‌کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: