پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خورو افزایش یافت، قیمت خورو جهانی افزایش یافت. قیمت خودرو همچنان رو به بالا است.باید ببینیم قیمت خودرو در روزهای آینده چگونه است.

شرکت مدیران خودرو لیست قیمت جدید محصولات MVM و چری را از صبح روز شنبه ۲۷ آذرماه بروزرسانی و قیمت‌هایی را اعلام کرد که در ردیف خودروهای هم‌سطح گران‌تر و عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت مدیران خودرو لیست قیمت جدید محصولات MVM و چری را از صبح روز شنبه ۲۷ آذرماه بروزرسانی و قیمت‌هایی را اعلام کرد که در ردیف خودروهای هم‌سطح گران‌تر و عجیب به نظر می‌رسد.

طبق این اعلام خودرو MVM X22 اتوماتیک جدید با قیمت ۶۲۰ میلیون تومان و خودرو آریزو ۵ توربو (جدید) باقیمت ۷۲۷ میلیون تومان اعلام شد. این قیمت‌ها در حالسیت که قیمت خودروهای با کیفیت و سطح بالاتر چینی یعنی فیدلیتی و دیگنیتی در نمایندگی‌های بهمن موتور به ترتیب ۷۳۵ و ۷۹۵ میلیون تومان است.

همچنین دو خودرو آریزو ۶ و تیگو ۷ هم دو خودرویی هستند که از لحاظ قیمت از دو محصول بهمن موتور گران‌تر اعلام شده‌اند اما در سطح پایینتری ازآنها محسوب می‌شوند.

سوءاستفاده چینی‌ها از شرایط موجود

با توجه به تحریم‌ها و تعرفه واردات خودرو که قیمت خودروها را چند برابر می‌کند؛ می‌توان گفت خودروهای میان رده چینی که قیمت پایین‌تری نسبت به خودروهای اروپایی و حتی کره‌ای و ژاپنی دارند، وارد بازار ایران می‌شود تا بتواند با قیمتی پایین‌تر در بازار خودرو ایران رقابت کنند.

با این حال قیمت‌های جدید برخی خودروها نشان می‌دهد که مزیت ارزانی آنها کم‌کم در حال کمرنگ شدن است.

بی‌توجهی نهادهای نظارتی

قیمت محصولات مدیران خودرو پس از افزایش قیمت در آذر ۱۴۰۰ همچنان با قیمت آن‌ها در بازار آزاد تفاوت چندانی ندارد و از خودرو های معادل در بهمن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بالاتر است و این رعایت مصرف کننده در بهمن باید در دیگر شرکتها بررسی شودچون هر دو از ارز آزاد با قیمت یکسان استفاده می کنند و بااین درحالست که قیمت‌گذاری دستوری برای دیگر خودروسازان همچنان چالش است و آنها اجازه ندارند قیمت محصول خود را به تمام شده آن نزدیک کنند.

مثلا فیدلیتی در فروش نقدی بهمن موتور حدود۷۳۵ میلیون تومان قیمت خورده با اینکه باتوجه تفاوت قیمتی در بازار به دلیل استقبال مشتریان تا حدود سیصد میلیون بالاتر در بازار خرید فروش می شود ولی بهمن با سیاست حداقل سود و رضایت خریداران این خودرو را عرضه می کند .

اما قیمت تیگو ۷ که گران‌ترین خودرو مدیران خودرو در لیست جدید قیمت‌ها است، توسط شرکت با قیمت حدودی یک میلیارد معامله می‌شود که با قیمت جدید کارخانه اختلاف چندانی ندارد. این قیمت از نگاه برخی کارشناسان ممکن است به افزایش قیمت جدید در بازار هم منجر شود.

همچنین خودرو آریزو ۶ که قبل از افزایش قیمت‌ها ۸۷۳ میلیون تومان قیمت داشت، در بازار آزاد حدود ۹۰۰ میلیون تومان نرخ گذاری شده بود. اما با افزایش قیمت مدیران خودرو در آذر ۱۴۰۰ باید دید واکنش بازار خودرو چگونه است.

مقایسه دیگنیتی و تیگو ۷

شرکت مدیران خودرو تیگو ۷ برای سال جدید یعنی ۱۴۰۰در لیست جدید خود ۹۹۱ میلیون به فروش گذاشته و این خودرو رقیبی در بازار دارد و آن خودرو دیگنیتی با قیمت ۷۹۰ میلیون از گروه بهمن خودرو. دیگنیتی یکی از محصولات مدرن گروه دانگ فنگ به نام IX5 است که به نام دیگنیتی که برندی متعلق به بهمن خودرو است، در کشور عرضه می‌شود.

از نظر ابعاد و اندازه، تیگو با اختلاف کمی طول و فاصله محوری کم‌تری در مقایسه با دیگنیتی دارد؛ ولی این اختلاف، چندان فاحش نیست. با این حال، به دلیل سبک طراحی خودروها، تیگو ارتفاع بیشتری دارد و قدبلندتر احساس می‌شود. ولی زیبایی و آپشن دیگنیتی بهتر بر دل مصرف کنندگان نشسته است.

اختلاف بین قوای فنی دو خودرو، بسیار کم است. هر دو خودروی کراس‌اوور چینی، از موتورهای توربوی ۱.۵ لیتری استفاده می‌کنند. در تیگو ۷، قدرت و گشتاور موتور به ترتیب به ۱۴۷ اسب‌بخار و ۲۱۰ نیوتن‌متر و در دیگنیتی نیز به ۱۴۸ اسب‌بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد که حاکی از برتری دیگنیتی دارد ولی قیمت منصفانه بهمن موتور روایتی دیگر است.

ادر بخش گیربکس، در تیگو ۷، گیربکس ۶دنده دوبل کلاچ به کار رفته است که از گیربکس CVT دیگنیتی قدرت بیش‌تری دارد. گیربکس‌های CVT با همه مزایایی که دارند، در بخش لذت رانندگی و سرعت عمل نمی‌توانند با گیربکس‌های دوبل کلاچ رقابت کنند.

قیمت خودرو خارجی و داخلی در بازار 

بازار خودرو در بسیاری از معاملات همچنان سردرگم است و تعیین دقیق قیمت خودرو امکان پذیر نیست. برای یافتن دقیق قیمت روز خودرو برای هر برند باید تماس های مکرر با فروشندگان و نمایشگاه ها گرفته شود تا به متوسط قیمت دست یافت.

قیمت خودروهای ایران خودرو

در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل ۱۴۰۰ از قیمت ۲۸۲ تا ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد، سمند EF۷ مدل ۱۴۰۰ معادل ۲۷۲ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (مدل ۱۴۰۰) معادل ۲۶۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالیست که قیمت این خودرو در نمایندگی ۱۲۷ میلیون تومان است. قیمت دنا پلاس ( تیپ ۱ مدل ۱۴۰۰ ) با موتور EF۷ نیز ۳۹۲ میلیون تومان در بازار تعیین شد. بر اساس گزارش خبرنگاران ما در اندک معاملات امروز قیمت محصولات سایپا، برخی خودروهای سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است: در مهمترین معاملات سایپا قیمت پراید ۱۱۱ SE (سفید) برابر ۱۷۳ میلیون تومان و تیبا SX مدل ۱۴۰۰ صندوق دار ۱۷۳ میلیون تومان خرید و فروش شد . ساینا EX مدل ۱۴۰۰ فول ۱۸۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک (مدل ۱۳۹۸) با قیمت ۳۶۵ میلیون تومان معامله شد. قیمت امروز خودرو برای مهمترین خودروهای صفر موجود در بازار کشور را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو در بازار آزاد

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU ۵ از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. به گزارش فرارو، با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF ۷ توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت خودرو‌های سایپا

پراید ۱۳۲ ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود. بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. ساینا دنده‌ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است.

تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا ۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو‌ها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده‌اند. گران‌ترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.

شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار می‌رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت ساییپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M۱۵ مجهز شده است. بین مدل‌های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C۳ و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: