پایگاه خبری خانه فوتبال:

رقابتهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال در یک روز برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌های امروز استقلال با گل گهر در سیرجان و پرسپولیس با صنعت نفت در تهران دیدار می‌کنند. در دیگر دیدارهای امروز تراکتور از پدیده انتهای جدولی میزبانی می‌کند، سپاهان در شیراز به مصاف فجر سپاسی می‌رود، هوادار میزبان تیم صدرنشین مسابقات آلومینیوم است، ذوب آهن پذیرای فولاد است و مس رفسنجان میزبان نفت مسجد سلیمان می‌باشد.

تراکتور - پدیده

پدیده و تراکتور با ۸ و ۷ گل خورده ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و پدیده با تنها یک گل زده ضعیف‌ترین حمله را هم دارد، در حالی که بازیکنان تراکتور ۵ بار در ۵ بازی گذشته موفق به گلزنی شده‌اند. پدیده تنها تیمی است که هنوز طعم پیروزی را نچشیده و با ضعیف‌ترین آمار در انتهای جدول قرار گرفته است.

پدیده حتی در صورت پیروزی احتمالی در تبریز که حداقل روی کاغذ کاری ساده به نظر نمی‌آید، باز هم در بهترین حالت از رده پانزدهم بالاتر نخواهد آمد. تراکتور اما در صورت پیروزی احتمالی ممکن است تا رده دهم صعود کند.

نساجی مازندران - پیکان

پیکان که در هفته‌های ابتدایی از تیم‌های خوب و در حد مدعی نشان داده بود، هفته گذشته نخستین شکست خود را تجربه کرد و به رده چهارم جدول سقوط کرد. شاگردان مجتبی حسینی با اینکه خط حمله چندان پر قدرتی ندارند و آمار گلزنی شان به ازای هر بازی یک گل است، اما خط دفاعی مستحکمی داشته و تنها ۲ گل در ۵ بازی دریافت داشته‌اند.

نساجی که هفته گذشته موفق شد یک امتیاز حساس از استقلال در تهران بگیرد، خط حمله چندان خوبی ندارد و در ۵ بازی گذشته تنها ۳ بار به گل رسیده و در مقابل ۵ بار دروازه‌اش باز شده است. پیکان در صورت پیروزی احتمالی می‌تواند امیدوار باشد که حتی در حالتی خوش‌بینانه به صدر جدول هم برسد.

فجر سپاسی - سپاهان

شیرازی‌ها که در دو هفته گذشته دو نتیجه غیر قابل پیش بینی را رقم زدند و ابتدا استقلال را در شیراز متوقف کردند و سپس تیم مدعی پیکان را در تهران شکست دادند، در سومین دیدار دشوارشان امروز میزبان سپاهان اصفهان هستند. سپاهانی که می‌تواند مدعی قهرمانی باشد، اما فعلاً در رده سوم جدول و با فاصله یک امتیازی با صدر قرار دارد.

شاگردان نوید کیا همراه با استقلال و آلومینیوم با یک گل خورده بهترین خطوط دفاعی را در اختیار دارند، کار ساده‌ای برای کسب امتیازات کامل این بازی ندارند. اما در صورت پیروزی و حتی مساوی، می‌توانند با خوش‌بیاری به صدر جدول صعود کند. شیرازی‌ها نیز در صورت پیروزی و خوش شانسی ممکن است تا رده پنجم جدول هم صعود کنند.

هوادار - آلومینیوم

مهاجمان سابق استقلال امروز در نقش سرمربیان هوادار و آلومینیوم تقابلی دیدنی با هم خواهند داشت. جایگاه جدولی دو تیم کاملاً تفاوت دارد و در حالی که آلومینیوم در عین ناباوری در صدر جدول ایستاده است، هوادار از پایین تیم دوم جدول است. اما نتیجه این بازی جایگاه جدولی آنها تعیین نمی‌کند.

آلومینیوم آخرین تیمی بود که در این فصل دروازه‌اش باز شد و در حال حاضر هم با یک گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی و هوادار با ۲ گل زده دومین خط حمله ضعیف را در اختیار دارند. آلومینیوم در صورت پیروزی می‌تواند صدرنشینی‌اش را حفظ کند، منوط بر اینکه استقلال با تفاضل گل بیشتر از این تیم پیروز نشود. هوادار هم در صورت پیروزی احتمالی در این بازی ممکن است بتواند تا رده یازدهم یا دهم صعود کند.

گل گهر - استقلال

این دیدار را می‌توان یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ در هفته ششم دانست. حساسیت این بازی هم تنها به لحاظ جدولی نیست و قطعاً دیدار تیمی که هدایت آن بر عهده امیر قلعه نویی قرار داد با استقلال می‌تواند حساسیت مضاعفی داشته باشد.

بزرگ‌ترین غایب گل گهر در این بازی مثل همه بازی‌های گذشته‌اش در این فصل امیر قلعه نویی است. استقلال با اینکه برای این دیدار محروم ندارد، اما بابک مرادی را به دلایل انضباطی، مرادمند و چشمی را به دلیل مصدومیت و محمدرضا آزادی را به دلایل فنی برای این بازی در اختیار ندارد.

استقلالی‌ها در صدد هستند با پیروزی در این دیدار خارج از خانه شرایط بازگشت به صدر جدول را پیدا کنند و گل گهر هم امیدوار است با پیروزی در این بازی خانگی شانس صعود به صدر جدول یا حداقل نزدیک شدن به صدر جدول را داشته باشد. هیچیک از دو تیم استقلال و گل گهر تاکنون شکست نخورده‌اند.

ذوب آهن - فولاد

فولاد پس از بازگشت نکونام جان تازه‌ای گرفت و توانست در اولین حضور دوباره نکونام روی نیمکت در حالی که بیش از ۶۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی کرد، توانست به پیروزی برسد. حالا فولادی‌ها جان تازه‌ای گرفته و با امید به نتیجه‌گیری بهتر در فولادشهر به میدان می‌روند.

ذوبی ها هم در این فصل با مهدی تارتار حالشان خوب است و با ۹ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند. آمارهای دو تیم از بازی‌های گذشته نشان می‌دهد دو تیم باید بازی نزدیکی با هم داشته باشند و امکان پر گل شدن این بازی ضعیف است. ذوب آهن در صورت پیروزی در این بازی خانگی حتی اگر صدرنشین هم نشود، فاصله‌اش با صدر جدول بسیار کم خواهد شد.

نفت مسجد سلیمان - مس رفسنجان

دو تیم ۵ امتیازی و همسایه در جدول رده بندی که به دلیل تساوی امتیازات شان، ارزش امتیاز این بازی برای شان بسیار مهم‌تر از حالت معمول است. با اینکه مقابل ستون گل‌های زده تیم مس رفسنجان عدد ۵ درج شده است، اما آنها عملاً ۲ بار بیشتر به گل نرسیده‌اند و ۳ گل دیگر با حکم انضباطی به حساب این تیم ریخته شده است.هر دو تیم در صورت پیروزی احتمالی در این بازی امکان صعود تا میانه‌های جدول را پیدا می‌کنند.

پرسپولیس - صنعت نفت

سرخپوشان در این فصل نتایج دلخواه شان را نگرفته و از صدر جدول فاصله دارند. آنها با ۸ امتیاز در رده هفتم ایستاده‌اند و پیروزی در این دیدار خانگی برای آنها بسیار مهم است. شاید بتوان گفت پرسپولیسی‌ها روی مرز ورود به بحران قرار دارند و شکست یا تساوی در این دیدار می‌تواند آنها را از این مرز عبور دهد.

صنعت نفت هم به دلیل ۳ شکست متوالی ابتدای فصل جایگاه مناسبی در جدول ندارد و با ۴ امتیاز در رده چهاردهم ایستاده است و جدا شدن از پایین جدول مستلزم کسب نتایج بهتر در ادامه فصل است.پرسپولیس برای این بازی سید جلال حسینی، سیامک نعمتی و کمال کامیابی نیا را در اختیار نخواهد داشت.

برنامه دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال

چهارشنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۰

فجر سپاسی – سپاهان؛ ساعت ۱۵
داور: ناصر جنگی- محمدجواد مداح- مهدی سیفی- یاسر همرنگ ناظر: محسن قهرمانی

تراکتور – پدیده مشهد؛ ساعت ۱۵
داور: کمیل غلامی- عسگر محمدی- عباس پورحیدری- فرزاد منصوری ناظر: ابوطالب طاهریان

نساجی مازندران – پیکان؛ ساعت ۱۵
داور: عبدالنبی پورخلف- محمد عطایی- مهدی شفیعی- علی بای ناظر: حاتم بک پور

هوادار – آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۵
داور: بیژن حیدری- علی میرزابیگی- حمیدرضا افشون- ایمان کهیش ناظر: رضا سخندان

گل گهر سیرجان – استقلال؛ ساعت ۱۶
داور: علی صفایی- سعید قاسمی- حسن ظهیری- حسین زمانی ناظر: خداداد افشاریان

نفت مسجد سلیمان – مس رفسنجان؛ ساعت ۱۷
داور: میثم حیدری- حسین مرادی- میلاد قاسمی- وحید زمانی ناظر: محمود رفیعی

ذوب آهن – فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۷
داور: محمدرضا تارخ – یعقوب سخندان- پوریا زحمتی- مرتضی منصوریان ناظر: حسین نجاتی

پرسپولیس – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۸
داور: سیدعلی اصغر مومنی- آرمان اسعدی- علی احمدی- سعاد وفاپیشه ناظر: علیرضا کهوری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: