پایگاه خبری خانه فوتبال:

سروش صحت بازیگر ایرانی است. سروش صحت کارگردان ایرانی است. سروش صحت سابقه مجری گری را نیز در کارنامه کاری خود دارد. سروش صحت قبل از بازیگری معلم شیمی بود. بیوگرافی سروش صحت را در ادامه می خوانیم.

سروش صحت

بیوگرافی سروش صحت

سروش صحت متولد 8 آذر 1344 در نائین اصفهان، کارگردان و بازیگر است. او فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته آلودگی شیمیایی دریا از دانشگاه آزاد اسلامی است، قبل ورود به عرصه بازیگری معلم شیمی بوده و اولین دستمزدش یک تراول چک 50 هزار تومانی بود.

سروش صحت سه برادر و یک خواهر دارد ولی اختلاف سنی شان با او خیلی زیاد است.

سروش صحت

فعالیت هنری سروش صحت

سروش صحت می گوید:تا قبل از اولین بازی‌ ام اصلا به بازیگر شدن فکر نکرده بودم .من به صورت اتفاقی با آقای مهران مدیری آشنا شدم دلم می‌ خواست نویسندگی کنم اما یک شب از کار آقای مدیری با من تماس گرفته شد که نویسنده نمی‌ خواهیم آیا حاضر هستی در کار ما بازی کنی یا نه ؟ تا آن لحظه هیچ وقت به بازیگری فکر نکرده بودم. بعد از تستی که آقای مدیری از من گرفتند که خیلی خیلی بد آن تست را اجرا کردم و دیگر کاملا مطمئن شدم که برای بازیگری مناسب نیستم اما آقای مدیری به من گفتند بیا و بازی کن. وقتی بازی کردم به مرور به بازیگری علاقه‌ مند شدم.

کنار گذاشتن تدریس شیمی

تا مدتی، هم بازیگری می‌ کردم و می‌ نوشتم و هم شیمی درس می‌ دادم اما کم‌ کم انقدر حجم کار بازیگری‌ ام زیاد شد که تدریس شیمی را ترک کردم.

سروش صحت

تلویزیون و سینما

با سریال جنگ ۷۷ مهران مدیری در سال ۱۳۷۷ وارد عرصه هنر شد و به شهرت رسید، در همان برنامه نویسندگی را در کنار بازیگری تجربه کرد بازی در سینما را در سال ۱۳۷۸ با فیلم شراره آغاز کرد.

زندگی شخصی سروش صحت

سروش صحت با سارا سالار نویسنده ازدواج کرده این دو بعد از 8 سال زندگی مشترک در سال 80 صاحب یک فرزند پسر بنام سورنا شدند.

سروش صحت

خودم هستم

صحت : در طول این سال‌ ها یادم گرفتم که همواره خودم باشم و فیلم بازی نکنم.

وقتی ناراحتم، واقعا ناراحتم و به خاطر جمعی که در آن قرار دارم ادای خوشحال‌ ها را در نمی آورم، وقتی هم که خوشحالم باز همین کار را میکنم، این موضوع باعث می شود از زندگی لذت بیشتری ببرم.

شلوغی را دوست دارم

یکی از ویژگی های اخلاقی من این است که دوست دارم همیشه در بین مردم باشم و هیچ‌ وقت نخواسته‌ ام از جمعیت فاصله بگیرم.  کنار مردم قرار گرفتن به من حس آرامش می دهد به همین خاطر همیشه به جمعیت پناه می برم و از جای هایی آرام و خلوت بیزارم.

سروش صحت

به اصفهانی ها نرفتم

شم اقتصادی ام به اصفهانی ها نرفته و در خرج کردن هیچ حساب و کتابی ندارم  ضمن اینکه هنوز برای نوشتن اعداد به ریال مشکل دارم و موقع خواندن آنها باید صفرها را بشمارم (باخنده).

سروش صحت

بازیگرانی که کشف کرد

سروش صحت را هم ردیف کارگردان هایی دید که تبحری ویژه در کشف استعداد بازیگران دارن بهنام تشکر، پژمان جمشیدی، محمد نادری و هوتن شکیبا به واسطه اعتماد صحت به شهرت رسیده اند و هومن برق نورد با سریالی از این کارگردان به شمایلی نو دست یافت.

سروش صحت

علاقه به شعر

زیاد می خوانم و به شعر کهن هم خیلی علاقه دارم. شعر معاصر هم می خوانم.  هر وقت غمگین و افسرده یا آشفته ام شعر به من خیلی کمک می کند، شعرهای سعدی را به شدت دوست دارم. به حافظ و مولوی و خیام هم علاقه دارم و عطار برایم به شدت جذاب است، فروغ فرخزاد و شعرهای آخر سهراب سپهری را دوست دارم.

سروش صحت

علاقه به سپاهان یا تراکتور 

یعنی من هوادار درست و حسابی محسوب نمی شوم. امروز طرفدار سپاهان هستم اما همزمان یک رقیب دیگر به نام تراکتورسازی هست که طرفدار این تیم هم هستم یا مثلا باور می کنید بازی رئال و بارسا، من طرفدار هر دوتای آنها هستم ؟ این هم شد هواداری ؟ آبروی هواداری را بردم من …

سروش صحت

کتاب خوانی

من از خواندن کتاب های ادبیات و رمان لذت زیادی می برم چون قصه خواندن من را به دنیایی می برد که برایم دلنشین تر است و از طریق آن با آدم ها، جهان و تجربه های ناشناخته ای آشنا می شوم.

سروش صحت سروش صحتسروش صحت

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: