پایگاه خبری خانه فوتبال:

امشب در لیگ قهرمانان اروپا طارمی در ورزشگاه سن سیرو مقابل میلان بازی خواهد کرد و تصمیم دارد دوباره مقابل دومین تیم پرافتخار اروپا گلزنی کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، امشب در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال پورتو در سن سیرو میهمان میلان خواهد بود و مهدی طارمی دیداری حساس مقابل دومین تیم پرافتخار اروپا خواهد داشت. 
طارمی در 2 فصل به مهره اساسی پورتو بدل شده و بسیاری از هواداران این تیم امیدوارند که مثل بازی‌های قبل ستاره ایرانی برای تیم پرتغالی بدرخشد. 
مهاجم ملی پوش کشورمان در لیگ قهرمانان اروپای این فصل با اینکه در گروه مرگ قرار گرفت ولی نمایشی عالی در هر بازی از خود به اجرا گذاشت. در جدال مقابل لیورپول تنها گل تیم پورتو را با ضربه سر دیدنی به ثمر رساند(اینجا ببینید) و در دیدار جنجالی مقابل اتلتیکو یک پنالتی گرفت که داور آن را مردود اعلام کرد. پنالتی که موجب اعتراض شدید رسانه‌ها پرتغالی شد و بسیاری اعتقاد داشتند که «هاتگان» در آنجا باید یا خطای پنالتی می‌گرفت یا گل طارمی را قبول می‌کرد. 
طارمی در مسابقه مقابل میلان نیز با اینکه گل نزد ولی نمایشی خیره کننده از خودش به ثبت رسانید و توانست به بهترین بازیکن زمین نام گیرد.(اینجا ببینید) او در زدن گل بدشانس بود ولی پاس گل زیبایی به «لوئیز دیاز» داد تا پورتو در خانه به 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. 

پورتو اکنون پس از گذشت 3 هفته با 4 امتیاز در رده سوم قرار دارد و امیدوار است با شکست میلان راه خود را برای صعود از گروه مرگ هموار سازد. لیورپول با 9 امتیاز صدرنشین این گروه است و تیم اتلتیکومادرید با 4 امتیاز و تفاضل صفر در رده دوم جای دارد. تیم میلان نیز هنوز امتیازی کسب نکرده و در قعرجدول امید دارد که حداقل راهی لیگ اروپا شود. 

میلان در سری‌آ ایتالیا یک تیم قدرتمند بوده و نمایش‌هایی زیبا از خودش به ثبت رسانده است. آنها هنوز شکستی را تجربه نکرده‌اند و پس از گذشت 11 هفته به 10 برد و یک تساوی رسیده‌اند. مهمترین مهره کنونی آنها بی‌شک زلاتان خواهد بود که در دیدار ابتدای هفته مقابل رم، نمایشی خیره کننده از خودش به اجرا گذاشت. او با اینکه به تازگی 40 ساله شده ولی همچنان قدرتمند است و می‌تواند ورق بازی را به سود پیولی بازگرداند.

سایت باشگاه پورتو برای پیش‌بازی این مسابقه عکسی از زلاتان و ژیرو را منتشر کرد و مدعی شد که این 2 ستاره می‌توانند خطرساز شوند. کونسیسائو باید تمام تلاش خود را بکند که با کمک ستاره‌ای به نام پپه مانع گلزنی آنها شود. از طرف دیگر نیم نگاهی به زوج خط تهاجمی فوق العاده خود دارد که به گفته روزنامه اوجوگو انفجاری هستند. 

طارمی الان بهترین گلزن و گلساز تیم به شمار می‌رود و مهره بزرگ پورتو در این بازی است. بازیکنانی مثل لوئیز دیاز،‌ اوتاویو، اوانیلیسون ، اوریبه و ویتانا نیز می‌توانند عنصر مهمی برای پیروزی پورتو در این بازی لقب گیرند. ستاره کشورمان در این فصل در مجموع تمام رقابت‌های 15 بازی انجام داده و آمار خیره کننده 9 گل را به ثبت رسانده است.

پورتو و میلان 9 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم هر تیم 3 پیروزی بوده است. پورتو در این مسابقات به روسونری 6 گل زده و 8 گل نیز دریافت کرده است. داور این مسابقه «کلمن تورپین» از کشور فرانسه است و این بازی از ساعت 21:15 در سن سیرو آغاز خواهد شد.

سرمربی پورتو در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت: انتظار ما برای اینگونه مسابقات این است که همیشه پیروز شویم. ما برای چیزی غیر از برد وارد میدان نخواهیم شد. این به ما مربوط می‌شود که مقابل میلان چه نمایشی از خود به اجرا گذاریم. اتمسفر ورزشگاه سن سیرو وحشتناک خواهد بود و این بازی را سخت خواهد کرد. البته این موضوع برای ما خوب است چون ما دوست داریم در چنین محیطی بازی کنیم.

سرخیو اولیویرا نیز در خصوص این بازی گفت: در میلان بازی ما کاملاً متفاوت در خانه خواهد بود. ما در سن سیرو هم به دنبال پیروزی هستیم و می‌خواهیم 3 امتیاز بازی را بدست آوریم. ما با انگیزه بالا وارد میدان خواهیم شد و می‌خواهیم به هدف دست یابیم. میدانیم بازی سختی مقابل تیمی قدرتمند در انتظارمان خواهد بود.

مهدی طارمی برای اولین بار پا به سن سیرو خواهد گذاشت و امیدوار است بتواند حماسه تاریخی علی دایی را تکرار کند. علی دایی با پیراهن تیم فوتبال هرتابرلین در فصل 1999-2000 و در تاریخ 6 مهر 78 مقابل میلان در سن سیرو گلزنی کرد و باعث تساوی هرتابرلین مقابل میلان شد. تک گل میلان در آن بازی را اولیویر بیرهوف به ثمر رساند. حالا طارمی پس از گذشت 22 سال امیدوار است حماسه به یاد ماندنی او را دوباره تکرار کند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: