پایگاه خبری خانه فوتبال:

اگر شما هم جزو والدینی هستید که به دنبال روش‌هایی برای افزایش قد فرزند خود هستند، در این مقاله راهکارهایی به منظور کمک به شما آورده شده است.

 

image_e5dfdb13769f0ec67fbab87ff13ab9b2f89f3506

ژن ها نقش مهمی را ایفا می کنند

ژن‌ها نقش بسیار مهمی در تعیین قد کودک دارند. با این حال، تنها عامل موثر در قد نیستند. عوامل خارجی مانند شرایطی که در آن زندگی می کنند، نوع غذایی که می خورند و ورزش نیز نقش مهمی در تعیین قد کودک ایفا می‌کنند. با این شش روش آسان، می‌توانید قد کودکتان را افزایش دهید.

رژیم متعادل برای رشد کلی

بهترین راه برای اطمینان از رسیدن کودک به حداکثر قد خود، اطمینان از تغذیه مناسب او است. یک رژیم غذایی متعادل باید ترکیبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و ویتامین‌ها به نسبت مناسب باشد. همچنین فرزندان خود را از غذاهای بی‌ارزش و نوشیدنی‌های گازدار دور نگه دارید. مصرف این موارد هر چند وقت یکبار اشکالی ندارد اما نباید به صورت روزانه مصرف شوند.

مشخص شده که روی در رشد فرزند شما بسیار مؤثر است. بنابراین، مصرف غذاهای غنی از روی مانند بادام زمینی و تخم کدو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. رژیم غذایی متعادل نه تنها مواد مغذی مناسب برای افزایش قد را در اختیار کودک قرار می‌دهد بلکه از درون نیز باعث قوی‌تر شدن او می‌شود.

تمرینات کششی

حتی تمرینات کششی ساده نیز می‌تواند در قد فرزند شما تاثیر بسزایی داشته باشد. آموزش چند تمرین ساده به کودکتان از سنین کم ، روند رشد قدی او را تسهیل خواهد کرد. حرکات کششی باعث بلند شدن ستون فقرات و بهبود وضعیت کودک شما می شوند. در اینجا دو تمرین کششی آسان وجود دارد.

کودکتان را مجبور کنید پشت به دیوار روی پای خود بایستد و از او بخواهید تا عضلات ساق پا را در حالی که بالا می‌آید، تقویت کند. یکی دیگر از تمرینات کششی آسان این است که کودک شما روی زمین نشسته ، پاها را از هم باز کرده و سعی  کند با دستان خود انگشتان پای خود را لمس کند.

آویزان شدن

چندین دهه است که آویزان شدن به ‌عنوان یک حرکت تاثیرگذار در افزایش قد، توصیه می‌شود. آویزان شدن از میله به کشیده تر شدن ستون فقرات، که یک عضو موثر در افزایش قد است، کمک می‌کند. به غیر از آویزان شدن معمولی، می توانید از فرزند خود بخواهید حرکات پول آپ (کشش به سمت بالا) و چین آپ (بالا کشیدن چانه) را انجام دهد. هر دوی این تمرین‌ها باعث تقویت عضلات پشت و بازوها می‌شوند.

کودک خود را وادار به انجام حرکات یوگا کنید

حرکات یوگا شامل تمرینات کششی و تعادلی بسیاری است، که هر دو حرکت برای افزایش قد کودک شما عالی هستند. فرزند خود را وادار به انجام آساناهای یوگا مانند سوریاناماسکار، چاکراسانا و حرکت درخت کنید. سعی کنید فرزند خود را در انجام این حرکات همراهی کنید تا بتواند از شما الهام بگیرد.

پرش

طناب زدن یک ورزش سرگرم کننده است که بیشتر شبیه یک بازی برای بچه ها است، این ورزش روی تمام بدن از جمله قلب موثر بوده و باعث افزایش قد می‌شود. درحین طناب زدن، تمام بدن کشیده می‌شود، که این امر باعث رشد قدی کودک می‌شود. همچنین یک تمرین قلبی شگفت‌انگیز است که به سالم و فعال نگه داشتن فرزند شما کمک می کند.

شنا کردن

شنا به عنوان یکی دیگر از ورزش‌های سالم و سرگرم کننده، می تواند به رشد کلی فرزند شما کمک کند. شنا یک ورزش بدنی کامل است که روی تمام ماهیچه های بدن کار می‌کند. شنا همچنین به علت  داشتن حرکات کششی زیاد، باعث تقویت ستون فقرات و افزایش قد می شود.

خواب خوب

هرگز به اندازه کافی نمی‌توان به اهمیّت خواب خوب تأکید کرد. داشتن خواب خوب نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز بسیار مهم است. به منظور حفظ سلامتی و رشد پرقدرت مطمئن شوید که فرزند شما هر شب به مدت 8 ساعت می‌خوابد. خواب باعث آزاد شدن هورمون رشد ( HGH) می‌شود که نقش مستقیمی در افزایش قد دارد. بنابراین صرف نظر کردن از خواب، ایده خوبی نیست.

منبع: https://grow-taller.ir

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: