پایگاه خبری خانه فوتبال:

حساس‌ترین نبرد هفته دهم لالیگای اسپانیا امروز از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه نوکمپ برگزار خواهد شد. بارسلونا و رئال‌مادرید در حالی در ال‌کلاسیکو به مصاف هم خواهند رفت که پس از ۱۷ سال خبری از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در لیست دو تیم نیست.

بارسلونا؛ فرصت استثنایی

یک فرصت استثنایی برای بازگشت رونالد کومان. سرمربی هلندی بارسلونا می‌تواند با برتری در ال‌کلاسیکو به طور کامل از تونل وحشت خارج شود! بارسلونا بعد از نمایش‌های ضعیف در ابتدای فصل و ۳ شکست سنگین مقابل بایرن‌مونیخ و بنفیکا، موفق شده هفته‌های اخیر والنسیا و دیناموکیف را شکست دهد تا هرطور شده کومان خودش را به این بازی بزرگ برساند. او انگیزه زیادی برای این مسابقه دارد، چرا که سوای وضعیتی که این فصل داشته و خبرهای پرتعداد اخراجش، تیمش فصل قبل مقابل رئال‌مادرید دبل شد. اگرچه هنوز هم نمی‌توان گفت بارسا به شرایط خوبی رسیده و صلابت دارد، ولی می‌توان احتمال داد از میدان ال‌کلاسیکو سربلند بیرون بیایند. روی کاغذ هم بارسلونا فاصله چندانی با صدر و بالای جدول ندارد. فاصله امتیازی‌شان هم با رئال‌مادرید فقط ۲ امتیاز و قابل جبران در همین میدان بزرگ است.

رئال‌مادرید؛ ناک‌اوت

نمی‌توان گفت شرایط رئال‌مادرید ایده‌آل است، اما حداقل این که نسبت به رقیب دیرینه آرامش بیشتری دارند. با این که ۲ بازی آخرشان در لالیگا را نبرده‌اند و در لیگ قهرمانان هم شکست عجیبی مقابل شِریف داشتند، اما با برتری مقابل شاختاردونتسک به استقبال ال‌کلاسیکو می‌روند. وضعیت کارلو آنچلوتی هم در ال‌کلاسیکوهای لالیگا از همتایش روی نیمکت بارسا بهتر نیست. او ۳ بازی از ۴ بازی را باخته و انگیزه بردن این بازی بزرگ را دارد. با ۲۲ گل زده در ۸ بازی و آمادگی بنزما، وینیسیوس و رودریگو، به نظر می‌رسد کهکشانی‌ها می‌توانند شب سختی را در نوکمپ برای میزبان‌شان رقم بزنند. در ۴ بازی آخرشان مقابل بارسلونا نباخته‌اند و به طور کلی می‌توان گفت از لحاظ روحی شرایط خیلی بهتری دارند. رئال می‌تواند با پیروزی در ال‌کلاسیکو بارسلونا را وارد بحران و چالش جدیدی کند، اما اگر شکست بخورند برای خودشان در کورس قهرمانی لالیگا رقیب‌تراشی خواهند کرد. 

 

آخرین جدال


دهم آوریل ۲۰۲۱ در آخرین ال‌کلاسیکو که در لالیگای اسپانیا برگزار شد، رئال‌مادرید ۲-۱ بارسلونا را شکست داد. بنزما و کروس برای رئالی‌ها و مینگسا برای بارسا گل زدند.

آمار بازی
۲۷۹) در تمامی رقابت‌ها اعم از رسمی و دوستانه، ۲۷۹ ال‌کلاسیکو برگزار شده است. سهم بارسلونا ۱۱۵ برد بوده و رئال‌مادرید ۱۰۲ بازی را برده. ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۴۶) در دیدارهای رسمی بارسلونا و رئال‌مادرید ۲۴۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. بارسلونا برنده ۹۶ بازی بوده و بردهای رئال‌مادرید به عدد ۹۸ رسیده است. ۵۲ ال‌کلاسیکوی رسمی هم برنده نداشته.
۱۸۲) در تاریخ لالیگای اسپانیا، ال‌کلاسیکو ۱۸۲ مرتبه برگزار شده است که سهم رئال‌مادرید در بردها بیشتر بوده. کهکشانی‌ها ۷۵ بازی را برده‌اند، در حالی که کاتالان‌ها ۷۲ برد داشته‌اند. ۳۵ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۴) بارسلونا ۲ سال و ۷ ماه است که در ال‌کلاسیکوهای لالیگا برنده نشده. یک تساوی و ۳ برد برای رئال‌مادرید بعد از آخرین برد بارسا در دوم مارس ۲۰۱۹ ثبت شده است.
۳) رئال‌مادرید در حالی ۳ بازی آخرش مقابل بارسلونا را برده که قبل از آن در ۷ ال‌کلاسیکو برنده نبود و بارسا ۴ برد و ۳ مساوی کسب کرد.
۱) در ۳۴ ال‌کلاسیکوی اخیر در لالیگا از سال ۲۰۰۳ به بعد فقط یک بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافته که آن بازی هم دسامبر ۲۰۱۹ برگزار شد.
۱۷) این نخستین ال‌کلاسیکو بعد از ۱۷ سال است که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هیچ‌کدام عضو بارسلونا و رئال‌مادرید نیستند. از اولین ال‌کلاسیکویی که مسی در ترکیب بارسا قرار گرفت هم ۱۵ سال و ۱۱ ماه می‌گذرد.
۱۰) با ۱۰ گل زده در ال‌کلاسیکو، حالا کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال‌مادرید بهترین گلزن حاضر در این مسابقه است. بهترین گلزن ال‌کلاسیکو، لیونل مسی است که ۲۶ گل زده.
۱۶) آنسو فاتی که حالا شماره ۱۰ بارسلونا را هم برتن می‌کند، با ۱۶ سال و ۲۹۸ روز سن، جوان‌ترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است.
۴۵) لیونل مسی و سرخیو راموس کاپیتان‌های فصل قبل بارسلونا و رئال‌مادرید با ۴۵ بازی باسابقه‌ترین بازیکنان ال‌کلاسیکو هستند که در یک فصل تیم‌های‌شان را ترک کردند. از بین بازیکنان حاضر در ال‌کلاسیکو سرخیو بوسکتس با ۴۰ بازی باسابقه‌ترین است. جرارد پیکه و کریم بنزما به ترتیب با ۳۷ و ۳۵ بازی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
۰) رونالد کومان که فصل قبل کارش را به‌عنوان سرمربی بارسلونا شروع کرد، حتی یک امتیاز هم در ال‌کلاسیکو نگرفته. بارسلونا هردو بازی با هدایت او را به رئال باخته.
۵) کارلو آنچلوتی در دوره قبلی مربیگری‌اش در رئال‌مادرید ۵ مرتبه مقابل بارسلونا قرار گرفت که ۲ پیروزی کسب کرد و ۳ بازی را باخت. بردهایش در فینال کوپادل‌ری و یک دیدار لالیگا رقم خورد و ۳ بازی لالیگایی را باخت.

مصدومان و محرومان
پدری، مارتین بریت‌ویت و رونالد آرائوخو به طور قطعی به ال‌کلاسیکو نمی‌رسند. احتمالاً عثمان دمبله و جوردی آلبا هم به‌دلیل مصدومیت نمی‌توانند در ترکیب بارسلونا قرار بگیرند. گرت بیل و دنی سبایوس هم مصدومان رئال‌مادرید هستند که به طور قطعی این بازی حساس را از دست داده‌اند. وضعیت ادن آزار، دنی کارواخال، ایسکو و لوکا مودریچ به طور کامل مشخص نشده.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، گارسیا، بالده، فرنکی دی‌یونگ، بوسکتس، گاوی، دِست، فاتی و دپای
رئال‌مادرید: کورتوا، ناچو، میلیتائو، آلابا، مندی، کروس، مودریچ، کاسمیرو، رودریگو، وینیسیوس و بنزما

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: