پایگاه خبری خانه فوتبال:

ویشکا آسایش بازیگر ایرانی است. ویشکا آسایش سبک بازی خاصی دارد. ویشکا آسایش مدت به نسبت طولانی در خارج از کشور زندگی کرده است. ویشکا آسایش به صورت تخصصی ورزش دو میدانی انجام می دهد. ویشکا آسایش بازیگر طنز ایرانی است.

ویشکا آسایش

خانواده هنری ویشکا آسایش

ویشکا آسایش (متولد ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران) هنرپیشه و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. وی خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز ایرانی)، و نوه شین پرتو(نویسنده و شاعر) است. او دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است.

اخلاق خاص ویشکا آسایش

ویشکا آسایش از معدود زنانی است که خودش به خواستگاری همسرش رفت:« این ماجرا بعدها تبدیل به یک شوخی شد تا هر از گاهی بگوید بهترین پسر تهران را شکار کردی اما به نظر من آدم نباید بترسد. من فکر می کردم فوقش می گویند نه. چه اشکالی دارد. اگر نمی رفتم و نمی گفتم ممکن بود زندگی ام را با اگرهایی ادامه دهم؛ اگر می گفتم، اگر قبول می کرد، اگر می رفتم و ..»

ویشکا آسایش

مهاجرت ناموفق

ویشکا بعد از کلاس سوم راهنمای با تصمیم خودش و خانواده مصمم شد به انگلیس برود البته خواهرش هم همراه او بود. آن زمان دو خواهر برای اقامت در انگلیس ویزا نداشتند برای همین ابتدا راهی آلمان شدند و یک سالی را در آنجا ماندند. آسایش درباره آن دوران می‌گوید:« یک سالی که آلمان بودیم خیلی سخت گذشت چون زن عمویم آلمانی بود ما به پانسیون رفتیم. البته در مدرسه با ما خیلی خوب رفتار می کردند و به ما می گفتند دانش آموز مهمان و با من و خواهرم خیلی مهربان بودند و تشویقمان می کردند».

به هر حال بعد از یک سال به ویشکا و خواهرش ویزای انگلیس ندادند و دو خواهر به تهران برگشتند. ویشکا به درس‌اش ادامه داد.

ویشکا آسایشدین ویشکا آسایش

ویشکا آسایش بازیگر ایرانی مذهبی مسیحی دارد و به آداب و رسوم دین خود بسیار پایبند است.

شغل دوم ویشکا آسایش

ویشکا خانم که مجسمه ساز حرفهای است می گوید: این حرفه را خیلی دوست دارم، از آنجایی که آدم شلوغ و پرانرژی هستم، مجسمه سازی تنها چیزی هست که منو آرام می کنه، زمانی که می شینم پای مجسمه، گذر زمان را فراموش می کنم، ساعت ها می گذرد، انرژی خود را در ساختن مجسمه تخلیه می کنم… برعکس خیلی ها که با نوشتن آرام می شوند، من از کودکی با نوشتن مشکل و یک وحشت عجیب و غریبی داشتم، اما چیزی که درونم هست را نمی توانم با نوشتن بیان کنم، ولی در مجسمه سازی می توانم احساساتم را بیان کنم.

ویشکا آسایشمعنی نام ویشکا از زبان خودش

«از همان خردسالی معنی اسمم را می دانستم چون همه می گفتند چقدر اسمت قشنگه. ویشکا یعنی چی؟ بعد رفتم سراغ پدربزرگم و از او پرسیدم ویشکا به چه معناست؟ او هم گفت: «نعمت الهی» که از طرف خداوند به سوی بندگانش سرازیر است. بعد من هم نشستم و یک صفحه تمام معنی اسمم را نوشتم تا آن را حفظ شوم. حالا دیگر هرکس می پرسید معنی اسمت چه می شود؟ به سرعت می گفتم نعمت الهی که از طرف خداوند به سوی بندگانش سرازیر است.

من همیشه اعتقاد دارم انتخاب اسم خیلی مهم است و روی زندگی تاثیر می گذارد و به همین دلیل در انتخاب اسم پسرم خیلی جستجو کردیم تا معنای خوبی داشته باشد و در نهایت «گیو» را انتخاب کردیم که به معنای «قهرمان» است. ویشکا هم با این فکر که معنای خوبی دارد همیشه انرژی و احساس خوبی به من داده است.

ویشکا آسایشفیلم شناسی ویشکا آسایش

 برف روی کاج‌ها (پیمان معادی ۱۳۹۰)

 خوابم می‌آد (رضا عطاران ۱۳۹۰)

پرتقال خونی (سیروس الوند ۱۳۸۹)

ورود آقایان ممنوع (رامبد جوان ۱۳۸۹)

کتاب قانون (مازیار میری – ۱۳۸۸)

 موسیقی زمستانی (کامران قدکچیان – ۱۳۸۶)

گل یخ‌ (کیومرث پوراحمد – ۱۳۸۳)

هشت‌پا (علیرضا داوودنژاد – ۱۳۸۳)

دنیا (فقط به عنوان طراح صحنه – منوچهر مصیری – ۱۳۸۱)

ویشکا آسایش  مسافر ری (داود میرباقری – ۱۳۷۹)

بلوغ (مسعود جعفری جوزانی – ۱۳۷۸)

عشق + ۲ (رضا کریمی – ۱۳۷۷)

ساحره (داود میرباقری – ۱۳۷۶)

ویشکا آسایشمجموعه‌های تلویزیونی ویشکا آسایش

معصومیت از دست رفته (فقط طراحی صحنه داود میرباقری – ۱۳۸۱)

 امام علی (ع) (داود میرباقری – ۱۳۷۰)

نرد بام آسمان محمد حسین لطیفی – ۱۳۸۸

مختارنامه داوود میرباقری ۱۳۸۹

ویشکا آسایشویشکا آسایش

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: